www.svethardware.cz
>
>

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi
, , recenze
Co jsou to asynchronní shadery a k čemu vlastně slouží? Jak zapadají do kontextu DirectX 12? Které grafické karty je podporují, které zase ne a proč? V dnešním článku odpovíme právě na takovéto otázky.



reklama
Vždy, když se na internetu objeví nějaké zprávy o tom, že hardware některého z výrobců nepodporuje něco, co u svých výrobků sliboval, vznikne mnoho diskuzí, které hned začnou tuto tématiku řešit.

Nejinak tomu bylo v případě asynchronních shaderů a grafických karet Nvidia, kdy vývojáři počítačové hry Ashes of the Singularity (Oxide Games) vyslali do světa zprávu, že grafické karty Nvidia tuto funkci DirectX 12 prostě nepodporují, ačkoliv příslušný příznak funkčnosti v jejich ovladači tvrdí pravý opak.


Aches of the Singularity art


Nutno ale dodat, že tuto informaci vývojáři Oxide nepustili do světa z pouhého plezíru, aby společnost Nvidia nějak záměrně poškodili, ale reagovali tak na původní prohlášení Nvidia, že benchmark z této hry, jehož výsledky byly na internetu některými redakcemi publikovány a nedopadly pro grafické karty Nvidia nijak oslnivě, obsahuje chyby (bug v implementaci MSAA) a neukazuje tu „správnou metriku výkonu DirectX 12“.

Toto prohlášení Oxide strhlo na internetu lavinu diskuzí, kde se problematika kolem asynchronních shaderů začala okamžitě řešit. Většina těchto diskuzí byla ovládnuta fanoušky společností Nvidia nebo AMD a podle toho také úroveň jednotlivých příspěvků vypadala. A jak už to tak bývá, k žádnému jednoznačnému závěru tyto diskuze samozřejmě nedospěly.


AMD vs Nvidia


Proto jsme se rozhodli, že se v dnešním článku na problematiku kolem asynchronních shaderů podíváme detailněji, a protože se rozhodně nejedná jednoduché téma, pokusíme se vše vysvětlit tak, jak nejjednodušeji to jen půjde.

Dnes to tedy bude hodně o teorii a architektuře grafických čipů, ale abychom nezůstali pouze u suché teorie, nakonec přidáme i nějaká svá vlastní měření. A jakou to má souvislost s DirectX 12 a Multi-engine? Začneme raději pěkně pozvolna.
Nejpopulárnější grafické karty
reklama
Nejnovější články
Samsung Polaris: nové kontrolery zajistí vyšší kapacitu SSD Samsung Polaris: nové kontrolery zajistí vyšší kapacitu SSD
Samsung na Global SSD Summit v Koreji vedle nových modelů SSD 960 PRO a EVO odhalil také nové kontrolery, které mají změnit možnosti modelů SSD pro formát M.2. Jde o kontrolery Polaris, jež přicházejí s designem PoP (Package on Package).
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
Asus ohlásil první desku s Intel Apollo Lake Asus ohlásil první desku s Intel Apollo Lake
Společnost Intel nedávno vypustila do světa procesory generace Apollo Lake, čili nová slabá Pentia a Celerony navazující na Braswell. Nyní přichází Asus, který jeden z nich využívá na své nové základní desce.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
Hubble našel na Europě nejspíše silné vodní gejzíry Hubble našel na Europě nejspíše silné vodní gejzíry
NASA včera uspořádala videokonferenci, před níž ohlásila důležitý nález týkající se měsíce Europa obíhajícího kolem Jupiteru. Hubble na něm zachytil nejspíše silné vodní gejzíry, díky nimž bude daleko snadnější hledat známky života.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
Falcon 9 vybuchl kvůli porušení héliové nádrže Falcon 9 vybuchl kvůli porušení héliové nádrže
Na samotném začátku tohoto měsíce explodovala raketa Falcon 9 společnosti SpaceX a ta se od té doby snažila zjistit především to, co tuto nehodu způsobilo. Nyní už to vypadá, že "viník" byl nalezen, a to héliová nádrž.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře
Autonomní vozidlo Googlu se zapletlo do zatím asi největší nehody Autonomní vozidlo Googlu se zapletlo do zatím asi největší nehody
Ani samořízeným vozům se čas od času nevyhne nehoda, ale naprostou většinu z nich způsobí řidič běžného automobilu. Nejinak je tomu i v případě poslední nehody, která je nejspíš jednou z největších, do jaké bylo zapleteno SUV od Googlu.
Včera,  aktualita, Jáchym Šlik