reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
7.11.2008, Petr Štefek, článek
V dnešním článku se podíváme na některé z možností, které se nám při stavbě našeho dokonalého HTPC nabízí. Artikl není seznamem všech dobrých řešení a návodem, jak vybrat nejlepší skříň, ale spíše inspirací pro zájemce, které seznámí s možnostmi.
Kozousch | 9.11.200822:16
Ono už je rozumně vyřešeno RGB do SCARTU ??? Bez bastlení kabelu VGA­-SCART a laborování s PowerStripem? Nebo je tím myšlena mazanice přes kompozit nebo S­-Video?

Viz první strana: ­"Dětské nemoci s nimiž se HTPC potýkalo jsou téměř vymýceny, a tak si dnes velmi dobře zobrazíte signál z HPTC na starší televizi s konektorem SCART"
Odpovědět0  0
radon (59) | 12.11.200823:41
obávám se, že S­-Video musí stačit, ale pro CRT TV bych dnes už snad HTPC neřešil. Na HDD recording, DivX filmy, fotky v SD rozlišení apod. existuje dostatečný výběr techniky.
Já mám HTPC hlavně protože to co výše vyřeší 2 přístroje bych musel v případě požadavku na přehrávání HD filmů, BD filmů, HD fotek, stream. hudby + filmů řešit dalšími 2­-3 přístroji a to už je moc krámů. No a kdo to vidí stejně jako já, má LCD s HDMI propojením a SCART neřeší ...
Odpovědět0  0
mylys (3) | 13.11.20088:14
Ja provozuju HTPC na CRT TV a obraz mam tazeny pres COMPONENT vystup.
Kvalita je relativne dobra ­- na LCD by byla nejspis lepsi, ovsem za cenu presnejsiho zobrazeni a to u DivX neni zrovna zadouci.
Filmy ve fullHD nesleduju a ani DVD moc nedam.
Takze existuje i jine reseni nez S­-Video.
Odpovědět0  0
radon (59) | 9.11.200814:15
kdysi se mně také líbily ty monstrózní skříně, které už svými rozměry říkaly ­"já jsem něco extra­", ale časem mne to přešlo.
Z článku se mně líbila pouze ta pasivní skříň, ale protože HTPC považuji za spotřebku, asi by mně vadilo jen do skříně nasypat 10k. Osobně bych chtěl mít v obýváku něco malého ­(asi jako dělá Hiper http:­/­/www.hipergroup.com­/products.php?lv=2&cate=2&type=27­), ale vyměkl jsem na možných problémech při stavbě :­-)
Odpovědět0  0
atnarfus | 8.11.200818:01
Také plánuju stavbu HTPC. Když jsem tak začal počítat na kolik to vyjde, aby to trochu vypadalo a bylo to tiché, došel jsem k jasnému závěru.
HTPC si postavím ­"neviditelné­". Prostě nebude v obýváku. Postavím to z úplně obyčejných komponent do běžné počítačové skříně a nechám tam klidně i boxovaný chladič. Celé to pověsím pod strop v garáži a do obýváku nad garáží protáhnu jenom kabely. Díru do stropu už tam mám a v garáži to může hulákat jak chce.
Je mi jasné, že to není řešení pro každého. Zkuste ale pouvažovat, jestli nenajdete podobné umístění.

Nastěstí nepotřebuju mít v HTPC optickou mechaniku. Co si budu chtít vypálit, to přetáhnu po síti do počítače s vypalovačkou. Na přehrávání DVD budu dál používat DVD přehrávač. HTPC bude fungovat hlavně na záznam a přehrávání TV vysílání.
Odpovědět0  0
radon (59) | 8.11.200818:44
měl jsem to podobně, PC skříň schovaná za skříní a 5m kabely propojené s PC. DVD mechaniku namapovanou na tu ve stolním PC, ale nebyl by problém použít externí USB palírnu. Bylo to v pohodě a tiché ...
Odpovědět0  0
atnarfus | 8.11.200821:18
Ano, to je pravda. Počítám s tím, že do obýváku protáhnu pouze kabel s videosignálem ­(zatím výstup z TVout­), kabel od síťové karty a kabel právě z USB a nahoře si dám HUB.
Odpovědět0  0
Snowii_shw (7) | 7.11.200819:31
zajimalo by me jak se da resit ­- obejit ­- UPC set top box pri stavbe HTPC, tak aby se to komplet v digitalu vintegrovalo do MP... nekdo toto jiz resil?

diky!
Odpovědět0  0
Ne321 | 8.11.200817:21
Nelze. Bohuzel digitalni kabelovky jsou v tomto nestastne, jedine co podporuji je jejich vlastni zarizeni zparovane s kartou. Nestesti z mnoha duvodu, ale neda se moc delat.
Odpovědět0  0
batrflay | 7.11.200818:55
teraz som začal stavať svoje HTPC, ako skinku som použil skrinku z DVD prehrávača rozmeru 42x28cm, vnútorná výška iba 4,5cm. Použité komponenty sú MB GYGABYTE GA MA78gm, CPU Athlon 4850e, zdroj Fortron 180W vysoký len 4cm, chladič Zerotherm BTF95, je to medený chladič v tvare motýľa, ktorý bude trčať zo skrinky. DVD použijem buto externú, alebo notebookovú, HDD zatiaľ používam Seagate PATA 500GB, ale časom tam dám nejaký sata nízkoprofilový tichý. O pár dní tu hodím nejaké fotografie.
Odpovědět0  0
bjan (2) | 7.11.200816:57
opravdu chválím za články v HTPC. Popis stavby konkrétního PC mě bude zajímat.
No a především se těším na popis SW stránky věci ­- to je asi vždycky největší problém.
Odpovědět0  0
HonzaK (1) | 7.11.200815:19
Pokud to nekoho zajima, muze se podivat, jak jsem se s HTPC pral ja. U fotek ­(proklik z nahledu­) jsou i nejake komenty.
http:­/­/www.multiweb.cz­/honza­/htpc/
Odpovědět0  0
troll22 | 7.11.200813:41
Podotýkám, že tahle firma není žádný ­"exot­" ­-

http:­/­/www.hushtechnologies.net/
Odpovědět0  0
Dalimil Novotný (77) | 7.11.200813:48
Asi blbě vidím... Opravdu tam píšou 4300,­- ojro?
Odpovědět0  0
hoborg (10) | 7.11.200810:47
HTPC mám plně funkční v obýváku.
Jen pro inspiraci:
http:­/­/hobring.esero.net­/htpc.htm

HOBORG
Odpovědět0  0
motyq | 7.11.200810:54
cus, pises na svych strankach ze mas problem s imonem :­) teda s displejem. To jsem mel taky, ale pak jsem si na mpforu precetl jeden thread a bylo po problemu...
Jen v rychlosti ­- vypnes ovladac displeje od imonu ­(nechas zapnute pouze dalkove ovladani­) a v konfiguraci mp zapnes plugin external display a vyberes spravnou verzi imona :­)
cus
Odpovědět0  0
hoborg (10) | 7.11.200811:02
Zdravím. Ty jsi měl 2 zařízení od iMONů v jednom PC ­(tak aby jsi měl ve správci zařízení 2 USB iMON zařízení­)? Problém je v tom, že jejich driver neumí 2 kousky hardware na 1PC, hlásí selhání.

A bez driveru ti externí display nepojede :(
Odpovědět0  0
motyq | 7.11.200811:17
mel jsem tam videt asi jenom jedno, ale v manageru v imonu je mozne ­"deaktivovat­" displej ­- nebo neco takovyho. Pak slo zapnout podporu displeje primo v mp a kupodivu to zaclo fungovat ­(nazvy televizi, prehravany soubor ­- proste informace z mp­). Takze pak displej ovlada mp a ne imon ­- imonu zustane uz pouze ovladani dalky. na mp je k tomu ve foru nekolik threadu.
Odpovědět0  0
hoborg (10) | 7.11.200811:29
V tom případě není problém. Já svý HTPC ovládám rádiovým dálkovým ovládáním od iMONu ­(je to přímo PCI karta­). Jak říkám, díky hloupému driveru buď funguje display nebo ovládání, současně nefungují. To jsem si říkal ­- koupím to od stejného výrobce kvůli kompatibilitě ­- chyba lávky...
Odpovědět0  0
Ne321 | 7.11.200812:55
Na tom vasem popisu mne nejvice zaujalo kolik prace jste si pridelal jenom kvuli tomu, ze jste koupil socialni skrin. Ja to rikam furt, u HTPC se na case nesmi setrit, clovek si usetri spoustu starosti.
Odpovědět0  0
hoborg (10) | 7.11.200813:11
"Sociální skříň­"? :­)
Ta skříň se svou vnitřní konstrukcí takřka perfektní ­- akorát aby de do ní vešel masivní pasiv na CPU, komorový systém, odbourání vibrací disků,...
I když dnes bych volil černé provedení s LCD displayem.
Navíc jako jedna z mála se mi vejde do prostoru pod TV ­- je to milimetr.

Docela mě štve, že výrobci těchto skříní moc neřeší dálkové ovládání. To by mělo být stejného designu a mělo by být pevnou součástí HTPC skříně.
Odpovědět0  0
Ne321 | 7.11.200813:25
No ja jsem koupil Zalman HD­-160XT, ktera ac neni uplne bez chybicky ­(primarne po SW strance­) tak mi resi minimalne: naprosto bezhlucne odvetravani pomoci ctyr velkych pomalobeznych vetraku, bezvibracni ulozeni disku, zminovane dalkove ovladani, dotykovy display ­(nepouzivam dotykovost­) a vzhled hifi komponenty ne pocitacove bedny ­(cela ze stejneho kovoveho materialu jako se delaji napr. receivery­).
Vysledkem je, ze jsem vubec nemusel resit pasivni vetrani CPU, protoze po nasazeni Scythe neni slyset vubec nic ani na standardne chlazene CPU, disk 160GB rovnez neni slyset ac neni nijak specialni, mechanika neblika ani nestrasi, protoze je prikryta kovovym krytem jako na hifi CD prehravaci a jedine kde jsem musel ztisovat je DVD mechanika, kterou resim pomoci AnyDVD, protoze Nero je shitka.
Odpovědět0  0
hoborg (10) | 7.11.200813:38
Samosebou je to věc názoru.
Jako vypláznout 15 litrů jen za skříň mi přinde jako totální úlet...
Navíc se mi ta skříň nelíbí, je velká ­(na výšku­) a infra ovládání taky nemusím.
Znovu píšu ­- je to věc názoru.
Odpovědět0  0
Ne321 | 8.11.200817:18
S velikosti problem nemam, protoze je presne stejne vysoka jako moje osmickove Onkyo ­(receiver­), ktere stoji vedle.
Infracervena dalka ma jednu obrovskou vyhodu a sice, ze jako jedinou ji lze integrovat, tj. ovladat pomoci jednotneho ovladace typu Logitech Harmony. Proprietarni radiove ovladace jsou odkazany na pribalene ovladani, ktere zhusta nebyva idealni az nestastne ­(plus s nim samozrejme nelze ovladat receiver, dalkove ovladani platna, projektor, klimatizaci, zatemneni jako s Harmony­). Pritom co mam vsechno doma bych se se specialnimi ovladaci na kazde zarizeni asi obsypal.
Odpovědět0  0
motyq | 8.11.200819:17
K tomu jen podotek ­- neni to tak uplne pravda ­- muzes, pokud pouzivas mediaportal, doinstalovat doplnek ­- myslim ze se jmenuje irbeamer nebo tak nejak. Pak do seriovyho­/usb portu pocitace das ir zaric pres ktery ovladas ostatni pristroje. Tozn ­- mas svuj rf ovladac a naucis ho prikazy z ostatnich ovladacu ­(treba z toho onkya­) a kdyz zmacknes cudlik na rf ovladaci tak mediaportal to zachyti ale misto aby provedl nejakou akci tak vysle pres pripojeny ir zaric prikaz do dalsiho zarizeni.... Proste s mediaportalem je resitelne skoro vsechno, ma docela velkou komunitu kolem sebe ­- takze i kdyz treba neni neco vyresene, tak kdyz se zminis do fora a bude to zajimat vice lidi tak se to casem nejak poresi.
