www.svethardware.cz
>
>
>
>

NVIDIA slibuje velký nárůst výkonu pro virtuální realitu

NVIDIA slibuje velký nárůst výkonu pro virtuální realitu
, , aktualita
NVIDIA právě vypustila do světa první verze svých vývojářských sad GameWorks VR and DesignWorks VR (Virtual Reality) a slibuje, že díky nim její hardware dostane značnou výkonnostní vzpruhu. O co tedy jde?



reklama
NVIDIA GameWorks VR a DesignWorks VR v1 jsou tedy sady určené pro vývojáře, kteří chtějí přinést na trh hry a jiný software pro virtuální realitu provozovanou na grafických kartách NVIDIA. Nechybí přitom podpora Microsoft Windows 10.





První široce dostupné VR headsety od firmy Oculus VR mají dorazit v příštím roce a už dlouho je jasné, že budou pro dnešní hardware představovat vysokou zátěž. Počítá se totiž s rozlišením 2160 x 1200 a obnovovací frekvencí 90 Hz, přičemž pro dobrý zážitek by náš hardware měl být schopen poskytnout výkon pro alespoň 60 FPS v daném rozlišení. Je tedy zřejmé, že NVIDIA i AMD hledají cestičky, jak ze svého aktuálního hardwaru vyškrábnout to nejlepší, neboť to, co při hraní na monitoru víceméně snadno překousneme (menší lag či občasné zaseknutí a pokles FPS), je pro hraní s VR headsetem velice nepříjemné.





GameWorks VR je SDK skládající se z různých technologií, mezi něž patří také Multi-Res Shading. O tom jsme si mohli přečíst již dříve a jde o rozdělení obrazu na různé části, které budou renderovány v různé kvalitě. Nejdůležitější je přitom střed obrazu a naopak tomu je u krajů, které jsou na VR displej značně deformované, a nepotřebují tak být před touto deformací renderovány v plné kvalitě, když se stejně plno spočítaných pixelů následně ztratí. Toto je tedy pro NVIDII hlavní cesta k navýšení počtu snímků za sekundu, jak ukazuje následující obrázek.





Dále tu bude také speciální podpora SLI, čili VR SLI, která umožní každému oku přiřadit jednu kartu. Displej tedy bude rozdělen na dvě části a je zřejmé, že výstup karet bude muset být dobře synchronizován, aby se navzájem nezdržovaly. Context Priority má zase minimalizovat zpoždění dané snímáním pohybu VR headsetu, Direct Mode zajistí bezproblémovou kompatibilitu a Front Buffer Rendering má opět na starost redukci latence.

DesignWorks VR je SDK určeno ne pro hry, ale pro vývojáře profesionálních VR aplikací určených třeba pro zdravotnictví, průmysl, atd. Staví tedy na GameWorks VR, ale přidává další nástroje jako GPU Affinity pro rozdělení zátěže mezi více než dvě GPU, Direct for Video pro podporu různých VR i AR zařízení, nebo Synchronisation, jež má zabraňovat zobrazování roztrhaného obrazu. To ale snad neznamená, že v GameWorks VR to bude umožněno. Více se dozvíte zde.

Zdroj: NVIDIA
Nejpopulárnější tablety
reklama
Nejnovější články
Vesmírná sonda Rosetta ukončila svou misi Vesmírná sonda Rosetta ukončila svou misi
Vesmírná sonda patřící Evropské kosmické agentuře včera po poledni slavnostně ukončila svou dlouhou pouť vesmírem. V závěru své dvanáctileté mise sonda dopadla na kometu, ze které sbírala data.
Dnes,  aktualita, Kateřina Hoferková
Kostní implantáty vyrobené 3D tiskem pomohou lékařům Kostní implantáty vyrobené 3D tiskem pomohou lékařům
Tým amerických vědců z Northwestern University vyvíjí flexibilní kostní implantáty, které jsou vyráběny pomocí technologie 3D tisku. Tyto implantáty mohou pomoci například i v rozvojových zemích.
Včera,  aktualita, Kateřina Hoferková
Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech
Ve spotřebitelském sektoru jsme už mnoho let odkázáni na 1Gb/s Ethernet, což se má brzy změnit. Můžeme se těšit až na propustnost 5 Gb/s, přičemž té bude možné dosáhnout na stávajících kabelových rozvodech.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  7 komentářů
K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů
NVIDIA s představením generace Pascal odstartovala také kontroverzní program, když začala vydávat na trh karty série Founders Edition. Ty mnoho výrobců vidí jako snahu slíznout smetanu, ale tak to prý není.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC
Dle Samsungu už mají brzy získat převahu SSD vybavená pro rozhraní PCI Express a protokol NVMe. Nástup nových ADATA SX8000 to jen dokazuje a jde prý také o první spotřebitelské modely vybavené 256Gbit paměťmi Intel / Micron 3D MLC.
Včera,  aktualita, Jan Vítek