reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Podle britské vlády by měl být internet k dispozici všem

23.2.2015, Tomáš Kuzin, aktualita
Podle britské vlády by měl být internet k dispozici všem
Britská vláda se snaží jít s dobou. Nechala vypracovat zprávu, která vyzývá k právní definici internetu jako veřejné služby, která musí být k dispozici všem podobně jako voda nebo elektřina. Vláda to obhajuje zásadním významem internetu v současném životě.
Výbor pro digitální dovednosti stanovený horní komorou britského parlamentu, tzv. sněmovnou lordů, zveřejnil zprávu, v které poukazuje na fakt, že Spojené království doposud zaostávalo za ostatními zeměmi, pokud jde o univerzální přístup k internetu, což má neblahý vliv na ekonomickou konkurenceschopnost Velké Británie v digitálním světě.

Navrhované řešení spočívá v právní rekvalifikaci připojení k internetu na veřejnou službu, která musí ze zákona být dostupná všem, stejně jako je tomu např. u vody či elektřiny.





Výbor ve zprávě argumentuje tím, že každodenní činnosti jako nakupování, používání telefonu či bankovnictví stále více vyžadují interakci s technologií. Digitální dovednosti (tj. dovednosti potřebné pro komunikaci s digitálními technologiemi) se tak stávají praktickými dovednostmi a samotné technologie nepostradatelnými nástroji, ke kterým by měl mít přístup každý.

Zpráva není nijak závazná a obsahuje pouze doporučení, nikoli konkrétní návrhy implementace. Nicméně ukazuje potřebu zákonem ošetřit stoupající význam digitálních technologií, zejména pak internetu, v každodenním životě. První zemí, která přidala přístup k internetu na svůj seznam lidských práv, bylo Estonsko.

Každopádně se jedná o poměrně velký politický krok a vzhledem k faktu, že Británii čekají v květnu všeobecné volby, si na politiku digitální budoucnosti Spojeného království budeme muset nejspíš ještě počkat.

Zdroj: arstechnica.com
reklama