reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Podíl AMD na grafikách klesl pod 20 procent

19.8.2015, Jan Vítek, aktualita
Podíl AMD na grafikách klesl pod 20 procent
V poslední době je vývoj podílu společnosti AMD na trhu se samostatnými grafickými kartami skutečně nelichotivý a v posledním období dokonce dále výrazně klesl a dostal se pod hranici 20 procent.
Na trhu se samostatnými grafickými kartami dnes figurují dva hlavní rivalové, kteří si v podstatě rozdělují mezi sebe celý tento trh. Jde pochopitelně o firmy AMD a NVIDIA a je jasné, že pokud jedna svůj podíl ztratí, pak tato ztracená část putuje k jeho protivníkovi. Pokud tedy ve 2. kvartálu roku 2014, který znamenal i konec stabilního rozložení sil, mělo AMD podíl 38 %, pak NVIDII patřilo 62 %.





Od té doby dle Mercury Research podíl firmy AMD vytrvale klesal a v tomto roce se propadl dokonce na pouhých 18 procent, čili NVIDIA má už dokonce 82 procent. Graf ale pochopitelně končí zatím jen druhým kvartálem, takže se ještě do něj nijak nemohl vepsat nástup nové generace Radeonů. Potřebná čísla budeme mít až v říjnu, tedy po skončení tohoto kvartálu.





To by se měly projevit už také prodeje očekávaného Radeonu R9 Nano, jenž by snad měl dorazit na trh ještě v tomto měsíci a jde o velice očekávanou kartu díky slibované vysoké efektivitě a malým rozměrům. Otázka je pak ale cena, která nakonec určí, jaký budou mít o ni zákazníci zájem.

Doufejme tedy, že podíl firmy AMD půjde díky Radeonům 300 a Fury nahoru a nastane oživení, však tato firma potřebuje zvýšit tržby, které jí již klesly pod miliardu za kvartál. Někteří se ale obávají, že výsledky nebudou tak dobré kvůli problémům s dodávkami karet Fiji a také nespokojenosti řady zákazníků s tím, že řadové Radeony 300 jsou spíše jen přeznačené staré verze. Ale to ukáží až čísla týkající se prodejů, takže musíme počkat.

Zdroj: Hexus.net
reklama