reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

PC hráči jsou prý arogantní troubové, proto nebudou chtít PS4 Pro

22.9.2016, Jan Vítek, aktualita
PC hráči jsou prý arogantní troubové, proto nebudou chtít PS4 Pro
Analytik Michael Pachter, který se rád pouští do hodnocení výkonu herního průmyslu, nám prozradil, proč se dle jeho názoru konzole PS4 Pro i přes svůj výkon uchytit mezi PC hráči. Jsou to totiž dle něj arogantní troubové a technologičtí rasisti.
PlayStation 4 Pro už dobře známe, jde o inovovanou konzoli vybavenou APU s grafikou odpovídající možnostem Radeonu RX 480, která je částečně připravena i na rozlišení 4K a měla by poskytnout také dost výkonu pro hraní s VR headsetem. A pak tu máme veskrze podprůměrného analytika Michaela Pachtera z Wedbush Securities, který má také vlastní online show Pach-Attack a je znám pro své expresivní vyjadřování. Například když si hráči stěžovali na nevalně provedený závěr hry Mass Effect 3, označil je za ukňourance, kteří by neměli být tak moc nároční a uvedl, že EA svou práci odvedli dobře. Ostatně na adresu EA se Pachter vyjadřuje často a rád.





Po vypuštění PS4 Pro se objevila otázka, zda taková konzole v ceně 400 dolarů nebude lákat třeba samotné PC hráče a k tomuto tématu byl britským listem Daily Star přizván i Pachter. Doufám tedy, že omluvíte tuto malou exkurzi do světa opravdového bulváru, kde Pachter označuje PC hráče za rasisty, kteří "mají rádi jen svůj druh a nemají žádný zájem odvážit se ven a mísit se s jinými rasami". To samozřejmě Pachter myslel jen z hlediska technologií a platforem. Dále také dodal, že "PC hráči jsou arogantní troubové, kteří jsou přesvědčeni, že to, co dělají, je lepší, než co by mohl dělat kdokoliv jiný".

Když pomineme fakt, že řada konzolových fanoušků také nenechá na svou oblíbenou obývákovou krabičku dopustit a bude se za ni bít do úmoru, tak se můžeme podívat na to, co asi tak Pachtera k takovému vyjádření vedlo. Ona je tu totiž řada objektivních fakt, které si můžeme při srovnávání herních konzolí a PC vzít na pomoc. Moderní konzole mají bezesporu tu výhodu, že jsou jako jednoúčelová a hardwarově sladěná zařízení velice jednoduchá na použití. Stačí si na ně stáhnout hru a ta by měla, pokud nejde o nedodělek, prostě fungovat bez jakéhokoliv nastavování. V případě "PC skládaček" musíme kolikrát řešit kompatibilitu, laborovat s ovladači, nastavením her a jejich tweakováním a tak podobně. Jenomže tu jsou dva úhly pohledu. Zatímco pro někoho může být taková věc noční můra, kvůli které se ještě rád přesune s gamepadem na gauč, pro jiného je tato možnost či rovnou svoboda obrovskou výhodou.





PC hráči mohou své herní sestavy a hry samotné nejen lépe ladit, ale i upravovat, což se týká hardwaru i softwaru. Hardware si mohou přetaktovat pro dosažení vyššího výkonu a hrám třeba ručně upravovat .ini soubory, čímž se odlišují od těch nejprostších konzumentů. A navíc je tu možnost, kterou konzole nikdy nepoznaly a asi nepoznají, a sice tvorba modifikací, která se ostatně pozitivně podepsala na celém herním průmyslu. Takový Skyrim lze právě díky modifikacím změnit k nepoznání.

S konzolemi je také pevně spojen gamepad, který je stále tím hlavním ovladačem, zatímco PC hráči mají zase svou klávesnici a myš. Zeptejte se přitom některého, zda by byl ochoten svou myšku opustit. Je to pochopitelně především otázka zvyku a toho, co kdo začal používat jako první, ale pokud bychom měli porovnat schopnosti průměrného hráče s gamepadem a jiného s klávesnicí a myší třeba v FPS hře, osobně si myslím, že gamepad by si neškrtl. Právě to všechno tak vidím jako důvody, proč jsme jako PC hráči "rasisti", "arogantní troubové" a jsme za to rádi. Zato nejsme rádi, když se ovládání her přizpůsobuje často pouze konzolím a možnostem gamepadu, ale naštěstí právě to se dá řešit modifikacemi.

Zdroj: DailyStar
reklama