reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.5.2009, Milan Šurkala, článek
Jednoho dne zjistíte, že vaše mašina už není to, co bývala, a je nutno ji vylepšit, nebo rovnou vyměnit. Máte-li tento problém, snad vám pomůže náš cenový přehled komponent s jejich stručným popisem. Najdete zde i vzorové sestavy pro 3 cenové kategorie.
balor (10) | 30.6.200915:06
AM2­(+­) procesor nelze dát do AM3 desky. Autor článku to tam napsal špatně nebo alespon já to tak pochopil. Prosím o opravu. Nebo co se myslí tím ­"starší procesory­"?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4490) | 30.6.200917:34
AM2­(+­) procesor jde dát do AM3 desky. Ale pouze v případě, že má DDR2 sloty.
Odpovědět0  0
balor (10) | 30.6.200918:06
Ne. AM2 procesory maj menší počet pinů. Fyzicky se nedostanou do slotu. Obráceně to jde. To, že má deska chipset 790 neznamená že je am3.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4490) | 30.6.200919:07
Ano, máte pravdu :­-­) Výrobci desek v tom dělají ještě větší zmatek než AMD. AM2+ je DDR2 only, kompatibilní snad se vším. AM3 může být DDR2 i DDR3 ­(na to už jsem měl taky jednu diskuzi, kde se tvrdilo, že DDR2 je zásadně AM2+, nemusí být pravda, může být i AM3­), ale pobere jen AM3 procesory.
Odpovědět0  0
stoural | 21.6.20099:57
NEchapu!
"Rovněž jsem provedl upgrade v grafických kartách, kde byl Radeon HD 4670 nahrazen podstatně výkonnějším Radeonem HD 4770. Problémem je, že je velmi špatně sehnatelný ­(spíše vůbec­), takže spíše volte model HD 4670.­"

Proc mam volit 4670? Kdyz se divam na graf, tak 4670 ma cc 63% a 4770 ma cca 103%. 4770 ovsem neni, a tak autor doporucuje 4670. ALE PROPC PROBOHA. Vzdyt 4830 je vykonove plus minus stejna jako ta 4770 a stoji stejne jako 4670. To absolutne postrada LOGIKU.

Autor imho nevi, co sam doporuje.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4490) | 21.6.200915:01
HD4770 2500­-2800 Kc
HD4830 2400­-3100 Kc
HD4670 1800­-2000 Kc

Tudíž naprosto nechápu vaši připomínku :­-­) Jinak, článek je doplněn o šest celkem hustě popsaných stránek textu, které se věnují jednotlivým komponentám a HD4830 zde rozhodně není označena jako špatná koupě.
Odpovědět0  0
dk dk | 20.6.200921:32
U tech skrini bych upozornil, ze ty vetraky jsou 120mm, ne 120nm =DDD
Odpovědět0  0
Larry666 (1) | 5.6.20097:05
Proč autor nepočítá s mechanikou BlueRay do PC sestav. Nebo se tato mechanika ještě u nás moc neprodává? Myslím si, že v sestavě do 30 000,­- by se hodila. Je to, ale jen můj názor.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4490) | 5.6.200911:20
BluRay mechanika v minulých dílech byla, nicméně zatím stále není příliš potřeba, BluRay ještě není příliš rozšířeno. Navíc když v PC sestavě BluRay mechanika byla, setkalo se to s velmi negativním ohlasem, člověk si nevybere :­-­) Někdo ji tam chce, někdo ne, prozatím ji do sestav nedávám.
Odpovědět0  0
RDeck | 28.5.200918:38
Nevadí, když u Intelu za 17.500 sáhnu po DDR2? U týhle platformy snad není moc velký výkonostní rozdíl nebo se pletu? Plánovaný OS ­-­- Win 7.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4490) | 28.5.200920:40
No velký rozdíl ve výkonu to není, takže volba DDR2 určitě chybou není. Osobně bych šel už do novějších pamětí, ale je to víceméně stále jedno.
Odpovědět0  0
RDeck | 28.5.200921:00
Díky za reakci. Kvůli LPT se mi hodí právě starší MB Gygabyte s DDR2.
Odpovědět0  0
RDeck | 28.5.200921:02
Teda Gigabyte :)
Odpovědět0  0
Ne321 (39) | 27.5.200912:26
Tohle je zase takovy vycuc z ceniku bez kontaktu s realitou. Jak uz tu psal kolega, tak doporucovat do sestavy ATI 4770 ukazuje, ze autor clanek pekne odflaknul a nema naprosto kontakt s realitou.
Doporucena sestava by mela byt takova, ze ji lze zakoupit. Samo AMDcko ­(ATI­) tvrdi, ze vyrobu karet 4770 technicky nezvladaji a az do leta nebudou schopni plne zasobovat ani vyspele trhy, natoz ten nas. Plna dostupnost techto karet je planovana od cervence a to je jeste mozna spise zbozne prani. Davat takovou kartu do ­"vyhodneho pocitace pro kveten­" je tedy uplne mimo misu.
Odpovědět0  0
sroobik (599) | 28.5.20094:08
vinit AMD zato, ze niesu 4770 je ako vinit pekara, ze mlyn nenamlel muku. AMD za to vobec nemoze.
Odpovědět0  0
Ne321 (39) | 28.5.200911:05
A ci je problem, ze neni mouka? Pekarny, ktera si nezajistila dodavky a nebo spotrebitele, ktery chce housku? Uz nename nejakou dobu socialismus, kde omluva dodavatel nam nedodal byla standardni a akceptovatelna. AMD nabizi neco pro co nema zajistenou vyrobu.
Odpovědět0  0
rotik (4) | 15.6.200923:06
Je to problém TSMC, které AMD čipy dodává. AMD to samo o sobě ovlivnit nemůže.
Odpovědět0  0
vlapek (26) | 27.5.20098:49
Co je platné, že jsou 4770 napsané v cenících, když fyzicky nejsou a hned tak nebudou. Dle posledních zpráv by dodávky k velkoodběratelům měly přijít během srpna a kdoví jestli i do ČR.
Zatím nejlepší grafikou v poměru výkon­/cena je 4830 ­- koupil jsem před týdnem za 2100,­-Kč.
Odpovědět0  0
kovarex (6) | 27.5.20098:27
Trochu se mi nezdálo, že komponenty se víceméně zlevnily a cena intel sestavy která je stejná jako minulý měsíc teď stojí víc, tak jsem to přepočítal a vyšlo mi 28 609 a ne 29 608 jak máte v článku.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4490) | 27.5.200911:43
Ano mate pravdu, opraveno. Diky.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.