reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
29.6.2015, Milan Šurkala, článek
Pokaždé, když se stane nějaká střelba, vyvstanou otázky, zda za to nemůže např. hraní násilných počítačových her nebo sledování akčních filmů. Jsou zde nějaké souvislosti, nebo to ani nelze zjistit a rozhodnout?
drk22 (775) | 1.7.201510:59
Jsou lidé co by nejraději zakázali všechno co se jim nelíbí, či čemu nerozumí.
Přitom zcela ignorují fakta.
1. pletou si následek s příčinou. tj. to že násilník rád hraje násilné hry neznamená, že by ta hra dělala z lidí násilníky
2. opomíjejí funkci té hry, tj relaxace, vybití ­(místo aby připustili, že člověk si svou agrasi na hře uvolní, tak tvrdí, že ji tam získá­)

Mimochodem totéž nepalí jen pro akční hry ale například i na různé varianty ­"porna­"....
Odpovědět0  0
Mr.Lolendo (259) | 30.6.201514:35
Prakticky jste sepsal co se omyvá pořád dokola. A to co se omývá pořád dokola je naprostý nesmysl! Římský císař nebo Faraón by vám to vysvětlil. Koloseum je obecně známo že jeden z jeho účelům bylo lidi pobavit a kontrolovat aby se lidi mezi sebou nevraždili.

Každý zkušenější psycholog vám to neformálně v hospodě potvrdí že to jsou nesmysly co se obecně a oficiálně šíří.

Chce to se začít zajímat o to jak funguje mozek. Nejlépe začít jeho fyzickými vlastnostmi.

Já osobně a i další promítáme o tom jak ty sousedy zabít :D :D :D To je přirozené. Člověk je lovec. Co zabíjí a chrání si své území. Ten instinkt tu je pořád a žádná listina­/zákon na to nemá vliv. Každý je schopen násilí! Je to jenom otázka naší volby jak se zachováme. Ten u koho by se skutečně prokázalo že není schopen násilí tak ten člověk není živ. Není to živí tvor. Nemá pud sebezáchovy!

Myslím že každý rozumný a milující manžel ví že je lepší si po příchodu z práce domů radši si jít zastřílet v BattleFieldu než seřvat manželku popřípadě děcka.
Odpovědět1  0
danno (335) | 29.6.201513:42
Ako pravidelny hrac PC hier s cistym registrom trestov tiez odjakziva zastavam nazor, ze nasilie v hrach dokaze rozumny clovek oddelit od chovania v realite. Asi ale mentalne starnem a v poslednej dobe zacinam pripustat, ze to vzdy nebude take jednoznacne. V osembitovych dobach nikoho nevzrusovalo, ked ludia vrazdili pixely pripominajuce postavicky ludi. Hysteria zacala od Wolfa­/Dooma, kedy to zacalo cele viac podobat na skutocnost. Dnesne hry zobrazuju pomerne verne vizualizovane postavy ludi s presvedcivou mimikou a animaciami. Je pomerne iste, ze o neajky cas si nasadime nieco ako Oculus a hra a postavy budu vizualizovane na nerozoznanie od reality. Zlepsi sa aj umela inteligencia a pocitacove postavy budu interagovat ako ludia a vyzerat ako ludia. Stale potom bude OK masakrovat ich zo zabavy? Nemyslim tym nejaku moralno filozoficku rovinu, ale vplyv na chovanie v realite. Zatial si to neviem uplne predstavit, ale zrejme to bude mat kvalitativne iny vplyv na chovanie cloveka, ako ked je dnes obrazovka jasnou barierou medzi realitou a hrou.
Odpovědět0  0
quinnet (3) | 29.6.201511:10
Samotné hry by nemali na duševne zdravého človeka negatívny vlyv. Ako bolo v článku poznamenané, ide o množstvo faktorov, ktoré zle pôsobia najmä na deti a mládež. Ak rodičia zlyhajú + má daný jedinec sklony k násiliu + média, ktoré propagujú popkultúru a konzum + ľahko dostupné zbrane = môže sa to skončiť zle. Ak si vezmeme, že pred tridsiatimi rokmi sme podobné problémy nemali ­/mali sme však iné súvisiace s vládou jednej strany­/ je asi zrejmé, kde bude problém.
Odpovědět0  2
easyrider_svk (84) | 29.6.20158:57
no na to ze som velmi vela mastil carmageddon, tak prekvapivo, som autom zrazil len 0.00000 cloveka.
Odpovědět0  0
JUWARE (489) | 29.6.201513:35
1. Nechápu nač ta desetinná čárka ­(Cožpak lze přejet někoho jen z 0,00003%? Maximálně tím lze říci, kolik procent bylo na těle toho přejetého postiženo.
2. Počet přejetých lidí, není vypovídající hodnota o agresivitě řidiče. Někdo může přejet nešťastnou náhodou 3 lidi během jedné vteřiny a přitom nebýt agresivní a jiný být agresivní a nikdy nepřejet nikoho.
3. Přijaté násilí vnímané z televize, počítače apod., se nemusí shodovat s efektem, jakým jej daný jedinec realizuje.
4. Ve hře Carmageddon se dalo mimo jiné přejíždět i psy, krávy a jiná zvířata. V některých zemích byly místo lidí zombie, kvůli cenzuře. ­(Neslyšel jsem případ, že by někdo kvůli tomu přejel zombíka :D­)
5. S psychicky zdravým jedincem to s největší pravděpodobností nic neudělá, ale nalijme si čistého vína. Rozhodně není dobře, když někdo hraje, nebo se dívá na televizi od rána do noci a mnohdy tím zanedbává jiné podstatnější činnosti.
6. Můj verdikt. Ač jsem sám stále hráč a hraji již od dob, kdy zde byl nejlepší počítač s procesorem 286, vždy jsem spíš tíhl k tomu přijít na kloub, jak to vlastně všechno funguje. Nicméně k tématu: Z vlastní zkušenosti vím, že když hraji nějakou hru a nejde mi to, musím kolo či misi opakovat stále dokola, tak jsem občas vzteklý a nevrlý. Tím však samozřejmě má vlastní agrese končí a uvědomuji si rozdíl mezi realitou a virtuálním světem. Tedy ano, hry do jisté míry dovedou ovlivnit psychiku člověka, ale na druhou stranu to dokáže i jakákoliv jiná činnost. Například když seberete jednu věc, která vám upadla a spadne pět dalších a po jejich sebrání upadne zase něco jiného, tak to asi také nenechá každého klidným. Nicméně zdravý člověk s tím maximálně vzteky praští, nebo jde od toho, případně udělá něco podobného. Pokud dojde na agresivní násilí, páchané na někom druhém, pak už se jedná o narušeného jedince, pokud byl pro takový čin impuls hra, nebo film. Upřímně řečeno se na to však mnozí jen vymlouvají a snaží se svést vinu na někoho, nebo něco jiného, než na sebe samotné.
Odpovědět0  0
M0RGAN (248) | 30.6.20152:29
Příležitost přejet chodce jsem měl naposledy v pátek, kdy mi nějaká holčina vběhla málem pod auto. Sice na přechodu pro chodce, ale byla metr od něj a normálně si vykračovala ­(měl jsem to pěkně načasované­), otočila se doprava a najednou vystartovala.. No dopadlo to masivním skřípěním brzd a patřičnou brzdnou čárou. Takže počet sražených zůstává nula ­(srazila mě zatím pouze jedna srnka a to opravdu ona mě, protože do bočních dveří­) a nadávky taky nula. Prostě jsem to vzal s klidem. A to jsem před léty pařil Carmageddon a jiné vražedné hry o106. A za počítačem jsem se taky něco zanadával i v poslední době, ale to hlavně u pokeru :­-)
Odpovědět0  0
Rafan (336) | 29.6.20157:59
Toto se řeší roky a já souhlasím že pokud je jedinec který má problém oddělit realitu od hry či filmu, jsou pak takové impulsy spouštěčem násilného chování, které by vyplulo na povrch tak jako tak, ale později z impulsu něčeho jiného. Já jsem asi výjimka, já hraji akční hry z důvodu že mám problém takzvaně vypnou když jdu z práce a hlavně když jsou v zaměstnání nějaké problémy. Čím více hra člověka pohltí, tím jí mám radši, rychleji se totiž odreaguji a myslím na něco jiného. Nesouhlasím ale pokud jde o to že se člověk procvičuje v angličtině. Když hraji v týmu a nastane pořádný mazec a já v tom náporu emocí ještě hledám správný výraz pro popsání situace v daném sektoru, abych usnadnil spoluhráčům správně reagovat. Jsem po dohrání vystresovaný ještě více než před tím. Tak že raději hraji hry kde hraji singl.
Odpovědět1  0
Monty09 (4) | 29.6.20157:39
Moc hezky napsáno, ale udělal byhc
Odpovědět0  0
Monty09 (4) | 29.6.20157:44
Oprava: Moc hezky napsáno, akorát bych přidal reakci, že člověk psychicky v pořádku, si uvědomuje důsledky a dopady v realném životě, proto by nikdy ­"normální­" člověk by nevyběhl na ulici a nestřílel kolem sebe ... Vzpomněl jsem si na Postal, jak se tam chodilo po ulici, močilo ostatním na hlavy a sekaly hlavy lopatou a pod. :D
Odpovědět0  0
Jimmz147 (145) | 29.6.20157:32
Každý kdo to má v hlavě v pořádku nebude po hraní Dooma motorovkou kosit lidi a dokáže rozlišit a hlavně oddělit realitu od hry.
On celý humbuk kolem toho, že hry trénují mladé vrahy je nesmysl. Kolik se za posledních 10 let stalo případů, kdy byly hry jednoznačným viníkem­/spouštěčem nějakého masakru a kolik jich bylo například kvůli náboženství či kvůli jinému důvodu? Jak je napsáno v komentáři Prska, lidé rádi hledají výmluvy, tak proč to nehodit na hry a oblbovat lidi hláškami, že chráníme naše děti před zlem ­(lol­)? A lidi tomu uvěří, protože hru viděli maximálně ve výloze. Achjo...
Odpovědět1  0
Prsk (5) | 29.6.20152:45
"Otázkou je, kdo a co za to může.­" Já vám to řeknu rovnou. Může za to lidská povaha. Lidi stále hledají výmluvy. Teď to jsou hry a filmy, před tím to byly knihy a obrazy, před tím ruka ďáblova. Lidi nejsou hodní, milují agresy a utrpení ostatních. Brutalita nás provází už od samého začátku a možná se zdá, že žijeme v moderní době a všichni si na to hrajeme, ale naše skutečné pudy jsou trošku jiné. ;)
Odpovědět3  0
Luk Skywalker (510) | 1.7.201511:45
Přesně, stačí se podívat na nějaký postapokalyptický film, seriál či hru, a věřte, že by to ve skutečnosti tak dopadlo. Člověk je agresivní ve své podstatě, co mu brání v tom ji vykonat je většinou zákonná moc ­(zavraždím půjdu sedět, bo mě nejspíš chytí­) a civilizace, když toto vymizí, tak opět bude právo silnějšího a bude to jak v těch filmech.
A někteří jedinci jsou labilní, takže jim to je v danou chvíli jedno a jsou si zastřílet do školy, ale většinou je, jak bylo uvedeno, soubor událostí ­(šikana, přehlíženi spolužáků atd.­).
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.