Galerie 35
i845G – Intel Extreme Graphics vs. GeForce2 MX 400
Recenze Ostatní Základní desky Platforma Intel Socket 478 Intel

i845G – Intel Extreme Graphics vs. GeForce2 MX 400 | Kapitola 2

Pavel Švéda

Seznam kapitol

1. i845G – Intel Extreme Graphics vs. GeForce2 MX 400 2. Použité benchmarky a jejich nastavení 3. Syntetické a aplikační testy 4. Grafické testy
5. Dílčí výsledky 3DMark 2001SE - I. část 6. Dílčí výsledky 3DMark 2001SE - II. část 7. Testy paměti v PCMark 2002 a závěr

Prozatím jedinou řadou čipových sad Intelu, které podporují na platformě Pentia 4 paměti DDR je čipsetová série i845. Od svého uvedení prošla několika inovacemi a byla obohacena o nové typy. V současné době se na trhu vyskytuje v několika modifikacích a právě jednu z nich jsme otestovali.

Reklama

3DMark 2001SE (build 300)

Nová verze asi nejpopulárnějšího a jednoho z nejnáročnějších současných benchmarků grafického subsystému počítače. Oproti předešlé verzi 2001 přibyl test Advanced Pixel Shader (má číslo 16) a program doznal další drobná vylepšení. Zhruba v šesti minutách proběhne celkem 17 testů pro dané rozlišení a barevnou hloubku, přičemž každý z nich je zaměřen na určitou dílčí část 3D renderingu. Měří se počet FPS jednotlivých testů, které jsou na závěr ohodnoceny příslušnými koeficienty podle náročnosti a zkompilovány do výsledného Overall Score. Benchmark pracuje pod rozhraním DirectX.

Nastavení:

  • Resolution and color - 640 x 480, 800 x 600, 1024 x 768, 1280 x 1024, 32 bit
  • Antialiasing - None
  • Frame Buffer - Double
  • Texture - 32 bit
  • Z-Buffer Depth - 24 bit
  • Rendering Pipeline - D3D Hardware T&L

Sisoft Sandra 2002

Zřejmě nejuznávanější test CPU, pamětí a koneckonců celého systému vůbec. Poskytuje velmi podrobné informace o jednotlivých komponentách počítače, o jejich ovladačích a další informace týkající se spojení HW a Windows. Použili jsme tři testy:

  • CPU Benchmark - Dhrystone udává počet milionů celočíselných operací za sekundu, Whetstone neceločíselných.
  • CPU Multi-Media Benchmark - výpočtem fraktálových obrazců zkouší multimediální výkon procesoru a to jak v celočíselných výpočtech (MMX), tak i v operacích s plovoucí řádovou čárkou (SSE, SSE2, 3DNow,…). Výsledky se udávají v počtech iterací za sekudnu.
  • Memory - testuje rychlost paměťové sběrnice. Výsledné hodnoty jsou objemy přenesených dat v megabytech za sekundu.

PCMark 2002

Firma MadOnion, známá již třetí generací úspěšného grafického testu 3DMark, v roce 2002 přinesla vlastní alternativu produktu pro komplexní testy celého systému. Vývojem tohoto produktu vytvořila konkurenci dnes světoznámé SiSoft Sandra a snaží se zasáhnout oblast "domácího benchmarkování" (pro profesionální oblast nadále ponechává SYSmark).

Program je rozdělen do dvou oblastí - Standard a Pro Version. Standard obsahuje testy procesoru, paměti a disku, Pro Version se zabývá výkonem a kvalitou zobrazení 2D grafiky. Hlavním výsledkem jsou tři hodnoty: CPU score, Memory score a HDD score. Zároveň je možné si prohlédnout detailní výsledky jednotlivých subtestů dílčích oblastí.

Quake III Arena (v1.09)

Tato oblíbená hra nám velmi dobře posloužila k otestování výkonu pod rozhraním OpenGL. Jako benchmark bylo použito standardně dodávané Demo001. Po aktivaci benchmarkového modu v konzoli příkazem timedemo 1a následném spuštění vlastního měření příkazem demo demo001 proběhne demo nejvyšší možnou rychlostí, jakou daná konfigurace umožňuje a podle výsledného času testu je pak spočítán průměrný počet FPS.

Nastavení:

  • GL Driver - Default
  • GL Extension - On
  • Video Mode - 640 x 480, 800 x 600, 1024 x 768, 1280 x 1024
  • Color Depth - 32 bit
  • Fullscreen - On
  • Lighting - Lightmap
  • Geometric Detail - High
  • Texture Detail - Maximum
  • Texture Quality - 32 bit
  • Texture Filter - Trilinear

Return to Castle Wolfenstein (v1.0)

Hra založená na vylepšeném grafickém enginu Quake, testování probíhá obdobným způsobem jako v předešlém případě. Nejprve je nutné si nahrát testovací

demo

a uložit ho do následujícího adresáře Return to Castle WolfensteinMaindemos. Poté ve hře v konzoli zadat

timedemo 1

a následně

demo checkpoint

. Po ukončení dema se v konzoli zobrazí průměrný počet FPS. Test pracuje pod rozhraním OpenGL.

