reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Svět médií se mění, vydavatelé budou publikovat na nové platformě Facebooku

13.5.2015, Milan Šurkala, aktualita
Svět médií se mění, vydavatelé budou publikovat na nové platformě Facebooku
Devět vydavatelů, mezi nimiž jsou i taková média jako NBC News, The New York Times, National Geographic nebo Bild, se přidalo k iniciativě Facebooku Instant Articles. Své články tak budou publikovat přímo na Facebooku.
Mediální svět prochází s příchodem sociálních sítí bouřlivým vývojem a důkazem toho jsou i nové Instant Articles od Facebooku. Jde o novou publikační platformu, kdy články budou publikovány přímo na stránkách Facebooku. Díky tomu budou rychleji přístupné, mohou obsahovat snímky ve vysokém rozlišení, videa nebo mapy, na druhou stranu vydavatelé přijdou o přístupy na své stránky. I tak ale mohou do svých článků zahrnout reklamu a mít plný zisk nebo nechat Facebook, aby tam vložil sou reklamu a pak vydavatelé dostanou 70% podíl a Facebook zbývajících 30 %. I v prvním případě na tom Facebook nebude špatně, protože i nadále může "prodat" svou reklamu v jiných částech stránek.


Facebook logo


Z amerických médií se připojily weby jako BuzzFeed, National Geographic, The Atlantic, NBC News a The New York Times, z evropských pak The Guardian, BBC News, Bild a Spiegel Online. I když si tím na první pohled podkopávají svou pozici, svět se mění a 1,4 miliardy potenciálních uživatelů zní lákavě (i když je nutno říci, že ne všichni ovládají angličtinu nebo němčinu). Velkou výhodou pro vydavatele je ale stále zachovaný přístup ke statistikám o uživatelích stejně, jako by je měřili na vlastních stránkách. The New York Times např. doufá, že se mu tímto podaří oslovit vyšší počet čtenářů k jeho předplatnému, neboť na Facebook rozhodně nepůjdou všechny jeho články. Každopádně to čím dál tím víc vypadá, že brzy už z Facebooku skoro nikdo "nesleze" a většina lidí bude jen na něm.

Zdroj: nytimes.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama