www.svethardware.cz
>
>
>
>

Softwarový patch poodhalil architekturu CPU Zen

Softwarový patch poodhalil architekturu CPU Zen
, , aktualita
Společnost AMD se snaží vzbudit zájem o svou novou architekturu Zen, o níž její zaměstnanci často mluví a přináší různé střípky informací. Nyní se objevil softwarový patch s informacemi, které můžeme také zasadit do celkové mozaiky.



reklama
Společnost AMD sllibuje, že architektura Zen oproti předchozím verzím založeným na původním Bulldozeru nabídne o 40 procent vyšší výkon při stejné frekvenci. Víme také, že nové procesory už budou mít samostatná jádra a ne dvoujádrové moduly sdílející některé prostředky a také že se uplatní alternativa k intelovskému Hyperthreadingu. Za vývojem architektury Zen také stojí Jim Keller, který už dříve pro AMD zajistil úspěch architektur K7 a K8. Ten tedy už sice v AMD opět nepracuje, ale to pouze proto, že svůj úkol již dokončil. Úspěch procesorů Zen je přitom pro AMD klíčový a dá se předpokládat, že pokud se nezadaří, bude to mít fatální důsledky pro celou společnost.





Server 3DCenter.org využil softwarový patch, který zveřejnil Venkataramanan Kumar z AMD a který obsahuje informace, jež se daly využít k vytvoření blokového diagramu popisujícího funkci procesorů Zen, tedy s jistou dávkou odhadů a dohadů. Už dle řádky "enables -march=znver1 (AMD family 17h Zen processor)," můžeme určit, že patch se týká nové generace procesorů.

Z diagramu se tedy můžeme dozvědět, že procesory Zen budou mít čtyři dekodéry instrukcí, čtyři celočíselné jednotky (ALU), čtyři adresovací jednotky (AGU) a také čtyři jednotky pro výpočty s plovoucí čárkou (FPU) a šířkou 128 bitů. Právě to je asi největší rozdíl v porovnání s Bulldozery (Piledrivery, atd.), neboť ty měly pouze dvě 128bit FPU, které byly v rámci jednoho dvoujádrového modulu spojeny v jednu 256bit. A i zde se patrné, že AMD plánuje zahrnout podporu SMT (Simultaneous Multithreading), čili obdobu Hypertheadingu (respektive Intel HT je jen jednou z možných implementací SMT).

Kapacity L1 a L2 cache jsou uvedeny čistě jen dle fantazie autora diagramu a spekulovat můžeme také o taktech, na nichž budou procesory Zen schopny pracovat. Mluví se o 3,5 až 4 GHz, což víceméně odpovídá tomu, čeho jsou schopny moderní Intely Skylake. A když zjištěné informace porovnáme právě s achitekturou Skylake, vyjde nám, že AMD se k ní velice přiblížílo, neboť odpovídá počet dekodérů, ALU, AGU a po spojení FPU do dvou 256bitových i ty.

Zdroj: 3DCenter
Nejpopulárnější procesory
reklama
Nejnovější články
Twitter nejspíše hledá, kdo by jej mohl koupit Twitter nejspíše hledá, kdo by jej mohl koupit
Agentura Reuters přinesla zprávu, že Twitter vyjednává s hned několika technologickými společnostmi a hledá mezi nimi tu, která by jej byla ochotna koupit. Není to ani tak moc překvapivé vzhledem k tomu, jaké finanční výsledky Twitter má v posledních letech.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
NVIDIA chystá 75W GeForce GTX 1050 a 1050 Ti NVIDIA chystá 75W GeForce GTX 1050 a 1050 Ti
Už dříve se objevily informace o chystané kartě NVIDIA GeForce GTX 1050, přičemž dnes už se můžeme podívat na očekávané specifikace také lepší verze s označením GTX 1050 Ti. Co nám tyto modely s TDP pod 75 W nabídnou?
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
SSD pro PCIe mají před sebou světlou budoucnost plnou růstu SSD pro PCIe mají před sebou světlou budoucnost plnou růstu
Pokud existuje nějaká oblast spojená s PC trhem, kterou v nejbližších letech čeká prudký a stabilní růst, jsou to SSD. A zvláště ta, která jsou určena pro rozhraní PCI Express, jichž je na trhu naštěstí stále více. Co je tedy dle odhadů čeká do roku 2020?
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
Australané varováni před vyděračskými USB flash disky Australané varováni před vyděračskými USB flash disky
Australská policie vydala varování před USB flash disky, které už řada lidí našla ve své poštovní schránce. Obsahují totiž tzv. vyděračský malware (ransomware), který zašifruje data na disku počítače a od majitele pak chce za rozšifrování zaplatit.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
No Man’s Sky je skoro mrtvý a vývojáři mlčí No Man’s Sky je skoro mrtvý a vývojáři mlčí
Pokud bylo cílem vývojářů No Man’s Sky vytvořit hru, na kterou se co nejdříve zapomene, pak to vypadá, že byl splněn. Oni samotní ostatně na tuto hru již asi zapomněli také, neboť dělají mrtvé brouky.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  1 komentář