reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Zotac GeForce GT 240 AMP! - nejlepší GT 240 na trhu

25.2.2010, Petr Štefek, recenze
Zotac GeForce GT 240 AMP! - nejlepší GT 240 na trhu
Když jsem poprvé recenzoval GeForce GT 240, tak jsem si příliš servítky nebral a výsledek nebyl pro samotnou kartu příliš pozitivní. Dnes se GeForce GT 240 pokusí o nápravu reputace modelem od společnosti Zotac, a to rovnou v OC edici AMP!.
GeForce GT 240 neměla a nemá na růžích ustláno, protože jednoduše existují grafické karty, které jsou pro běžného hráče podstatně zajímavější. Ať už se jedná o do úmoru omýlaný Radeon HD 4850 nebo GeForce 9800GT, které obě stojí o pár stovek více a nabízejí podstatně vyšší výkon.

Dnes se ale omezíme na kategorii okolo 2 tisíc korun a GeForce GT 240 od společnosti Zotac srovnáme se stejně cenově položenými kartami. Mezi nimi samozřejmě bude již pomalu archaická a značně morálně zastaralá GeForce 9600 GT, která ne a ne jít do důchodu. Pro Nvidii a GeForce GT 240 je to skoro jako překročit svůj vlastní stín. GeForce 9600 GT má totiž papírově značně navrch (především v pixel fillrate) a tak se velmi dobře taktuje.




V oblasti low-endu nebudeme polemizovat nad podporami DirectX 11 (v našem případě DirectX 10.1), protože nám zde jednoduše nejsou k ničemu a každá low-endová grafická karta si vystačí s DirectX 10. Nic jiného nepotřebuje ani nevyužije. GeForce GT 240 měla být důchovním nástupcem výše zmiňované GeForce 9600 GT, což se úplně nepovedlo, protože starý model je vůči standardně taktované GeForce GT 240 v každé hře podstatně výkonnější.

Nově příchozí GeForce zatnul tipec velmi pravděpodobně opravdu malý pixel fillrate, který ani DirectX 10.1 nenahradí. Počet stream procesorů je stejný (96) a počet texturovacích jednotek je u nového modelu poloviční.


Grafická karta
GeForce GT 220
GeForce GT 240
Zotac GT 240 AMP!
GPU
GT216
GT215
GT215
Počet tranzistorů
3xx mil.
727 mil.
727 mil.
Výrobní technologie
40 nm
40 nm
40 nm
Frekvence jádra
625 MHz
550 MHz
600 MHz
Frekvence shaderů
1 360 MHz
1 360 MHz
1 480 MHz
Počet shaderů
48 (1D)
96 (1D)
96 (1D)
Pixel fillrate
5 000 Mpix/s
4 400 Mpix/s
4 800 Mpix/s
Texel fillrate
10 000 Mtex/s
17 600 Mtex/s
19 200 Mtex/s
Počet RBE
8
8
8
Počet TMU
16
32
32
Velikost paměti
až 1024 MB GDDR3/5
512 MB GDDR5
512 MB GDDR5
Frekvence paměti
1 600 MHz
3 400 MHz
4 000 MHz
Šířka sběrnice
128-bit
128-bit
128-bit
Propustnost sběrnice
25 660 MB/s
54 400 MB/s
64 000 MB/s
Verze DirectX
DirectX 10.1
DirectX 10.1
DirectX 10.1
reklama