reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Průzkum Intelu: typický hráč je společenský a aktivní

18.8.2014, Jan Vítek, aktualita
Průzkum Intelu: typický hráč je společenský a aktivní
Intel ve spolupráci s herním portálem Grunex.com provedl průzkum mezi hráči s cílem zjistit, jací jsou, co dělají a kdo je vůbec typickým hráčem počítačových her. Výsledky pak boří některé stereotypy.
Pokud můžeme brát jako hodnověrné výsledky zjištěné na základě dotazníku celkem 1939 respondentů, pak typickým hráčem je náctiletý, který brzy oslaví své 18. narozeniny, chodí stále do školy, hraní her se věnuje v průměru tři hodiny denně a spí 7,3 hodiny denně. Je ale třeba také uvést, že na serveru Grunex.com působí právě náctiletí a z necelých dvou tisíc respondentů dvě třetiny ještě studují, což průzkum poněkud zkresluje. Budeme tak mluvit spíše o "typickém mladém hráči her", ať už jde o konzolové, PC nebo mobilní tituly.





Nepřekvapivé je, že mezi účastníky výzkumu patřili především muži a žen byla pouze tři procenta. Co se týče jejich společenského života, pak téměř všichni mají účet na Facebooku, ovšem důležitější je, že čtyři pětiny z nich alespoň jednou týdně vyrazí ven za zábavou a 37 procent pak přinejmenším třikrát týdně. Zhruba tolik má i přítelkyni či přítele. Ještě se vrátíme k Facebooku, kde drtivá většina, a to 88 procent respondentů, zná své přátele nejen virtuálně, ale i osobně a pouze virtuálně zná své přátele jen 0,3 procenta.

Průzkum se zabýval také otázkou, kolik z respondentů chodí nebo chce jít k volbám a kolik z nich třídí odpad (viz obrázek). Plná čtvrtina respondentů již pracuje, více než polovina chodí na brigády a na kapesném je závislá pětina. Aktivně sportuje 85 procent, a to tedy nad rámec školního tělocviku, zatímco bez sportu si žije pouze 6,7 procent. Intel jistě zajímala především částka, kterou jsou hráči ochotni dát za svůj počítač, přičemž více jak 43 % z nich je ochotno za něj dát více jak 20.000 Kč.

Zajímavé jsou pak výsledky oblíbenosti herních žánrů (opět viz obrázek), kde vedou téměř rovným dílem RPG/MMORPG a střílečky, pak s odstupem strategie, simulátory, sportovní hry a nakonec jako poslední kdysi velmi oblíbené adventury. Nejoblíbenějším herním železem zůstává desktopové PC, které využívá přes 80 procent dotazovaných. Notebooky jsou druhé s 15,7 %, konzole mají trošku překvapivě pouze 2,5 %, i když to asi bude také zkresleno výběrem respondentů a nakonec tu jsou se zlomky procent tablety a mobily.

Nakonec dal Intel dohromady několik rad pro rodiče, kteří chtějí mít hraní svých dětí pod kontrolou. Pokud to shrneme, doporučuje jim z hraní udělat rodinnou zábavu, vybírat hry vhodné pro danou věkovou skupinu, vytvořit zdravé prostředí (vhodné osvětlení, přestávky, atd.) plus zajistit bezpečnost, preferovat zábavné a vzdělávací hry a mít pod kontrolou uživatelské účty v počítači. Nezbývá než dodat, že my jsme bez toho všeho také vyrostli.

Zdroj: TZ Intel
reklama