Odpovědět0  0
zjs (83) | 10.11.200810:30
Jak řikáš, já dal za skříň dva tisíce včetně zdroje. Sice podle toho vypadá, ale já jsem si koupil i tv Sony v takovém dnes již retro starém designu. Takže to vypadá, jak když to k sobě patří. Dohromady tak 5 tisíc úspora ­- a bylo na repra.
Odpovědět0  0
Dojigiri (52) | 7.11.200814:43
Ahoj, jak jsi přesně rozchodil vzbuzení pro nahrávání? Píšeš na stránce, že se ti to podařilo, já to zkoušel ale zatim jsem nepřišel na to, jak to má fungovat...
Odpovědět0  0
hoborg (10) | 7.11.200814:55
Mno, je zapotřebí aktivovat PowerSheduler plugin, nastavit dobu po jaké se má HTPC samo uspat ­(mám tam 3minuty­) pokud nic neděláš. Nastavíš nahrávání, vrátíš na titulní obrazovku a prostě počkáš, než se MP sám uspí. Toť vše. Finta je v tom, že to nesmíš vypnout manuálně ale nechat PM ať si to řídí sám. Funguje to parádně.
Odpovědět0  0
Dojigiri (52) | 7.11.200815:12
Tak to mám asi nastavený nějak blbě protože takhle to mám, akorátže se mi to neuspí ­(zůstane to zaplý klidně celou noc i po dokončení nahrávání­). Mám teda ještě verzi RC2, o RC3 jsem nevěděl tak jí taky testnu.
Odpovědět0  0
Snowii_shw (7) | 7.11.200819:28
hoborg: pekna prace, jen se chci zeptat pro nahravani se zapne jen HTPC a displej zustane vyply a po skonceni nahravani se HTPC zase samo uspi? diky!
Odpovědět0  0
hoborg (10) | 7.11.200820:18
Zdravím.
Je to přesně jak píšeš.
Odpovědět0  0
tepich (9) | 7.11.20089:13
Pro nákup v blízkém zahraničí, aspoň pro lidi od Vysočiny po jižní Moravu, by mohl být schůdným shopem ditech.at v Shopping City Sued pod Vídní. Narazil jsem na to náhodou při potulce nákupním centrem. Zřejmě se jedná o podobný systém jako u Alzy nebo CZC. Přijdete, na počítači v obchodě uděláte objednávku a za rohem zaplatíte a vyzvednete. A zrovna nabídka HTPC skříní je docela pestrá ­(i když se zhusta jedná o ty dražší kousky vč. HFX a OrigenAE, ale zato snad plný sortiment­).
Odpovědět0  0
Zbycho (17) | 7.11.20088:48
Dobrý článek a dobře vybrané téma.
Uvítal bych článek, jak si postavit HTPC a hlavně jak ho nakonfigurovat aby byl user friendly, to je aby ho naprogramovala manželka, když si chce večer nahrát Zoufalé manželky a sama by u toho nechtěla být zoufalá. Aby fungoval jako přehrávač DVD, HDD nahrávač a přehrávač, jednoduše použitelný přehrávač MP3 a CD. Aby to umělo automaticky vystřihat reklamy. Takový lepší HDD video aka ­"urob si sám­"
Odchází mi DVD a VHS video už taky není ono, to věčné přetáčení a hledaní volné kazety je už po těch letech únavné. A komerční věci mají stále určitá omezení. Když už investovat, tak do něčeho, za co by to stálo.
Odpovědět0  0
motyq | 7.11.200810:51
Vyzkousej mediaportal ­- asi nejlepsi co muzes splasit pro windows. Rozhodne doporucuju se rovnou vybodnout na mce od microsoftu...
www.team­-mediaportal.org.
