reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Projekt Scorpio slibuje podporu FreeSync 2 i HDMI 2.1

12.4.2017, Jan Vítek, aktualita
Projekt Scorpio slibuje podporu FreeSync 2 i HDMI 2.1
Dle Digital Foundry si má Microsoft připravovat v rámci nové konzole Xbox schované za projektem Scorpio také podporu technologie AMD FreeSync 2 a rozhraní HDMI 2.1. Co to pro nás jako zákazníky znamená?
Nová technologie AMD FreeSync 2 není pouze o synchronizaci výstupu karty s monitorem a dosažení co nejkratšího zpoždění. Týká se také technologie HDR (High Dynamic Range), díky níž nám hry a monitory budou moci nabídnout mnohem živější obraz s vysokým rozsahem jasu. Vedle toho je tu i podpora funkce LFC (Low Framerate Compensation), která poslouží při nízké snímkovací frekvenci. Dokáže totiž zasílat dvojnásobný počet snímků za sekundu, z nichž každý druhý tak představuje algoritmy upravený opravdu renderovaný snímek, díky čemuž se zachová plynulost hry, i když reálné FPS klesnou pod 30. To vše by mohla nová konzole Xbox podporovat, stejně jako rozhraní HDMI 2.1.





Co se týče rozhraní HDMI 2.1, to má nastoupit za aktuální verzi 2.0 a přinést podstatné zvýšení propustnosti, díky němuž bude možné krmit i displeje s rozlišením 10K, a to dokonce při 120 Hz. Specifikace tohoto rozhraní ale ještě nebyly dokončeny.

Synchronizace obrazu na konzoli Scorpio má být dle Digital Foundry využita na systémové úrovni, takže samotní vývojáři her by se o její podporu neměli starat a maximálně budou moci odemknoutvyšší strop pro snímkovací frekvenci. To znamená, že synchronizovaný obraz si máme užít napříč vším, co podporuje konzole Xbox One, čili i některé tituly z Xbox 360.

Vývojáři her by tak měli dostat možnost zaměřit se na nové cílové snímkovací frekvence, v nichž by jejich hry měly cíleně běžet, čili například 45 FPS. Ovšem to už by pochopitelně vyžadovalo, aby své hry příslušně optimalizovali a také bude zapotřebí mít televizor s podporou rozhraní HDMI 2.1, který na trhu zatím není ani jeden. Jako obvykle tak bude podpora nových funkcí záviset i na míře rozšíření kompatibilního hardwaru, dle čehož se budou vývojáři rozhodovat, zda jim za to potřebná práce navíc stojí, nebo ne.

Zdroj: Digital Foundry - Eurogamer
reklama