reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Nové Nintendo Switch prý nabídne i DLSS pro hraní s velkou obrazovkou

23.3.2021, Jan Vítek, aktualita
Nové Nintendo Switch prý nabídne i DLSS pro hraní s velkou obrazovkou
Už dříve se objevily fámy, že chystané Nintendo Switch příští generace bude vybaveno čipem s podporou DLSS. O tom nyní s jistotou mluví také Bloomberg a má jít o funkci pro hraní s rozlišením 4K. 
Nintendo Switch by tak skutečně mělo dostat hardware, který bude podporovat technologii Deep Learning Super Sampling, čili DLSS, která by tu skutečně mohla být velice užitečná. To možná platí i pro hraní na samotné konzoli a jejím 7" displeji (prý typ OLED), ale především půjde o hraní doma, nebo prostě tam, kde bude k dispozici televizor, monitor, projektor či jiné vhodné zobrazovadlo. Konkrétně jde o možnost hraní v rozlišení 4K, do nějž by se dle Bloombergu měl obraz konvertovat z nižšího rozlišení. 
 
 
Nicméně je tu pár otázek, které se týkají rozlišení. Nativní má být totiž dle VideoCardz stále 1280 x 720 i na mírně větším 7" displeji a pokud by se mělo 4K (3840 x 2160) dopočítávat právě s takovýmto základem, výsledek by asi za moc nestál, neboť i nastavení Performance v případě DLSS 2.0 počítá s 50 procenty vertikálního či horizontálního (ne celkového) rozlišení, čili v našem případě prostě s 1920 x 1080. I tak se ve výsledku z jednoho pixelu dopočítávají čtyři a pokles kvality obrazu je znát.
 
Teprve však uvidíme, jaké budou konečné specifikace chystaného Nintenda Switch nové generace, o němž toho tedy zatím moc nevíme. Zaspekulovat si také můžeme nad tím, jaké SoC pro něj NVIDIA asi tak připraví. Aktuální verze je založena na čipu NVIDIA Tegra X1, čili osmijádrovém ARM big.LITTLE a GPU Maxwell s 256 CUDA jádry. 
 
Pokud by nové Switch mělo mít podporu DLSS, mohli bychom počítat i s grafickou architekturou Turing či lépe Ampere. NVIDIA přitom po čipu Tegra X1 připravila verzi X2 založenou na Pascalu a pak už Xavier založený na generaci Volta. Ta se sice počítačům PC téměř vyhnula, ovšem i ona nese potřebná jádra Tensor, a to v počtu 64 vedle GPU s 512 CUDA jádry. Ovšem pak je tu také nejnovější Orin s architekturou Ampere a dokonce s 2048 CUDA jádry (zdvojená s INT jádry, jak dobře víme), ovšem jak Xavier, tak Orin jsou SoC vyvinutá speciálně pro automobilový průmysl. 
 
Necháme se tak raději překvapit a počkáme si na to, zda NVIDIA připravila nějaký zbrusu nový čip kalibru Tegry, anebo zda použila některou z existujících verzí.  


reklama