reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Prodeje desktopových 3D tiskáren raketově stoupají

8.4.2016, Jan Vítek, aktualita
Prodeje desktopových 3D tiskáren raketově stoupají
Desktopové 3D tiskárny, za něž se považují modely s cenou pod 5000 dolarů, zažívají velice úspěšné období. Jejich prodeje totiž raketově rostou, a každý rok se tak více a více rozšiřují, ovšem stále nejde o běžná domácí zařízení.
Desktopové 3D tiskárny je skutečně široký pojem, pokud jde o všechny modely do ceny 5000 dolarů. Můžeme si je totiž pořídit už za několik stovek dolarů, ať jde o modely specializovaných výrobců jako MakerBot, nebo i jinak známých firem, například americké Dremel vyrábějící drobné elektrické nářadí pro kutily.





Co se týče celé skupiny desktopových tiskáren, její prodeje v minulém roce vyrostly o téměř 70 procent, což zajistila širší nabídka, všeobecně klesající ceny a také lepší vlastnosti a schopnosti moderních 3D tiskáren. Dle údajů společnosti Wohlers Associates se prodeje zvedly z 164 tisíc kusů na 278 tisíc, a to tedy za pouhý rok. Můžeme tedy očekávat, že v tom letošním se už přehoupnout přes hranici půl milionu. Celková hodnota trhu Additive Manufacturing (AM), který zahrnuje zařízení tvořící 3D objekty po vrstvách, se dostala na 5,1 miliardy dolarů a v roce 2018 už to má být dokonce 12,8 miliardy.





V minulém roce také na trhu působilo již 62 společností prodávajících průmyslové 3D tiskárny (modely s cenou nad 5000 USD), takže jejich počet se od roku 2011 zdvojnásobil. Wohlers Associates také zaznamenali změnu ve využití 3D tiskáren, které byly doposud zapotřebí především pro tvorbu prototypů, přičemž finální výrobky byly tvořeny klasickými postupy.





Nyní tak probíhá transformace z "prototypové minulosti v produkční budoucnost". Dle Tima Caffreye z Wohlers Associates je pro výrobce 3D tiskáren daleko více příležitostí ve výrobě modelů určených pro samotnou produkci, což se odrazí také v penězích, které se takovým přístupem dají vydělat. Nejspíše tím ale nemyslí 3D tisk jako náhradu dejme tomu běžného lisování plastových výrobků ve velkém. Uvažujme spíše o 3D tisku a jeho schopnosti tvořit ve velkém produkty, jež se od sebe budou více či méně lišit, neboť každý takový vytisknutý objekt je originál. Do toho mohou spadat třeba 3D tisková centra podobná dnešním copy centrům, která by ostatně mohla tímto způsobem snadno rozšířit svou nabídku služeb.

Zdroj: Hexus.net
reklama