reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Rozhovor: Miroslav Tyburec z OKI

10.4.2009, Karel Polívka, rozhovor
Rozhovor: Miroslav Tyburec z OKI
Máme tu vyhodnocení posledního rozhovoru série Ptáme se za vás, kde pokládáte otázky osobnostem ze světa IT. Tentokrát se týkaly společnosti OKI Printing Solutions - odpovídal Miroslav Tyburec, odchodní a marketingový ředitel.
Další rozhovor ze série Ptáme se za vás, v němž jste mohli pokládat otázky přímo vy - čtenáři Světa hardware, se týkal společnosti OKI Printing Solutions. A kdo vlastně odpovídal?


Miroslav Tyburec se představuje


Pochází z Rakovníka, v roce 1988 absolvoval VŠE, obor ekonomika průmyslu. Působil na různých pozicích ve firmách Škodaexport, ČSOB a Electrolux, od roku 1995 pracuje pro české a slovenské zastoupení značky OKI, nejdříve jako finanční ředitel, dnes zastává funkci obchodního a marketingového ředitele. Zná tedy řeč čísel i skutečné potřeby uživatelů tiskáren. Mezi záliby počítá zejména sport, hraje tenis, lyžuje, je členem fotbalového týmu PUK, který hraje Hanspaulskou ligu. Sleduje sportovní dění, zejména fotbal a hokej. V Extralize hokeje fandí Slavii, jejímž je OKI sponzorem.


Miroslav Tyburec, obchodní a marketingový ředitel společnosti OKI


O společnosti OKI Printing Solutions


Značka OKI Printing Solutions působí ve 120 zemích světa a je součástí japonského koncernu OKI Electric s obratem 6,7 mld. USD.





V České republice se OKI zaměřuje na oblast profesionálního kancelářského tisku, ve které v roce 2008 obsadila 1. místo na trhu A3 barevných tiskáren a 2. místo v kategorii rychlých barevných tiskáren i multifunkcí formátu A4 (led/laser. technologie, rychlost 11 a více barevných str./min). 2. místo patří OKI i na trhu jehličkových tiskáren. Díky novým modelům dnes nabízí zařízení nejenom pro kanceláře, ale i pro náročnější zákazníky z domácností. Více na www.oki.cz



Jak šlo pokládat otázky?


Po dobu 7 dní bylo možné pomocí jednoduchého formuláře psát otázky do odpovídajícího tématu na našem fóru, kde je mohli ostatní registrovaní čtenáři hodnotit (Zajímavé/Nezajímavé). Pod každou otázkou se zobrazovalo i její aktuální skóre a kdo ji hodnotil. Po uplynutí jednoho týdne bylo téma uzamčeno, redakce vybrala 10 otázek s nejlepším skóre, přidala případně vlastní otázky a zaslala je k zodpovězení.

Pokud chcete nahlédnout na všechny navržené otázky pro tento rozhovor, přejděte na:
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/32385-miroslav-tyburec-obchodni-a-marketingovy-reditel-oki




1. otázka od: Martin


Využíváte Vy osobně nějaké produkty společnosti OKI? Jak jste s nimi spokojen?

Miroslav Tyburec: Zařízení OKI používám v kanceláři každý pracovní den. Jako první tiskárnu používám barevnou multifunkci OKI C5550MFP (tisk, kopírování, skenování a faxování). Formát A3 tisknu na OKI C830.

Doma máme černobílou tiskárnu OKI B2200, která zabere minimálně místa a tiskne rychle a levně. Žena a dcera ale chtějí tisknout a kopírovat barevně, takže asi přejdeme na barevné multifunkční zařízení OKI C3520 MFP. Jako uživatel jsem s našimi tiskárnami spokojen, být v pozici zákazníka OKI, neměl bych jakýkoliv důvod k reklamaci.



2. otázka od: husky14


Jakou největší zakázku realizovalo vaše zastoupení v rámci ČR a SR? Kdo je vaším největším zákazníkem?

Miroslav Tyburec: OKI nedodává tiskárny přímo zákazníkům, prodej realizují naši certifikovaní obchodní partneři. Velké zakázky nejsou jednorázové, probíhají i v období několika let. Velkými zakázkami byly pro nás například dodávky na Českou poštu, na katastrální úřady, do sítí Makra, Datartu, do Českých drah, na pobočky Tipsportu, pro Policii ČR, na Slovensku též na katastrální úřady, Správu sociálního zabezpečení, VÚB a pro Policii SR.



3. otázka od: glo blue


Jaké výhody (služby, ceny, servis atd.) můžete zákazníkům nabídnout oproti vašim konkurentům?

Miroslav Tyburec: Nabízíme kvalitní tisková řešení zejména pro firmy a instituce. Naší doménou nejsou low-end modely, ale profesionální tiskárny a multifunkce, na které se můžete spolehnout. Důkazem je i úplná novinka - od 1. dubna 2009 nabízíme zdarma 3letou záruku na všechna zařízení OKI. Stačí, když svůj produkt do 30 dnů od nákupu zaregistrujete na našich stránkách a zajistíte si tak 3 roky jistoty. Více informací najdete na stránkách www.oki.cz/zaruka. Na většinu tiskáren je navíc záruka poskytována přímo u zákazníka, tedy v místě instalace tiskárny.



