reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.1.2016, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA se stejně jako AMD již delší dobu věnuje otázce toho, jak výkonné PC potřebujeme pro kvalitní zážitek z hraní moderních her na VR headsetu. Nyní přišla s názorem, že je na to třeba alespoň 7x výkonnšjší PC. Otázka je, výkonnější než co?
kochren (74) | 4.1.201615:07
Aneb Nvidia si to zas chce uzavřít jen pro sebe na GameWorks a AMD jede otevřenou platformu pro všechny... Jak na uzavřeným GameWorks beží karty konkurence se dobře ví...
Odpovědět5  2
Hnizdo (433) | 4.1.201616:22
Jak dopadají a fungují ty jejich otevřené standardy taky dobře víme ­- polofunkční freesync, zaříznutý Mantle pod Win7, nepodporovaný úděsný TrueAudio, ukončení vývoje fyzikálnich knihoven jako TressFX ­(nyní udělej urob si sám, aneb GPUOpen­).
V každém případě, nikdo nikomu nebrání dát se cestou GTA­-V kde koexistují technologie obou firem, a každý se může podívat na to jak fungují a vypadají.
Odpovědět0  6
kochren (74) | 4.1.201621:25
hele já myslím že dobře viz třeba freesync + nebýt apu mantle ­(původně mělo být předáno i intelu, který měl o toto apu zájem, ale Microsoft se naštěstí začal snažit sám­) nebylo by DX12 a snad zanedlouho dokončený APU VULKAN... těch věcí je samozřejmě víc... A krom toho tady nejde jen o grafiky AMD ktere někteří vidí jak ztělesnění satanova díla a naopak Nvidii vidí jako samotný boží dar... Je tu i Intel... To jen tak pro připomenutí, že svět není černobílý tak jak ho Ty a Tobě podobní vidí... O některých ­"nepodporovaných věcech­" by se dalo znovu zopakovat to, že si Nvidia podchytila některé vývojaře. Abys pochopil nemám nic proti spolupráci s vývojaři aby byly hry třeba lepší a hezčí ­( což je polemika zda sou :­-­( ­) Taky je jasné, že v tomhle AMD zaspalo. O co mi jde je to že jde o úmyslné poškozování konkurence a to mi jako zákazníkovi vadí. Nvidii se přeci povedlo ­"poškodit­" i své vlastní starší produkty... Dokážeš tohle pochopit a nebo se zas upneš k myšlence jedné modly??? Neřeším teď AMD vs Nvidia řeším to že uzavřené standardy brání konkurenci která je dobrá pro zákazníky...
Odpovědět4  2
Hnizdo (433) | 5.1.201611:01
Stari znami FanAtikove jako jsi ty, kteri nvidii a intel vnimaji jako ztelesneni satana, si vymysli nesmysly o umyslnem poskozovani konkurence, uplaceni vyvojaru a hernich magazinu, aniz by pro to meli sebemensi podklad, natoz dukaz. Gameworks je volitelny, nemuze tedy nikoho poskozovat, na spatny vykon starsich nvidia grafik pod u witchera3 ­(­"poskozeni vlastnich produktu­") vysel patch asi za tyden. Toliko k te objektivite, argumentaci, a faktum.

To ze uzavrene firemni standardy brani konkurenci je ale pomerne humorna vlozka. To prave _je_ konkurence, tedy neco co kokurent nema, a mit nebude :­) A tak je to spravne.
Odpovědět1  4
kochren (74) | 5.1.201611:27
narozdíl od Tebe jak píšu využívám všechny platformy dokonce i tralalák by měl radost ;­-­) Tohle Ti zas nevyšlo smůla tak ztas jindy a přestaň se opičit vypadáš hloupě ...

A zjisti si něco o GameWorks pak teprve piš jinak platí to co jsem právě napsal...

S tebou nemá smysl cokoli rozebírat to uiž sem se naučil :­-­) Jen jsi zapoměl ještě i nadávat a urážet :­-­)
Odpovědět3  2
Hnizdo (433) | 5.1.201611:49
Je ilustrujici, jak mne obvinujes z urazeni a nadavek, zatimco mi nadavas a urazis :­) Klasika.
Odpovědět1  3
kochren (74) | 5.1.201613:15
narozdíl od Tebe ne ;­-­) ve Tvém případě jde pouze o konstatování faktů + Tvoje příspěvky byly byly mnohokráte smazány pro nevhodnost a urážky :­-D zas vedle chlapče :­-D Ty mě vždy tak pobavíš že ani nevíš jak :­-)
Odpovědět1  2
Hnizdo (433) | 5.1.201616:52
Informace obsazene v mem prvnim prispevku lze overit pres pouhy google, pokud to nekdo nesleduje.

