reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

3DMark: testujeme výkon DirectX 12

8.6.2015, Pavel Šantrůček, recenze
3DMark: testujeme výkon DirectX 12
3DMark je jedním z prvních nástrojů pro testování režie 3D API a ačkoliv se objevilo hned několik více či méně povedených článků o měření DirectX 12 pomocí 3DMarku, my si dnes provedeme měření svá vlastní a samozřejmě nezůstane pouze u nich. Aktualizováno.

Test: DirectX 12


DirectX 12 graf

DirectX 12 graf

A jsme u toho, co nás dnes bude zajímat asi nejvíce a kvůli čemu dnešní článek vůbec vznikl, tedy u DirectX 12. Z výsledků je patrné, že DirectX 12 nijak ve stínu Mantle nezůstalo, ale dokonce zde AMD se svými ovladači Mantle výkonnostně o chlup překonalo. Ve výsledcích Nvidia jednoznačně za AMD zaostává, ale i tak je jejich počet generovaných Draw Calls proti DX11 jako z jiného světa.

DirectX 12 graf

Příčina horších výsledků Nvidia je ihned patrná z vytížení procesoru. Zatímco ovladače AMD vytíží procesor prakticky okamžitě na 100 % a tam drží po celu dobu testu, ovladače Nvidie vytěžují procesor postupně od nějakých 60 % až k necelým 90 % na konci testu.

DirectX 12 graf

Grafické karty jsou vytíženy prakticky na 100 % a je vidět, že pro frontend (Command Processor) dnešních moderních grafických karet by neměl být opravdu žádný problém zpracování milionů Draw Calls za sekundu.

DirectX 12 graf

Naměřené výsledky potvrzují, že DirectX 12 nechtějí být, a evidentně také nejsou, pouze nějakým chudým příbuzným Mantle a ovladače AMD si za parádní výkon v DX12 odnášejí jedničku s hvězdičkou.

Výsledky testu Nvidie jsou poněkud horší a nejsou také konzistentní pro celý průběh testu, jak je tomu u AMD. Při snímkové frekvenci 30 fps dosahují nějakých 15 mil. Draw Calls/s, kdežto u 200 fps už jen nějakých 10 mil. Draw Calls/s. Toto by mohlo být způsobeno právě nízkým a nepravidelným vytížením procesoru ovladačem grafických karet Nvidia. Další možností horšího výsledku by mohl být samotný frontend Maxwella, který nestíhá zpracovávat příkazy ve vyšších snímkových frekvencích. To je však jen spekulace a jak se věci mají ve skutečnosti, uvidíme s příchodem nového a snad už vylepšeného ovladače grafické karty.

Čekáte-li, že si Nvidia za svůj ovladač odnese černý puntík, asi se nedočkáte. Nezapomínejte, že veškeré testy byly prováděny na nefinálních beta ovladačích, kde jsou opravdu velké šance na postupné odstranění chyb a navýšení jejich výkonu. My to samozřejmě budeme sledovat a pokud Nvidia ani do finální verze Windows 10 svůj řadič nevylepší (je-li na vině ovladač a ne frontend), dostane od nás černý puntík později. Dnes ale ještě ne.
reklama