reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft vypustil do světa DirectX 12_2: ray tracing i pro Radeon a Xe

28.8.2020, Jan Vítek, aktualita
Microsoft vypustil do světa DirectX 12_2: ray tracing i pro Radeon a Xe
Microsoft právě včas vypustil do světa novou verzi svého API DirectX 12_2. To tak nabídne podporu pro nové grafické čipy AMD RDNA 2 a vedle toho se dočká také Intel a dokonce i Qualcomm. 
Microsoft tak rovněž potvrzuje, že grafické čipy AMD RDNA 2, Intel Xe a rovněž některé chystané Snapdragony budou podporovat ray tracing, neboť ten za zahrnutý ve Feature Level 12_2 API DirectX 12. 
 
 
Feature Level 12_2 tak tvoří novou úroveň nad 12_1, ovšem nejde o DirectX 12 Ultimate, i když se do 12_2 dostaly čtyři klíčové funkce, které tvoří právě DirectX 12 Ultimate. Jde o DirectX Raytracing 1.1, Mesh Shaders 1.0, Sampler Feedback 0.9 a Variable Rate Shading 2.0. K těmto čtyřem se v rámci 12_2 přidává řada dalších jako Shader Model ve verzi 6.5, ovšem stejně půjde především o tuto "velkou čtyřku", která je nejdůležitější. Čili API DX12 Ultimate by dle těchto informací mělo stát mezi Feature Level 12_1 a 12_2. 
 
Microsoft také sděluje, že Feature Level 12_2 je podporován na kartách NVIDIA GeForce RTX a Quadro RTX, plnou podporu nabídnou nadcházející karty AMD Radeon s RDNA 2, příslušná GPU s podporou 12_2 obsahuje také roadmap Intelu (takže půjde přinejmenším o výkonné Xe-HPG) a Microsoft dále spolupracuje s firmou Qualcomm, aby zajistil příslušnou podporu i na SoC Snapdragon. 
 
Je zajímavé, že Microsoft se sám odhodlal zveřejnit takovéto klíčové informace o platformách, které mu nepatří a nenechal dané oznámení spíše na jejich výrobcích. 
 
Zdroj: Microsoft 


reklama