www.svethardware.cz
>
>

3DMark: testujeme výkon DirectX 12

3DMark: testujeme výkon DirectX 12
, , recenze
3DMark je jedním z prvních nástrojů pro testování režie 3D API a ačkoliv se objevilo hned několik více či méně povedených článků o měření DirectX 12 pomocí 3DMarku, my si dnes provedeme měření svá vlastní a samozřejmě nezůstane pouze u nich. Aktualizováno.



reklama
3DMark a jeho API Overhead Feature Test testuje grafické karty pomocí vytváření velkého množství Draw Calls, které jsou následně zasílány ke zpracování grafické kartě. Abychom pochopili, co vůbec pomocí 3DMarku budeme měřit, musíme začít od samého počátku a podívat se, co že to vlastně ty Draw Calls jsou a jak s nimi 3D API zachází. Z tohoto důvodu důrazně doporučuji přečíst si náš starší článek o grafické pipeline, protože bez těchto alespoň základních znalostí o DirectX byste v dnešním článku zbytečně tápali.

Každá scéna (snímek) počítačové hry je složena z mnoha objektů, které jsou pomocí požadavků na vykreslení (Draw Calls) zasílány přes 3D API do grafické karty, která je pak zodpovědná za vlastní vykreslení objektu na monitoru počítače. Každý takovýto objekt scény může být vykreslen pomocí jednoho nebo více těchto požadavků (Draw Calls). Znamená to, že pouhopouhý jeden snímek nějaké scény s mnoha objekty musí být vykreslován pomocí několika stovek nebo i tisíců takovýchto požadavků.

Vše záleží na komplexnosti scény. Pokud scéna obsahuje malé množství objektů, počet Draw Calls je nízký, pokud však do scény přidáte objektů více, nebo třeba další reálná světla (taková, která u objektů generují stíny), počet Draw Calls se geometrickou řadou zvyšuje. Jednodušeji řečeno, chtějí-li vývojáři počítačových her mít ve svých hrách realističtější obraz nebo více objektů ve scéně, o čemž samozřejmě nikdo nepochybuje, je nutné tento obraz vykreslit pomocí většího počtu vykreslovacích požadavků, tedy Draw Calls.


Mnoho objektů, mnoho Draw Calls
Mnoho objektů, mnoho Draw Calls


A jak s tím souvisí 3D API a procesor? Obecně řečeno, všechna 3D API mají za úkol vytvářet a odesílat Command Buffers, což jsou vlastně příkazy grafické kartě, co má vůbec dělat, co jak nastavit, co a jak vykreslit a samozřejmě také co a jak k tomu použít. To vše v řeči, které daná grafická karta rozumí. Součástí Command Bufferu tedy jsou i samotné Draw Calls, které jsou do těchto příkazů zaznamenávány.

Aplikace (v našem případě hra) při tvorbě snímku musí volat 3D API kvůli tomu, aby byl vytvořen patřičný Command Buffer, který bude obsahovat (kromě jiných věcí) seznam požadavků na vykreslení objektů (Draw Calls) snímku. Jakmile 3D API Command Buffer vytvoří, odešle ho do fronty s názvem Command Queue, ze které si ho grafická karta vyzvedne a podle jeho instrukcí následně objekt vykreslí.

Z pohledu procesoru, kde je všechna tato činnost prováděna, to znamená, že čím více Draw Calls bude zapotřebí k vykreslení jednoho snímku, tím delší doba bude zapotřebí k vytvoření Command Bufferů, protože budou obsahovat větší množství požadavků na vykreslení.

Vše je sice hodně zjednodušeně řečeno, ale pro dnešek opravdu nic víc potřebovat nebudeme.
Nejpopulárnější grafické karty
reklama
Nejnovější články
Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech
Ve spotřebitelském sektoru jsme už mnoho let odkázáni na 1Gb/s Ethernet, což se má brzy změnit. Můžeme se těšit až na propustnost 5 Gb/s, přičemž té bude možné dosáhnout na stávajících kabelových rozvodech.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  3 komentáře
K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů
NVIDIA s představením generace Pascal odstartovala také kontroverzní program, když začala vydávat na trh karty série Founders Edition. Ty mnoho výrobců vidí jako snahu slíznout smetanu, ale tak to prý není.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC
Dle Samsungu už mají brzy získat převahu SSD vybavená pro rozhraní PCI Express a protokol NVMe. Nástup nových ADATA SX8000 to jen dokazuje a jde prý také o první spotřebitelské modely vybavené 256Gbit paměťmi Intel / Micron 3D MLC.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
HP vrací možnost využívat neoriginální náplně, prozatím HP vrací možnost využívat neoriginální náplně, prozatím
Společnost HP nedávno k nelibosti mnoha svých zákazníků aktivovala DRM, které už delší dobu bylo připraveno ve firmwaru inkoustových tiskáren OfficeJet. Znemožnila tak využití neoriginálních náplní a vysloužila si hlasitou kritiku.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře
No Man’s Sky vyšetřována kvůli klamavé reklamě No Man’s Sky vyšetřována kvůli klamavé reklamě
Vypadá to, že zájem o hru No Man’s Sky jen tak nevyprchá, jen ten zájem nebude takový, jak by si její tvůrci přáli. Advertising Standards Authority ve Velké Británii už prošetřuje to, co lidé z Hello Games slibovali i slibují a co hra opravdu poskytuje.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek