reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

H.A.W.X. 2 - arkáda pro mladé stíhače

19.1.2011, Petr Štefek, recenze
H.A.W.X. 2 - arkáda pro mladé stíhače
Na sklonku minulého roku se na pulty herních obchodů dostal druhý díl známého titulu Tom Clancy's H.A.W.X. a my se dnes podíváme, jak si vedou současné grafické karty včetně AMD Radeonů řady HD 6800 a Nvidia GeForce GTX 570.
Kapitoly článku:
  1. H.A.W.X. 2 - arkáda pro mladé stíhače
  2. 1280x1024
  3. 1680x1050
  4. 1920x1200
  5. Vliv CPU
  6. Závěr
H.A.W.X. 2 je pokračováním poměrně úspěšného prvního dílu. Ten se nestal příliš známým díky své herní kvalitě jako spíše kvůli podpoře DirectX 10, která byla v té době velmi exkluzivní záležitostí, a tak se tato hra okamžitě dostala do hledáčku testerů grafických karet.

První díl podporoval nejen DirectX 10, ale dokonce i DirectX 10.1, který představoval další evoluční krok v životě tohoto API. Díky tomu v této hře získávaly karty Radeon s podporou DirectX 10.1 cenné bodíky navíc. Celkově se ovšem celá podpora dala označit jako mnoho povyku pro nic. Jako test grafických karet je H.A.W.X. ovšem celkem vypovídající, přestože na tomto enginu příliš mnoho her nenajdeme.




Druhý díl už nemá ambice na to, aby uváděl exkluzivně podporu DirectX 11, neboť toto rozhraní je již nějaký ten pátek na světě a her s touto podporou také není málo. Druhý díl je prvnímu podobný jako vejce vejci a jen stěží bychom hledali nějaké rozdíly v grafice. Tu a tam je přidáno více polygonů (převážně pomocí teselace) a použity detailnější textury, ale jinak se příliš velkých vizuálních orgií nedočkáme. Nejlákavější vlastnost DirectX 11 v podobě teselace se v této hře ukazuje sice viditelně, ale vliv na celkovou kvalitu grafiky není nijak výrazný. Pokud máte slabší DirectX 11 hardware, volte raději nastavení bez teselace.


Testovací sestava a metodika


Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 2 GB paměti DDR3 1600 MHz A-DATA. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.

Ikona Odkaz na databáziTestovací sestava
ProcesorIntel Core i7 920 2.67@3,6 GHz
Intel Core 2 Quad Q9650
AMD Phenom II X6 1055T
AMD Athlon II X4 630
Zákl. deskaGigabyte GA-X58A-UD5 (LGA1366)
Gigabyte GA-890FXA-UD7 (AM3+)
Gigabyte GA-EP45-UD3 (LGA775)
Operační paměť RAMA-DATA 3x 2 GB DDR3 1600 MHz
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Grafické kartyGigabyte GeForce 460 1024 MB
Asus GeForce GTX 570 1280 MB
Gigabyte GeForce GTX 480 1536 MB
Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB
Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 260 (216) 896 MB
Gigabyte GeForce GTX 580 1536 MB
Sapphire Radeon HD 6870 1024 MB
Asus Radeon HD 6850 1024 MB
Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB
Sapphire Radeon HD 4770 512 MB
Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 4670 512 MB
Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB
Monitor30" LCD HP
Operační systémWindows 7 64bit SP1

Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí vestavěného benchmarku a porovnat dosažené výsledky s našimi. Pro měření jsme využili plných detailů a také MSAA.


Ovladače grafických karet
  • GeForce 263.09 WHQL
  • Catalyst 10.12WHQL

reklama