Funguje presne to co rikas, jednoduchy nahravani programu a planovani pres programoveho pruvodce + moznost ruznych pluginu ­(pocasi, youtube, hry, komixy, hromada dalsich veci­). Ovladani jednoduche ­- staci ovladac se sipkama enterem a mezernikem.
Odpovědět0  0
hoborg (10) | 7.11.200811:05
Naprostý souhlas.
Jen drobnost, je to http:­/­/www.team­-mediaportal.com/
Odpovědět0  0
mylys (3) | 7.11.200813:36
Taky souhlasim, mediaportal uz delsi dobu pouzivam vc. prijmu IPTV, internetove TV, radia apod. a je perfektni.
Windowsi MCE je graficky perfektni, ale pro me dost nepochopitelne.
Odpovědět0  0
motyq | 7.11.200814:04
Jeste s tim mediaportalem ­- dlouho jsem ho provozoval all­-in­-one ­- tvkarty, disky, vsechno ve skrini thermaltake bach. Uz se mi to prestava libit. Takze jsem na pudu dal nejaky maly pececko 2.4GHz do nej nacpal tv karty a disky a na nej mediaportal­-server. V obyvaku ted chci velkej kejs zrusit a na lcdtv priplacnout zezadu na vesamount nejaky treba asus­-eee­-boxpc. to samy pak chci rozhazovat po baraku ­(vsude mam 1gbit ethernet­), do kuchyne uz to mam pripraveny. Tenhle model klient­-server se mi na mediaportalu libi ze vseho nnejvic.
Jediny co me stve, ze nemuzu za rozumny prachy sehnat nejakou lcd tv bez tuneru a bez repro ­- proste jenom zobrazovadlo ­- pac televizi mam v mp, zvuk mam pres zesik do 7.1 repro a ted mi ke spokojenosti chybi jen ­"zobrazovac­"... Jasne muzu si koupit nejakej lcd monitor, ale copak se da koupit 42­" monitor? Nechapu ze to nejakeho vyrobce jeste nenapadlo ­- myslim ze segment htpc se bude jen a jen rozsirovat a naco pak kupovat televizi se super surroundem a dvema tunerama, kdyz to budu pouzivat jen jako zobrazovac k mediapc. Nebo snad nekdo vite o nejaky rozumny moznosti?
Odpovědět0  0
hoborg (10) | 7.11.200814:11
Tohle je ideální řešení. Ale jak budeš řešit HDTV a HD video? Na to žádný současný ­"mini PC­" nestačí :(
Odpovědět0  0
motyq | 7.11.200814:21
jj, hd video zatim neresim, to je pravda. Ale to co jsem zatim mel v ruce ­- samozrejme ted nemyslim original modroplacku nebo neco takoveho, ale mkv s x264+aac, tak to by melo docela fachat. A nez se hd video rozjede tak, abych ho musel resit i na ­"obycejne­" dvb­-t, tak urcite bude nejake mini­-neco­-pc ktere to bude zvladat ­- treba ctyrjadrovy atom :­) Zatim tedy hd neresim, tim padem se moje potreby a reseni podle toho odviji. Spis me stve nesehnatelnost samotneho zobrazovadla.
Odpovědět0  0
mylys (3) | 7.11.200814:38
Odpovědět0  0
Snowii_shw (7) | 7.11.200819:30
jak presne tento klient­-server funguje? nejaky tip na dobre stranky ­(treba soukrome od lidi, kteri to takto resili by nebyly?­). Nejde mi do hlavy jak funguje, pokud jsou pusteni treba 3 klienti, kazdy se chce divat na jinou TV ­(jde to vubec?­) a nebo vic klientu pusteny film ­(stiha to sit?­)

diky!
Odpovědět0  0
motyq | 7.11.200822:56
na jednom pocitaci mas nainstalovan mediaportal­-server ­- v nem dvb­-t kartu­/karty + disky. na ostatnich pc po siti mas mp­-klienta. Pokud se vsichni divaji na jeden tv kanal tak je to v pohode, bohuzel pokud se chces divat na ruznych klientech na ruzne tv kanaly tak v mp­-serveru musis mit patricny pocet karet. Streamuje to klasicky pres RTSP ­- takze to muzes ­"naladit­" i na linuxu. Zatim ­(co jsem tak zkoumal­) mp neumi streamovat do site cely naladeny multiplex ­- pak by totiz stacilo mit v mp­-serveru tri karty kazdou napevno naladenou na jeden mpx. Toto chci nakonec vyresit tim, ze windows s mp serverem vyresim linuxem s vlc stream serverem ­- to uz mam vyzkousene. Tri karty, kazda na jednom mpx ­(respektive dve dvoutunerove dvb­-t­) a pomoci duplicate streamuju do site vsechny kanaly co v tech mpx jsou. Sitove je to v pohode, protoze jeden mpx ma cca 20mbit­/s a sit mam 1gbit. Co se filmu tyce tak to je taky v pohode. Pokud si vezmes ze bys mel na serveru sdilene i treba hd video a mel datovy tok treba 3mbit­/s tak ti 100vkova sit stihla poustet 33 ruznych filmu. Samozrejme muzes jako uloziste filmu mit i disky na klientskych mp. Ten pocitac asus­-eee­-box chci jeste vyzkouset bootovat ze site, pak bych v nem nepotreboval zadny disk a bylo by to zcela tiche.
Odpovědět0  0
Snowii_shw (7) | 8.11.20081:12
no zni to pekne a i celkem zabavne na sestaveni, ale casove narocne... kazdopadne doufam, ze to poradne zaznamenas a podelis se nejlepe na nejaem webiku a hodi sem ci do pokracovani clanku o HTPC nejakej odkaz :­) protoze s bootem pres sit a s pokrytim multiplexu to uz vypada jako celkem supr komplexni reseni
Odpovědět0  0
Elladan (1) | 8.11.200812:23
Taky pouzivam na HTPC MediaPortal a celou dobu mi funguje nahravat vice programu zaroven v ramci jednoho multiplexu. Tak nejak to funguje samo, nic jsem nastavovat nemusel. Akorat tedka co pustili dalsi multiplex jsem nucem prikoupit dalsi kartu ­(asi se dvema tunery­). Jinak pouzivam pouze tu serverou cast MP a nainstaloval jsem si tento plug­-in: http:­/­/www.team­-mediaportal.de­/dateien­/Download­/Plugins­/Web­/MPWebInterface­/ ­(radeji stahujte z domovske stranky, odkaz dole­), ktery tedy muzu vrele doporucit. Clovek pak muze programovat nahravani z libovolneho PC pres webove rozhrani ­(velmi pohodlne:­-­)­) Pro prehravani nahravek obvykle pouzivam BSPlayer nebo VLC, obraz vypada mnohem lepe nez kdybych to poustel pres samotny MP.
Odpovědět0  0
Ne321 | 10.11.20088:58
Jak ma MediaPortal poresene EPG v digitalni televizi? Ptam se proto, ze samotny Microsoft ve svem MCE EPG nema.
Odpovědět0  0
motyq | 10.11.200812:12
Nevim jak to vypada v jinych programech nebo zarizenich, ale zda se mi ze to ma poresene tak aby to fungovalo. Na strane serveru je EPG grabber, ktery to vysosava v dobe necinnosti. Na strane klienta mas EPG u infa prave probihajiciho poradu ­(zobrazeni podrobnych udaju­), pri prepinani kanalu se ti zobrazi tabulka se vsema kanalama a co na nich prave bezi ­(v procentech kde to cca je­) + co pobezi jako dalsi. Jinak tam je taky ­"radkovy­" televizni program, v nem muzes primo oznacovat veci, ktere se maji nahrat. Proste nevim co vic by mel EPG umet. To co mp s epg dokaze mi plne postacuje.
Odpovědět0  0
Ne321 | 10.11.200812:51
Hm, tak to ma dobry. Ptal jsem se proto, ze Media Center nenacita EPG vubec, snad kvuli nejakym problemum s autorskymi pravy na obsah ci co.
Odpovědět0  0
eric appla (43) | 9.11.200819:26
Ahoj, mohl bys prosim popsat jak mas vyresene chlazeni v BACHOVI s ohledem na hlucnost? Mam taky Bacha a jsem z toho zoufalej, asi udelam najakej zasadnejsi MODing
Odpovědět0  0
motyq | 10.11.200810:30
abych rekl pravdu tak jsem to zasadne neresil. Jedine na co jsem si daval pozor bylo abych kupoval pasivne chlazene veci ­- coz nakonec byla pouze deska ­(chipset­) a grafika ­(nejaka nvidia s velkym pasivem­). Na procesor jsem dal ten nejvetsi pasiv co jsem v danou chvili sehnal ­- vazi asi kilo a jediny vetrak co tam mam je tedy ve zdroji ­(zdroj 500W chieftec s 14cm pomalobeznym vetrakem­) ­- ten vyfoukava horky vzduch ven. Disk mam 2.5­" notebookovy sata. Tiche to je maximalne ­- proste ticho, jenom kdyz se obcas roztoci ten ventilator ve zdroji tak je slyset klasicke huceni ­- ale jelikoz to je 14cm vetrak a jede max na 600ot­/min tak je to spis takove seveleni.
Odpovědět0  0
jfíla (3) | 7.11.20088:41
Vážení, děkuji za váš článek. Je možné se také věnovat problematice příjmu šifrovaného DVB­-S? Je možný legální příjem i bez pořizování následujícího seznamu? Sat karta­(2000kč­), slot na CF­(2000kč­), redukce CF na cryptoworks­(2000kč­)? Je možné pořídit levnější čtečku a přijímat signál ­"normálně­" pod MCE? Je možná varianta Phoenix?
Odpovědět0  0
jmlynar (6) | 7.11.200810:47
Legální příjem na počítači je možný ­- vámi zmiňovaná výbava by Vám však moc nepomohla. V zásadě jsou dvě varianty. Buď koupit DVB­-S kartu rovnou s čtečkou ­(bývá i jako volitelné rozšíření­), nebo přes Phoenix.
Problémem u PC varianty je většinou problém s případným zápisem na kartu, takže občas ­(cca jednou za rok­) je nutné vložit kartu do sat. příjmače.
Odpovědět0  0
jfíla (3) | 7.11.200814:59
Děkuji za radu, kde je možné získat více informací k Phoenixu?
Odpovědět0  0
Dalimil Novotný (77) | 7.11.20087:55
Coby úvodník k rozsáhlému seriálu o problematice stavby HTPC je článek pěkný ­(barevné fotky atd.­). Už se těším na jeho pokračování, kde se už půjde více do hloubky. ;­-)
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 7.11.200812:05
Zkusim si splasit hFX case nebo ten OrigenAE a postavim neco urcite. Popisu proces a pak nasledne funkcnost...snad to bude brzy.
Odpovědět0  0
Petronie | 13.11.200823:44
Musim rict ze ta hFX mini media se mi opravdu libi, ale nevim jak ostatnim mi osobne prijde reseni tohoto ctenare http:­/­/hobring.esero.net­/htpc.htm mnohem pro normalniho cloveka mnohem uzitecnejsi realizovatelnejsi. Spis by me zajimalo jak nejlepe sestrojit HTPC s ohledem na pro me dulezite rozmery. Predstavuji rozmerove minimalisticke reseni s ITX kovou deskou ­(cca 20x20 cm krabicku a ne 40x40 centimetrovou skrin­), externim zdrojem a velmi tichym provozem .... podarilo se nekomu postavit neco takovehoto?? P.
Odpovědět0  0
sim_tvf (2) | 7.11.20087:32
Skvělí článek v oblasti HTPC je informací jak šafránu. Těším se na informace ohledně ovládání. Sedět v obýváku s lávesnicí nebo kvůli písničce v rádiu zapínat plazmu, není to pravé. Natož stát se ovladačem celé rodiny protože se v tom nikdo jiný nevyzná. Doufám že se dotknete i TV jak pozemní tak satelitní a samozřejmě v HD kvalitě. Díky p. Štefku
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.