reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Papírově silnější Xbox Series X zatím s PS5 prohrává v reálném výkonu

27.11.2020, Jan Vítek, aktualita
Papírově silnější Xbox Series X zatím s PS5 prohrává v reálném výkonu
Dle specifikací je nová Xbox Series X sice výkonnější než PlayStation 5, ale jak jsme se mohli už kolikrát přesvědčit, údaje o výkonu v TFLOPS a megahertze nemusí ve výsledku rozhodovat. Na co ukazuje praxe?
Xbox Series X nabízí stejně jako PlayStation 5 osmijádrový procesor založený na Zen 2 a grafiku RDNA 2. Ovšem procesor v Xboxu umí pracovat na vyšším taktu a grafické jádro nabízí až 12 TFLOPS, zatímco v PS5 dosahuje 10,3 TFLOPS. Na základě těchto údajů bychom si mohli myslet, že hry na Xboxu budou fungovat o něco svižněji, ovšem realita může být odlišná. 
 
 
Video od DigitalFoundry ukazuje, že v Devil May Cry 5 má Xbox Series X problémy v režimu high performance a dále je pomalejší v novém Assassin Creed: Valhalla, ve hře Dirt 5 funguje v nižším rozlišení i kvalitě zobrazení než PS5, což by se mělo dle vývojářů studia Codemasters postupně zlepšit a v Call of Duty Black Ops Cold War má problémy ve 120FPS režimu, ačkoliv je výkonnější se zapnutým ray tracingem. Dle dosavadních výsledků to ale vypadá, že nová Xbox je v reálném provozu spíše slabší než PlayStation 5.
 
Dle The Verge může ale jít spíše o problémy s vyladěním her, respektive s tím, že Microsoft umožnil vývojářům začít certifikovat hry pro nové Xbox až v červnu po aktualizaci svého Game Developers Kit (GDK), což jednoduše znamenalo, že na optimalizace měli méně času než v případě firmy Sony. Navíc má obecně platit to, že vývojářské nástroje od Sony jsou celkově lepší i díky lépe vypracované dokumentaci. Situace se tak může časem zlepšit ve prospěch Microsoftu a třeba právě Codemasters si GDK od Microsoftu už vcelku pochvalují a poukazují na to, že se s ním začali seznamovat dlouho před tím, než dostali od Microsoftu příslušný hardware, takže mohli dobře zužitkovat náskok. 
 
Samotný Microsoft udává, že s vývojáři úzce spolupracuje na zlepšení a že podobné počáteční problémy očekával. Nyní jsou na řadě opravné patche pro vychytání problémů s výkonem, což je spojeno s tím, jak se vývojáři naučí plně využívat možností dané platformy. Ostatně ta se vyznačuje i tím, že její 16 GB operační pamětí je rozděleno na dva různě výkonné celky. Větší 10GB část totiž dosahuje propustnosti 560 GB/s a zbylých 6 GB pak 336 GB/s. 
 
Kdo se však dosud nerozhodl konzoli XBox Series X či PS5 koupit či alespoň předobjednat, ten si stejně na ni počká spíše až do nového roku, takže jej takové problémy zatím nemusí zajímat. Sony ovšem slibuje, že ještě před koncem tohoto roku dodá na trh další kusy. My si počkáme také na to, zda nám firmy prozradí také nějaká čísla o prodejích, aby bylo co porovnávat.  


reklama