Galerie 109
ATI Radeon HD 2600 PRO: zlaté dítě ATI?
Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce 8 (G80 a G90) Gainward Gigabyte Sapphire Club 3D Leadtek

ATI Radeon HD 2600 PRO: zlaté dítě ATI? | Kapitola 8

Petr Papež

28

Seznam kapitol

1. ATI Radeon HD 2600 PRO: zlaté dítě ATI? 2. Sapphire Radeon HD 2600 PRO 3. Club 3D 8500 GT 4. Leadtek 8500 GT (aktivní chlazení) 5. Leadtek 8500 GT (pasivní chlazení) 6. Gainward 8600 GT 7. Gigabyte 8600 GT
8. Testovací sestava a metodika 9. X3:Reunion, FarCry 10. Prey, TC's R6:Vegas, Gothic 3 11. Battlefield 2142, Company of Heroes DX9, Supreme Commander 12. DX10 hry: CoJ, CMR:Dirt, Company of Heroes DX10 13. Přehrávání HD videa, spotřeba, hlučnost 14. Celkový výkon, poměr cena/výkon, závěr

Porod to byl dlouhý a náročný, museli jsme si počkat déle jak 2 měsíce oproti konkurenci. Zákrok byl nakonec proveden předčasně a zatímco ovladače dospívají v inkubátoru, musíme se smířit s různými anomáliemi. My se dnes podíváme na kartu Radeon HD 2600 PRO.

Reklama

Testovací sestava

Ačkoliv je testovací sestava špičkou ve světě osobních počítačů, její výkon je dnes dostupný širokému okruhu zájemců. To vše díky výborným možnostem přetaktování procesorů Core 2 Duo. Procesoru s frekvencí 2,93 GHz sekundují 2 GB paměti Corsair zapojené v dvoukanálovém režimu. Vše je usazené v základní desce MSI P965 Platinum s čipovou sadou Intel P965. Sestavu napájí 600W zdroj CoolerMaster iGreen s vynikající účinností,

Měření teplot a hluku probíhá v bigtower skříni Chieftec Dragon series.

  • Chlazení: 4 * 80mm/5V, 1 * 80mm/12V, 92mm/9,5V, 120mm/automaticky ve zdroji
Testovací sestava
ProcesorCore 2 Extreme X6800 2.93 GHz, 4MB L2 cache
Operační paměť RAMCorsair TWIN2X2048-6400PRO 
ZdrojCoolerMaster iGreen Power 600W 
Grafická kartaSapphire Radeon HD 2600 PRO 256MB GDDR3
Club 3D 8500 GT GDDR2
Leadtek WinFast PX8500 GT TDH 256MB GDDR2
Leadtek WinFast PX8500 GT TDH HP 256MB GDDR2
Gainward 8491-BLISS 8600GT 256 SilentFX GDDR3
Gigabyte GeForce 8600GT GV-NX86T256D 256MB GDDR3
Gigabyte GV-NX76T256DB-RH 256MB GDDR3
Pevný diskWestern Digital WD2500SD-01KCB0 250GB
Vypalovací mechanikaGigabyte GO-D1600E-B-RH
Operační systémWindows XP Professional Service Pack 2
ATI Radeon HD 2600 PRO: zlaté dítě ATI?
Windows Vista Ultimate 32-bit

Testovací metodika

Seznam testovaných her a benchmarků je shrnut v tabulce. Na OpenGL jsme si pozvali akční hru Prey. Všechny ostatní hry fungují pod API od firmy Microsoft DirectX 9 nebo DirectX 10. Způsob testování výkonu je u každé hry jiný. Tři hry, Company of Heroes (DX9, DX10), Supreme Commander (DX9) a Lost Planet (DX10), mají vestavěný svůj vlastní testovací nástroj, který ukazuje nejen průměrný počet snímků za sekundu, ale i nejnižší a nejvyšší počet vykreslených snímků (neplatí pro Lost Planet).

Videodemo hry X3:Reunion je volně ke stažení na internetu, v 231 MB velkém *.exe souboru dostanete i nástroj na měření výkonu grafických karet. Battlefield 2142 obsahuje potřebné nástroje k nahrání vlastního timedema. Nahrané timedemo jde následně v příslušné hře přehrát. Měření FPS se provádí skrz utilitu FRAPS. Ta se také používá k měření všech zbylých her, které neumí nahrát vlastní timedemo, ani nemají vlastní benchmark. Z her jsme vybrali náročné scény a změřili FPS. Všechny tyto testy proběhly třikrát a výsledky se poté zaokrouhlily. Všechny uváděné hodnoty jsou průměrné snímky za vteřinu, není-li uvedeno jinak.

APIAplikaceZpůsob testování

DirectX 9

X3: Reunion

vlastní benchmark X3 Rolling Demo (zdarma ke stažení)

FarCry

utilita Benchemall

Battlefield 2142

timedemo v mapě Sidi Power Plant, měření FPS pomocí FRAPS

Supreme Commander

vlastní vestavěný benchmark

Company of Heroes

vlastní vestavěný benchmark

Gothic 3

měření FPS pomocí FRAPS

Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas

měření FPS pomocí FRAPS

DirectX 10

Colin McRae's Rally: Dirt

měření FPS pomocí FRAPS

Call of Juarez

DEMO benchmark

Lost Planet

vlastní vestavěný benchmark

Company of Heroes

vlastní vestavěný benchmark

OpenGL

Prey

HOC benchmark

V testech se zapnutým vyhlazováním hran (Anti-Aliasing, AA) a anizotropním filtrováním (AF) jsme upřednostňovali vlastní nastavení hry. Pokud měla karta problémy, či AA nebo AF nešlo nastavit, změna nastavení proběhla v ovladačích. S nastavením kvality textur, Catalyst A.I. atp. se nehýbalo. Nastavení je tedy přesně takové, jaké si ho zvolí ovladače po nainstalování.

Ovladače

  • ATI řada HD 2600 - ATI Catalyst 7.6
  • NVIDIA řada GeForce 8 - 158.22
  • NVIDIA řada GeForce 7 - 94.24

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama