reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA Maxwell proti konspiracím o přistání na Měsíci

12.11.2014, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA Maxwell proti konspiracím o přistání na Měsíci
Konspirace o tom, že Američané ve skutečnosti nepřistáli na Měsíci, jsou dobře známé. Nyní se je snaží vyvrátit i NVIDIA, která vydala technologické demo pro své karty s čipy Maxwell, na nichž si je můžete spustit.
Pokud jste tedy jedni z těch, ke kterým si již našla cestu jedna z karet s čipy Maxwell, můžete se tedy podívat na Maxwell Apollo 11 Demo (470 MB download), k němuž potřebujete systém Windows 7 a novější. Mezi karty s čipy Maxwell patří vedle nových GeForce GTX 970 a 980 také GeForce GTX 750 (Ti), ovšem dle minimálních požadavků je zapotřebí alespoň GTX 970. O mobilních verzích se nepíše nic, ale za vyzkoušení ostatně nic nedáte.





Teorie, které odmítají uznat, že Američané na konci 60. let skutečně přistáli na měsíci, se opírají především o nasvícení fotografie Neila Armstronga, na níž Buzz Aldrin sestupuje po žebříku na měsíční povrch. To prý není realistické, takže ve skutečnosti se astronauti nefotili na Měsíci, ale v nějakém studiu, přičemž právě na to se NVIDIA ve svém novém demu zaměřila.





Maxwell Apollo 11 Demo je založeno na Unreal Engine 4, což je vzhledem k názvu tohoto enginu trošku komické, ale více v tom nehledejme. NVIDIA se pokusila vytvořit přesnou simulaci měsíčního prostředí a na ní porovnat, zda pořízené fotografie odpovídají realitě. Simulovány tak bylo "sluneční světlo přicházející zpoza žebříku a odrážející se od povrchu Měsíce i samotného Armstronga". Ze srovnání renderu a fotografie je vidět, že si jsou velmi podobné.

Záměrem firmy NVIDIA pochopitelně je spíše propagace svých nových karet a technologie Voxel-Based Global Illumination (VXGI), kterou přináší generace Maxwell. Tato technologie rozdělí celou scénu na tisíce malých krychlí, s jejichž pomocí se snaží spočítat odrazy světla. S pomocí krychlí, které v podstatě sníží rozlišení objektů, si čipy Maxwell tento výpočetně velmi náročný úkon zjednodušují. Výsledek je podobný raytracingu, takže se ve scénách dočkáme i odrazů objektů třeba v podlaze nebo realistických stínů (více zde).


A pokud svou GeForce GTX 970 či GTX 980 nemáte, můžete se alespoň podívat na video, což je taková malá náplast. V demu se přitom nemusíme jen pasivně koukat, ale můžeme měnit úhly pohledu, pozici Slunce a také si hrát se závěrkou virtuální kamery.

Zdroj: TZ NVIDIA

reklama