Ze freesync nedosahuje frekvencnich rozsahu gsyncu lze overit v eshopech, co se fukncionality tyce
http:­/­/www.pcper.com­/reviews­/Displays­/AMD­-FreeSync­-First­-Impressions­-and­-Technical­-Discussion­/Inside­-and­-Outside­-VRR­-Wind
Az nyni v Crimson ma byt doplneno reseni spodni hranice VRR window, ale zatim to nefunguje ani to nikdo nezkousel testovat.

Ze amd odhodilo vyvoj svych doplnkovych knihoven a jakych je sepsano zde
https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/GPUOpen

Stav Mantle ­- EoD
https:­/­/www.macnn.com­/articles­/15­/07­/07­/mantle.no.longer.being.actively.improved.by.amd.129412­/

Oprava pro Keplery ve witcheru3
http:­/­/www.pcinvasion.com­/nvidia­-353­-06­-drivers­-released­-witcher­-3­-boost­-for­-kepler­-cards

Narozdil od tveho neustaleho osobniho napadani bez jakekoliv argumentace, ja pracuji s podlozenymi a overitelnymi fakty.
Ocekaval bych napriklad nazev hry, kde je gameworks natvrdo aktivni, ne pouze volitelny, a poskozuje tak konkurenci, jak tvrdis.

Odpovědět0  4
kochren (74) | 7.1.20167:56
free nsync funguje a i když se Ti to nelíbí povedlo se, že byl začleněn do standardu ­- je mi jasný, že z toho máš infarktové stavy že se tak stalo...

Jo dodatečně umožnili a udělali to co lidi s AMD mohli udělat hend :­-­) Ale ano je dobře, že se Nvidia na svý lidi nakonec nevykašlala i když jim asi připravila něpěkný chvilky. Ale nazachovala se jako v případě lži u 970tky a to se musí ocenit. Ještě aby ne...

Pouze volitelný aha a není to přímo součástí Hry aha a ještě prosím tu o červený karkulce prosím. Ještě řekni, že GameWorks je otevřený a i konkurence má přístup k tomu co to kdy dělá a završíš bludy dokonale :­-D Víš co Píšeš nesmysly a ještě se je snažíš vydávat za pravdu... A Tvůj omezený pohled je neskutečný nicméně poplatný lidem jako jsi Ty... Nakonec fakt tak jak Ty omezen naštěstí nejsem a tak můžu využívat vše co ICT svět nabízí ;­-­).
Abych Ti udělal radost tak jsem třeba teď dělal 2 PC oba 2 postavené na intel a 1x grafika R9 380X, 1x 950tka :­-­) A já si za poslední měsíc pořídil do herního 1 grafiku AMD a do pracovního 1 grafiku Nvidii :­-­) Vím, že Ty nepřežiješ to že tam je i to AMD, ale je mi Tě líto :­-­)
Odpovědět1  2
Hnizdo (433) | 7.1.201613:04
Obsah tveho prispevku ilustruje, kdo tu ­(a nejen tu­) urazi a neustale se misto prezentace overenych faktu dopousti pouze osobniho napadani, pomluv, dehonestovani a znevazovani. Necht si kazdy udela obrazek podle toho, co je mu vlastni:

Ze je freesync volitelnou soucasti standardu nic nemeni na tom, ze ma polovinu funkcionality oproti gsyncu ­(dosud neresi situaci mimo VRR window, a neresi vypocet overdrive­), a take to nic nemeni na tom, ze vysledne produkty maji prumerne 1­/3­-1­/2 frekvencniho rozsahu gsync monitoru.

"Jo dodatečně umožnili a udělali to co lidi s AMD mohli udělat hend­" zde nerozumim, rozved. Pokud se to tyka Witchera3, drivery od amd prisly na vsechny amd karty 10 dni po vydani ve zhruba stejne dobe jako kepler fix, ovsem u nvidie byly game ready drivery k dispozici od day 0. Toliko k ­"presnosti­" a ­"objektivite­" tvych tvrzeni.

Co se tyce afery okolo 970ky, nikdo nebyl poskozen. Klienti dostali vykon, ktery byl nameren, a pokud nekdo nadale trval na vraceni zcela funkcniho produktu na zaklade nepresne specifikace, dostal zpet sve penize. Nvidia problem okamzite priznala a umoznila refundy. Neumim si predstavit ferovejsi napravu vlastni chyby. Meanwhile AMD celi zalobam akcionaru za podvodne jednani a hromadne zalobe za lhani v obchodnim styku, takze si obe firmy nemaji rozhodne co vycitat.

http:­/­/arstechnica.com­/gadgets­/2015­/11­/amd­-sued­-over­-allegedly­-misleading­-bulldozer­-core­-count­/
http:­/­/www.techpowerup.com­/196941­/amd­-sued­-for­-overestimating­-apu­-success­-to­-investors.html

" ještě prosím tu o červený karkulce prosím­" Prosim uvest priklad hry, kde gameworks neni volitelny a je napevno soucasti dane hry. Do te doby budou tvoje tvrzeni pouhym bezcennym vykrikem do tmy. Kazdy muze mit svuj nazor na jakekoliv uzavrene knihovny tretich stran, ale dokud jsou volitelne, nepredstavuji zadny problem. A v pripade gameworks dokonce vetsina funkci nevazanych na hw­(TXAA­) funguje s obdobnym vykonem i na amd, to je oproti hw physx neoodiskutovatelne a nepopiratelne vyrazne zlepseni, a posun dal.

Odpovědět1  1
kochren (74) | 4.1.201621:35
nicméně Tebe stejně jako pár dalších znám jako zarté AMD HATERY :­-­) Takže si říkám zda vůbec vemeš v potaz argumentaci... A to že svět není jen o 1 modle :­-­) A 1 satanovi... Momentálně využívám mořností všech 3 firem co se na poli PC­/NTB pohybují a věř mi není černobílý ;­-)
Odpovědět1  2
Cemada (1210) | 4.1.201614:03
proč uvádějí 90 FPS?
Člověk vnímá do cca 25 FPS, pak už má plynulí obraz. VR má dva monitory v brýlích, tedy min. 25 + 25 FPS nebo řekněme 30 + 30.
Není těch 90 FPS od nVidie trošku přestřelený?
Nebo že by brali zlatou střední cestu mezi 30 + 30 a 60 + 60 FPS?
Odpovědět0  1
Hnizdo (433) | 4.1.201616:12
Tento prastarý omyl, že člověk nevnímá rozdíl nad 25s­/s, pramení z vnímání filmových záznamů. Každý biolog, o hráčích nemluvě, potvrdí, že člověk vnímá pohyb daleko citlivěji. Proto se tak tlačí na nízký lag a vysoké fps. Vzhledem k tomu, že u VR vstupuje do rovnice i pohyb hlavy, přijde mi těch 90fps ještě konzervativních.
Co se týče toho specifického případu, tedy filmového standardu, doporučuji vyzkoušet SVP, to budete zírat, jaký je rozdíl mezi 25 a 60fps ­- a to jde jen o reverzní motion compensation původního záznamu.
Odpovědět1  1
Cemada (1210) | 4.1.201616:48
Díky za info. Hledal jsem a kouknul na https:­/­/www.svp­-team.com­/wiki­/Main_Page. Stáhnul, nainstaloval, vyzkousel. Zajímavé. Ano, je to znát, hodně znát...oproti normálu to je až nepřirozené, ale to bude asi tím, že jsme navyklí na těch 25FPS. Rozhodně to ale krásně ukazuje ten rozdíl.

Škoda že SVP upravuje video na úkor výkonu PC a ne vůbec malého. SVP si u mého stařičkého Liana 3870K ­(4x3GHz­) a R9­-380X nastavil něco málo Artefakt masking na Low a řekněme cca 15­-20% směrem k Higher quality. MPHC to stíhá a film jede v 60FPS plynule.
Jenže: MPHC s SVP si z CPU ukousne 60­-70% místo obvyklích 10% a u GPU si to taky něco vzalo, normálně je na 0.

Takže jo, souhlasím s tím, že člověk vnímá i více než 25FPS. Kde je tedy ta pomyslná FPS hranice? Jinak možná že těch 25FPS je něco jako zlatý řez u kompozice...člověku pak obraz přijde nejpřirozenější.
Odpovědět1  0
Hnizdo (433) | 4.1.201618:43
"oproti normálu to je až nepřirozené­" :­)­) Tim jsem si prosel taky, na zacatku to desne taha voci. A nejen to. Videl jsem jednu zvlastni asijskou westernovku ­(neco jako spaghetti western, ale asijskou, tedy zrejme soya­-western­), kde bylo mnoho akcnich scen, jak jinak. S SVP nastal zvlastni jev, kdy ty sceny byly jasne a prehledne, jako kdyby se na to clovek dival v realu. Jinak bez SVP to byl desnej zmatek a chaos.
Odpovědět1  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.