reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA Multi-Res Shading: zvýšení výkonu téměř zdarma

27.10.2016, Jan Vítek, recenze
NVIDIA Multi-Res Shading: zvýšení výkonu téměř zdarma
Technologie NVIDIA Multi-Res Shading je určena především pro VR systémy, ovšem není důvod, proč by nemohla ulevit také při hraní na monitoru. A právě Shadow Warrior 2 je první hra, která to umožní a my si to vykoušíme na běžné GeForce GTX 960.

Testy NVIDIA Multi-Res Shading


Nyní si tak provedeme krátké testy, které zajistila utilita FRAPS a úvodní scénka ze hry, která je dostatečně členitá a akční, aby se ukázaly schopnosti karty, technologie Multi-Res Shading a případné rozdíly. Každý jednotlivý test byl proveden celkem třikrát a výsledky byly zprůměrovány, což by ale nebylo ani nutné, neboť se od sebe nijak výrazně nelišily.



Z těchto výsledků je jasné, že díky této technologii jsme si přilepšili až o celých 8 snímků za sekundu, což je nějakých 11 % a platí to pro agresivní nastavení s pouze 40% rozlišením na okrajích. V případě 60% je to někde na půl cesty, čili přibližně 4snímkové zlepšení.



Něco podobného se ukazuje také v případě minimální a maximální snímkovací frekvence, takže NVIDIA MRS pracuje i v tomto ohledu spolehlivě. Výsledky procentuelně odpovídají tomu, co bylo naměřeno v rozlišení 4K na kartě GTX 1080, takže lze říci, že NVIDIA MRS funguje stejně dobře na výkonných Pascalech i slabších Maxwellech.

Otázka však je, k čemu nám taková věc bude. V našem případě bude lepší nechat MRS být, neboť i bez něj je hra více než dostatečně svižná a jeho zapnutím nezískáme nic podstatného. Kdyby karta už nestíhala, to by byla jiná věc, ale stále by šlo nejspíše jen o 11% nárůst FPS, který by ani nemusel být znát. Konečně záleží na samotném uživateli, zda chce ze své sestavy vymačkat maximální snímkovací frekvenci, nebo ne. Jsou tu i další cesty, jak k tomu dospět (přetaktování, lepší optimalizace a snížení detailů), které nemusí mít tak velký dopad jako agresivní nastavení MRS.
Máte zájem o využití NVIDIA MRS?
V anketě šlo hlasovat od 27.10.2016 do 20.10.2017. Počet hlasujících: 38
Ano, FPS navíc se vždy hodí3 %
Ano, pokud to bude mít smysl71 %
Ne, raději si vyšší výkon zajistím jinak26 %
reklama