www.svethardware.cz
>
>
>
>
>

Prodejci vrací peníze za No Man's Sky, ale ne každému

Prodejci vrací peníze za No Man's Sky, ale ne každému
, , aktualita
Toužebně očekávaný titul No Man's Sky zdaleka nesplnil to, co nám Hello Games slibovali, a tak je často označován za technologické demo než za hru, která by se měla prodávat za 60 eur. Nyní někteří prodejci vrací peníze, ovšem zdaleka ne všem a plošně.



reklama
Zákazníci jsou vesměs s No Man’s Sky nespokojeni a po prodejcích začali vyžadovat vrácení peněz, na což již reagovaly firmy Amazon, Sony a služba Steam společnosti Valve. Právě Steam ale oznámil, že i nadále vrací peníze pouze těm, kteří splnili všeobecné podmínky. Jde tak především o to, že takový hráč si nemůže daný titul užít déle než dvě hodiny. Pak má obecně smůlu a peníze zpět nedostane, ale Steam chce v případě No Man’s Sky posuzovat žádosti případ od případu. Za zmínku stojí také reakce Shahida Kamala Ahmada (bývalý Shahid Kamal Ahmad v britském Sony), který uvedl, že pokud někdo hraje zakoupenou hru třeba 50 hodin a pak za ni chce vrátit peníze, je to zloděj.





Společnost Sony přitom sama nenabízí na PlayStation Network žádnou možnost, jak vrátit peníze za hru, kterou jste si třeba ještě ani celou nestáhli. Pochopitelně, pokud má někdo za sebou dlouhé desítky hodin ve hře, kterou chce pak vrátit, působí to přinejmenším podivně. Stejně tak ale působí i praxe firmy Sony, a to platí především pro případy, jako je tento. Ony ani dvě hodiny na Steamu nemusí zdaleka stačit na to, aby hráč sám o sobě odhalil, že byl studiem Hello Games podveden. Podívejme se na to, co vývojáři slibovali a jak to dopadlo.

Nedlouho po vypuštění hry na trh se začaly na webu objevovat příklady toho, co tvůrci slibovali a nedodrželi. Už jinde jsme zmínili ty nejvíce očividné bolístky, jako zoufalý nedostatek obsahu, kvůli němuž objevujeme stále to samé maximálně v jiných barvách. Kritizován byl také velice jednoduchý a fádní způsob boje, chybějící multiplayer a další zásadní věci. Pokud ale nevíme, co tvůrci slibovali, je těžké odhalit jejich další pochybení. Měli jsme se třeba kochat faunou, která v trailerech vykazovala zajímavé chování a interakce, po nichž však v samotné hře budeme pátrat marně. Dále tu v podstatě nejsou rozdíly mezi jednotlivými frakcemi, hráčova loď nemá žádné možnosti skrytého pohybu (stealth), rozdíly mezi dostupnými plavidly jsou nicotné a my se v nich nemůžeme proletět pod předdefinovanou výškou nad povrchem planety.

Planety samotné postrádají jakoukoliv fyziku, čili jejich atmosféra je zcela statická a "mrtvá" a planety či jejich měsíce samotné nerotují a nepohybují se po žádné oběžné dráze. Dále byly slibovány vesmírné stanice s možností destrukce, čehož se hráči také nedočkali a velké nákladní lodě, které můžeme ve vesmíru potkat, nevykazují žádný pohyb. Pak si hráči stěžují ještě na systém obchodování a získávání zdrojů, který má daleko k proklamované robustnosti.





Hráči samotní se cítí podvedeni a zvláště proto, že samotní Hello Games ukazovali a slibovali věci, které finální verze nenabídla. Nejde tak pouze o hype ve stylu hry Elite: Dangerous, jejíž trailery také obsahují scénky vzaté ne z enginu, ale přímo filmové prostřihy, jejichž akce má k opravdové hře daleko. Hello Games ale šli ještě dále, tedy spíše nešli a na řadu slíbených prvků prostě rezignovali. Zde si můžete sami pročíst, co bylo slíbeno a jaká je realita. Nejlepším ukazatelem je graf s počtem hráčů, kteří No Man’s Sky hrají na Steamu.





A jak je to s vrácením peněz. Nikdo nenabízí peníze nazpět každému, kdo si o to řekne. Sony vrací peníze těm, kteří mají s hrou technické problémy, přičemž ti musí předem vyčerpat všechny možnosti pro nápravu a až pak jejich žádost bude posouzena. Pak nastoupil britský Amazon, který nespecifikoval žádná kritéria, ale uvedl, že bude také posuzovat každý případ zvlášť a podobně se k tomu staví i Steam. Je možné, že Hello Games svůj titul ještě dokáží trošku vylepšit, ale všechno to, co naslibovali, už určitě nedodají. Spíše se mohou obávat toho, že už zakrátko nezbyde nikdo, kdo by měl o jejich hru sebemenší zájem. Nyní je spíše zájem si z toho celého dělat legrácky.

Zdroj: IGN
Nejpopulárnější tablety
reklama
Nejnovější články
Číňané tvrdí, že mají kvantový radar proti technologii stealth Číňané tvrdí, že mají kvantový radar proti technologii stealth
Čínská armáda uvedla, že vynalezla kvantový radar, proti němuž by byla technologie stealth, do níž americká armáda investovala stovky miliard dolarů, naprosto bezradná. Číňané by tak výrazně ovlivnili poměr sil.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
O koupi Twitteru má zájem i Disney O koupi Twitteru má zájem i Disney
Samotná společnost Disney dle serveru TechCrunch nyní má vyjednávat s bankami, aby zjistila, zda si může dovolit akvizovat Twitter, jehož hodnota na burze nedávno prudce vzrostla. Co by z toho takový Disney ale mohl mít?
Včera,  aktualita, Jan Vítek
Xbox One S v edici Audi R8: autokonzole pro Forza Horizon 3 Xbox One S v edici Audi R8: autokonzole pro Forza Horizon 3
Herním světem v těchto dnech hýbe nová závodní hra Forza Horizon 3, kterou vydává Microsoft, a tak není ani divu, že se objevila speciální edice konzole Xbox One S. Ta je laděna do tvarů automobilu Audi R8, ovšem koupit si ji nemůžeme.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
EIZO CG2730 a CS2730: 27" dvojka pro náročné EIZO CG2730 a CS2730: 27" dvojka pro náročné
Společnost EIZO si připravila dva nové monitory z řady ColorEdge, které umožňují hardwarovou kalibraci obrazu a jsou určeny pro zpracování fotografií, videa a vůbec práci s grafikou. Co všechno nám nabídnou?
Včera,  aktualita, Jan Vítek
Samsung Polaris: nové kontrolery zajistí vyšší kapacitu SSD Samsung Polaris: nové kontrolery zajistí vyšší kapacitu SSD
Samsung na Global SSD Summit v Koreji vedle nových modelů SSD 960 PRO a EVO odhalil také nové kontrolery, které mají změnit možnosti modelů SSD pro formát M.2. Jde o kontrolery Polaris, jež přicházejí s designem PoP (Package on Package).
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  1 komentář