4. otázka od: Petr S.


Co byste "vypíchl" jako největší přednost tiskáren OKI - čili kvůli čemu by zákazníci měli volit právě produkty vaší společnosti?

Miroslav Tyburec: OKI se od začátku svého působení specializuje především na profesionální tisková řešení pro kanceláře. V této oblasti se nám daří, což potvrzuje i dlouhodobě silná pozice značky OKI na trhu v segmentu profesionálního tisku. Mezi hlavní přednosti našich zařízení patří rychlý a kvalitní barevný i černobílý tisk, nízké provozní náklady, snadná integrace do sítě, zdarma dodávaný software pro správu tiskáren a kontrolu nákladů na tisk, široké možnosti práce s médii různých formátů a gramáží.

V tiskárnách používáme nejnovější technologie, například jednoprůchodovou víceúrovňovou digitální technologii tisku. Důležitější než technologie je však výsledná kvalita vytištěných materiálů a spokojenost uživatelů. Ke všem produktům navíc poskytujeme nadstandardní záruky, na LED tiskovou hlavu dokonce doživotní.



5. otázka od: Karel


Co děláte pro to, aby se OKI stala absolutní jedničkou na českém trhu?

Miroslav Tyburec: Snažíme se především dodávat spolehlivá a kvalitní tisková zařízení včetně poprodejní podpory, se kterými budou naši zákazníci po všech stránkách spokojeni. Soudě dle našeho podílu na trhu se nám to daří. V nejsilnějším 4. čtvrtletí roku 2008 (poslední zveřejněná data) jsme v Česku obsadili 1. místo v segmentu barevného A3 laserového/LED tisku, v segmentu barevných i černobílých laserových/LED tiskáren 2. pozici. Dvojkou na trhu jsme i v kategorii jehličkových tiskáren. Abychom dlouhodobě uspěli, musíme se dále zlepšovat, rezervy se dají nalézt ve všech činnostech.



6. otázka od: Petr


Neplánuje firma OKI rozšířit svou produktovou řadu i na produkty určené pro domácí použití a nikoliv jen pro profesionální sféru?

Miroslav Tyburec: Modely určené pro kanceláře zůstávají naší prioritou. Díky poklesu cen a rostoucímu standardu v oblasti rychlosti a kvality tisku se stále častěji stává, že si naše nejnižší modely pořizují i domácnosti a lze předpokládat, že tomu tak bude i do budoucna.



7. otázka od: Fanthomas88


Jakým směrem se budou podle vás ubírat technologie tisku do budoucna?

Miroslav Tyburec: LED a laserová technologie si v blízké budoucnosti udrží svou pozici, bude docházet k přesunu tisku firemních a marketingových materiálů zpět do kanceláří. Tento trend je patrný už dnes. Na digitálních kancelářských tiskárnách se bude tisknout efektivně, přesně v počtu kusů, kolik je právě potřeba. Budou se rozvíjet možnosti personalizace. Systém „vytisknout a rozeslat“ se změní na „rozeslat a vytisknout“. Hodnotová hranice rychlosti tisku je už prakticky dosažena, dbát se bude na kvalitu tisku a především na jeho náklady. Zjednoduší se ovládání zařízení a poroste podíl multifunkčních modelů.



8. otázka od: Fanthomas88


Jaké novinky plánuje firma OKI uvést letos na trh?

Miroslav Tyburec: Letos jsme uvedli kompaktní barevné multifunkční zařízení formátu A3 MC860, které je založené na úspěšných tiskárnách řady C8000 a C800. V nejrychleji rostoucím segmentu barevných laserových/LED multifunkcí formátu A4 představíme barevný LED model MC560, nástupce oblíbeného modelu C5550 MFP. V letošním roce dojde i k obměně multifunkčních zařízení řady C3500 MFP a k uvedení nové řady černobílých multifunkcí.



9. otázka od: Martin


Jaký dopad má současná ekonomická recese na firmu OKI a konkrétně na vaše zastoupení v ČR?

Miroslav Tyburec: I přes nepříznivou situaci na trhu se zastoupení OKI pro Českou a Slovenskou republiku podařilo ve finančním roce 2008 (končil 31. března 2009) zvýšit obrat téměř o 20 %. Změny na trhu samozřejmě vnímáme, znamenají však i příležitost pro prodej profesionálních zařízení s nízkými provozními náklady. Takže obecně se dá říci, že naše zastoupení recese zatím nepostihla.



10. otázka od: Alois


Z recenze na SHW vyplynulo, že ovladače vašich tiskáren mají velké problémy se zobrazováním českých znaků a ani překlad není ideální. Víte o těchto problémech a pracujete na jejich odstranění? Můžeme se těšit na plně lokalizovanou verzi ovladače bez chyb a chybných překladů?

Miroslav Tyburec: Nedostatků týkajících se špatného zobrazení diakritiky a nepřesného překladu v některých ovladačích jsme si vědomi a na jejich odstranění pracujeme. Jedná se o výjimku, která se v nedávné době projevila u několika modelů. Věříme, že už brzy budeme moci nabídnout ovladače s korektním zobrazováním diakritiky.



Závěrem


Tímto za redakci a čtenáře SHW děkuji panu Tyburcovi za zodpovězení všech otázek.

Karel Polívka,
šéfredaktor Světa hardware
reklama