reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA předvedla ray tracing na systému s procesorem ARM

20.7.2021, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA předvedla ray tracing na systému s procesorem ARM
NVIDIA se také snaží rozšiřovat svůj ekosystém a nemá zájem nabízet podporu ray tracingu jen na klasických PC. Nyní tak předvedla, jak ray tracing funguje na platformě založené na procesoru ARM. 
NVIDIA ukázala na Game Developers Conference konkrétně dvě dema, která jsou o technologiích GeForce RTX na platformě ARM, s níž má ostatně tato firma bohaté zkušenosti a do budoucna s ní počítá i v případě superpočítačů či počítačů pro automotive. Nyní ale jde evidentně o ray tracing ve hrách a NVIDIA chce ukázat, že ten může fungovat na mnohem širší základně zařízení. 
 
 
První demo využívá známý titul Wolfenstein: Youngblood, což je pochopitelná volba vzhledem k tomu, že tato hra je založena na id Tech 6 využívajícím OpenGL či Vulkan, neboli potřebné multiplatformní API. A pak je to demo The Bistro od Open Research Content Archive, které zase má být založeno na enginu Amazon Lumberyard (upravený CryEngine). NVIDIA ale mluví o tom, že The Bistro využívá její "sample framework". 
 
NVIDIA si vybrala jako hardwarový základ armovou platformu firmy MediaTek, a sice konkrétně procesor Kompanio 1200, ovšem samotnou grafiku pochopitelně zpracovával její čip, a to GeForce RTX 3060, přičemž ti vše běželo pod Linuxem. 
 
 
Platformy ARM mají dle nastíněného plánu získat možnost využívat pět klíčových technologií, které patří do rodiny NVIDIA RTX. Jde jednak o známý Deep Learning Super Sampling (DLSS), dále tu je globální osvícení i přímé osvícení (RTX Global Illumination a RTX Direct Illumination), ostranění šumu (NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser) a nakonec RTX Memory Utility, která optimalizuje využití grafické paměti ze strany aplikací. 
 
NVIDIA tu ale přece jen necílí pouze na hry, ale také na automotive, kde někteří výrobci využívají v rámci infotainmentu Unreal Engine, jak prozradil Nick Penwarden (vice president of engineering, Epic Games). Jinak se ale prozatím mluví jen obecně o nově se otevírajících možnostech pro vývojáře, větší variabilitě platforem, atp.  
 
Zdroj: NVIDIA


reklama