Nastavení:

Menu

System – Graphics

  • GL Driver – opengl32
  • GL Extensions – Yes
  • Video Mode – 640 x 480, 1024 x 768, 1600 x 1200
  • Color Depth – 32 bit
  • Fullscreen – Yes
  • Lighting – Light Map (High)
  • Geometric Detail – High
  • General Textures – High
  • Texture Filter – Trilinear
  • Anisotropic Filter – No
  • Compress Textures – Yes
  • Texture Duality – 32 bit
  • Screen Size – Maximum

Menu

Options – Performance

  • Wall Mark Lifetime – Long
  • Ejecting Brass – High
  • Dynamic Lights – Yes
  • Low Quality Sky – No
  • Draw Portal Skies – Yes
  • Sync Every Frame – No
  • Corona Dist – Extreme
  • Particles – Yes
  • In Game Videos – Yes

Unreal Tournament (v436)

Opět testování pomocí dema. K testu je použito demo UTBench, které můžete stáhnout

zde

(je nutné jej rozpakovat do adresáře hry System). Testovací mód je spuštěn buď příkazem

timedemo 1

v konzoli, nebo zaškrtnutím položky

TimeDemo Statistic

v menu

Tools.

Test se spustí příkazem

demoplay UTBench

a po jeho dokončení se v konzoli zobrazí výsledky (maximální, minimální a průměrný počet FPS).

Konfigurační soubor hry jsme upravili tak, aby Unreal Tournament běžel pod rozhraním OpenGL. Úprava spočívá v tom, že se v souboru Unreal Tournament.ini změní v sekci [Engine.Engine] hodnota položky GameRenderDevice z D3DDrv.D3DRenderDevice

(DirectX)

na OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice

(OpenGL).



Nastavení:

  • Screen resolution – 640 x 480, 1024 x 768, 1600 x 1200
  • Texture depth – 32 bit

Lame (v3.92)

Tento program jsme použili k enkódování audio souborů do formátu mp3. Jako zdroj wavů posloužilo nagrabované CD Madonny - The Immaculate Collection s celkovou délkou 73:34. Pro zjednodušení obsluhy Lame jsme navíc využili grafické nástavby RazorLame 1.1.5. Parametry komprese můžete stánout

zde

(konfigurační soubor pak nahrajete skrze menu Edit - LAME Options - Load options…). Nemáte-li k dispozici grafickou nástavbu RazorLame, výpis parametrů je následující: -b 128 -m s -V 0 -B 320 --nspsytune --vbr-mtrh --lowpass 19.5 --athtype 3 --ns-sfb21 2 -Z --scale 0.98 -X0.

Měří se celková doba od začátku komprese, při použití RazorLame je čas komprimace uveden v závěru souboru RazorLame.log.

Cinema 4D XL (v7.303)

Tento velmi kvalitní raytracingový program si v posledních letech získává mezi uživateli stále více příznivců, my jsme jej použili na testování výpočetního výkonu při renderingu resp. raytracingu. Test si můžete udělat i Vy doma, stačí pokud si stáhnete volně šiřitelné demo z

www.cinema4d.cz

a k němu

benchmarkovací scénu

.

Scénu nahrajete přes menu File - Open…, dále je ještě nutné upravit parametry výpočtu:

menu Render - Render Settings (Ctrl+B) - záložka Options:

  • Ray Depth - 10
  • Reflection Depth - 5
  • Shadow Depth - 5

záložka Output:

  • Resolution - 2048 x 1536

Výpočet spustíme skrze menu Render - Render to Picture Viewer (Shift+R), výsledný čas výpočtu se zobrazí po jeho ukončení v levé spodní části prohlížeče.

Comanche 4 Benchmark

Tento test je speciální verzí plné hry Comanche 4. Jedná se o nepříliš realistický simulátor vrtulníku (co se týká letových vlastností) avšak o co je ochuzena věrnost chování helikoptéry, o to je propracovanější grafika a ta je vskutku nadprůměrná.

Po prvním spuštění benchmarku program otestuje naši grafickou kartu na různých rozlišeních a zdetekuje její HW grafické možnosti. Dále nastaví parametry testu na optimální hodnoty pro dosažení nejvyššího výkonu na dané grafické kartě.

Uživatelské nastavení programu se provádí v Benchmark Settings a je následující:

  • Screen Resolution – 640 x 480, 1024 x 768
  • Bit Depth – 32
  • Texture Compression – On
  • Disable Audio – On
  • Disable v-sync – On
  • Hardware Shaders – On
  • Anti Aliasing – 0
  • chceme-li výsledek testu uložit do souboru vyplníme v kolonce Output Filename jméno souboru a zaškrtneme volbu Append output to file

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama