reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Resident Evil 7 s Denuvem cracknut po týdnu, stále je to prý lepší než nic

3.2.2017, Jan Vítek, aktualita
Resident Evil 7 s Denuvem cracknut po týdnu, stále je to prý lepší než nic
Dříve neprůstřelná DRM ochrana her Denuvo už před časem získala trhliny a bylo zřejmé, že crackeři se s jejím prolomením postupem času budou namáhat stále méně. To ukazuje i případ hry Resident Evil 7, ovšem zástupci Denuva říkají, že ochrana má stále smysl.
Můžeme připomenout třeba hru Doom, která byla cracknuta v září, čili pár měsíců po svém vydání a nedávný patch ochranu Denuvo ze hry zcela odstranil. Dohoda s vývojáři přitom prý byla v té době taková, že pokud je ochrana Denuva překonána v určité lhůtě (často 3 měsíce), pak jsou vývojářům vráceny peníze, nicméně současně s tím také musí Denuvo ze hry odstranit. Otázka je, zda to stále tak funguje, neboť skupiny crackerů jsou v překonávání této ochrany stále úspěšnější a v případě Resident Evil 7 se s Denuvem jedna z nich vypořádala během necelého týdne a konkrétně jde o skupinu CPY.





Zástupci firmy Denuvo k tomu říkají, že jsou stejně v poskytování DRM pro hry nejlepší ze všech. Thomas Goebl (Marketing Director, Denuvo) k tomu řekl, že je pravda, že Resident Evil 7 byl cracknut po několika dnech od vypustění na trh. Nicméně vzhledem k tomu, že jiné tituly nechráněné Denuvem jsou obvykle cracknuty ještě ten samý den, kdy přijdou na trh, má tato ochrana smysl. To je jistě pravda, neboť brzké období po vypuštění her je pro prodejce nejdůležitější, takže se počítá každý den. Denuvo ale dle ohlasů vývojářů také není vůbec levné, a tak je otázka, zda se jim to vyplatí, ale to závisí i na jiných bodech smlouvy.

Zajímavé také je, že v rozporu se staršími informacemi Goebl uvedl, že Denuvo rozhodně vývojářům nevrací žádné peníze v případě, že je ochrana prolomena v určité lhůtě. Nicméně také nesdělil, proč v takovém případě Denuvo z cracknutých her vůbec mizí, což je vedle Doomu případ třeba i titulu Inside. Goebl pak pouze dodal, že se jeho firma snaží z každého případu prolomení ochrany poučit a reagovat na něj v dalších implementacích.

Zdroj: Ars Technica
reklama