reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA ukázala NE LFD headset pro VR bez bolehlavu

27.1.2016, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA ukázala NE LFD headset pro VR bez bolehlavu
Společnost NVIDIA nedávno odhalila, že pracuje na nových VR headsetech s technologií NE LFD, které mají řešit problém současné generace headsetů s prostým displejem. Ten se týká nevolnosti vznikající kvůli nepřirozenému 3D vjemu.
V případě, že ve VR headsetu sledujeme především vzdálené předměty, bychom neměli pocítit nepohodlí nebo rovnou nevolnost. Problém vzniká tehdy, když zaostříme na objekt, který se ve virtuálním světě nachází na dosah ruky. V takovém případě v reálném světě vnímáme jeho polohu v prostoru i sbíhavostí očí a akomodací čoček, což ale ve virtuálním světě pochopitelně nenastane, protože stále sledujeme stejně vzdálené displeje. Mozek je tak zmaten a tělo může reagovat nevolností. NVIDIA to chce řešit pomocí technologie NE LFD (Near Eye Light Field), kterou vyvíjí ve spolupráci se Stanford University. Nedávno také už předvedla svůj raný prototyp využívající dva displeje.





Headset NVIDIA Light Field VR byl předveden na VRLA 2016 v Los Angeles, kde se ukázala také dvoučipová karta Radeon Fury X2 od AMD. NVIDIA ale pochopitelně využila vlastní řešení založené na grafické kartě generace Maxwell a potřebné výpočty byly prováděny pomocí CUDA také na grafické kartě.





Technologie firmy NVIDIA a Stanfordu využívá dvě vrstvy tvořené LCD, jež jsou od sebe vzdáleny asi půl centimetru. Očím je tak předkládán "4D obraz" a ony mohou mezi displeji přeostřovat, což se blíží reálnému vjemu. Respektive je to určitě lepší, než když oči nemusí pracovat s čočkami vůbec a jejich sbíhavost je stále stejná a díky tomu mizí negativní efekt. V headsetu NVIDIE tak prý lze sledovat i velice blízké objekty, aniž bychom pocítili nepohodlí, ovšem stále jde o prototyp s rozlišením 1280 x 800 (tedy 640 x 800 na oko), tedy nic blízké finální verzi určené pro prodej. Je také jasné, že využitím dvou displejů se také zdvojnásobí nároky na výkon počítače, které jsou dost krvavé už pro aktuální generaci VR headsetů s jedním displejem. Alespoň je vidět, že domácí VR systémy čeká ještě dlouhá cesta k dokonalosti a ty, co budou zakrátko k dispozici, představují spíše jen nesmělé začátky.





Technologie NE LFD by ale mohla být využita třeba už v příští generaci VR headsetů (pokud o ni bude zájem), neboť dle ohlasů pracuje dobře a dosavadní nízké rozlišení není žádný problém. Stačí využít lepší displeje, a tak můžeme jako největší překážku vidět to, že bude zapotřebí mnohem vyšší výkon. Ten ale mají přinést už chystané generace karet AMD Polaris a NVIDIA Pascal a ty následující mají dle roadmap v navyšování výkonu pokračovat.


Zdroj: wccftech

reklama