reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Program "V" umožní při hraní VR her používat další aplikace

6.5.2016, Jan Pánek, aktualita
Program "V" umožní při hraní VR her používat další aplikace
Pokud jste ve světe virtuální reality a například hrajete hru, jste zcela odděleni od reálného světa. Aplikace V umožní do hry vpravit ikonky a widgety aplikací, které bude možno spouštět při hraní her či jiné činnosti ve VR.
Aplikace V (ano, skutečně se jmenuje jen "V") není jednoduchá jen svým názvem, ale i svou funkcí. Pokud se někdo pohybuje ve světě virtuální reality, musí si často sundat headset, pokud chce cokoliv udělat. Výjimky existují, třeba HTC Vive má kameru, která umožňuje vidět, co se děje okolo, bez nutnosti sundání headsetu z hlavy.

Pouhým stiskem tlačítka aplikace vyvolá jednoduchou nabídku dalších aplikací. Ty se zobrazí přímo ve hře, aniž by se musela přerušit, maximálně může panel s nabídkou ikon a widgetů překážet ve výhledu, ale i to je uživatelsky nastavitelné. Hlavní výhodou tohoto systému je použití mobilních aplikací - pokud tedy při hraní zapnete například YouTube, nebude desktopový, ale mobilní. To je výhodou nejen díky nižší náročnosti na výkon, ale hlavně to umožní dotykové ovládání a přívětivé prostředí.

Konkrétně V používá aplikace pro Android, kterých je navíc velké množství. Při pobytu ve VR je tedy možné komunikovat na sociálních sítích, ale i používat Skype pro spojení s dalším hráčem ve stejné hře. Pokud hrajete třeba relaxační hru, můžete si pouštět hudbu, možnosti jsou téměř neomezené.

Pokud si V zapnete, zobrazí se nabídka 3×3 políček, která můžete libovolně zaplnit svými ikonkami aplikací. Potom máte rychlý přístup ke všemu potřebnému. Jak ale vývojáři propašovali tuto utilitu do her a programů někoho jiného? Ve skutečnosti totiž nepotřebují, aby hra V podporovala. Stačí, aby hra fungovala na podporovaném enginu - momentálně mezi ně patří Unity a Unreal Engine, které představují základ pro velkou část dnešní VR her. Dále je zcela univerzální, i co se headsetů týče - spolupracuje se všemi.

V se do hry dostane tak, že se přímo dostane do renderovací pipeline, což umožní překrýt obraz vytvořený hrou. Je to celkem chytré a jednoduché řešení, které je navíc velmi efektivní, i když nechává zbytečně počítač renderovat obraz pro hru i pro V. Zatím je tato aplikace ve fázi testování, ale reálné vypuštění lze očekávat v dohledné době.

Na stránkách hellov je možné se přihlásit na beta testování, což vzhledem k absenci headsetu nemůžeme vyzkoušet. Vývojáři ani neposkytli žádné obrázky ani videa, takže pro vizuální materiály je nutno navštívit exkluzivní multimédia RoadtoVR ve zdroji.

Zdroj: RoadtoVR
reklama