reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Technologie: Unreal Engine 3
9.6.2005, Petr Štefek, článek
V dnešním článku nahlédneme pod pokličku jednoho z nejočekávanějších hnacích motorů her příští generace, které se díky tomuto základu opět o notný kus přiblíží realitě. Kdo se alespoň trošku orientuje ve světě her, tak ví, že na programu je Unreal Engine 3.
jakuzak | 18.1.200810:28
Kotas mel bys zacat nekde publikovat... tvoje rozumy maji fakt ­"hloubku­" ;)
Odpovědět0  0
Koťas | 27.9.200523:01
Konzole byli vzdy na chuja bude to tak vzdycky. Jasne vedou a vedly PC, o tom neni zadny pochyb.. Seru Vam na nejake parametry, at si ma klidne CPU CELL klidne i na frekvenci 4GHz, protoze konzole nevydrzi vecne a na PC se vymysli sposta a hafo novejch veci ­(hlavne kuli pokroku ve hrach­), proste jednou delsi vetou: konzole staly a stoji za velky hovno! Skoro zase stejny humbuk a povyk co byl u Playstationu 2! Ty vole, na herni konzoly jsou prehravat i DVD filmy! No fakt zazrak jak cip a do roka uz to byl uceleny shit a ted je to hnus s hnusnou grafikou.. Proste si vzdy drzi svuj post PC! I kdyz ty dnesni prumerne co ma kazdy doma, podle papirovych informaci o PS3 budou mit asi tezkou konkurenci...Za chvily stejne bude nejaka konzole na hovno, protoze vsichni chcipnem budto na zivelne pohromy ci vlastni vinou...! Zduř!
Odpovědět0  0
DanteX25 | 5.1.201213:48
neprirovnavaj ps 3 a pocitace prosim ta to sa neda porovnavat teda porovnavaj len pocitace spolu a konzole spolu ako keby si porovnaval jablko a hrusku samozrejme ze konzole su a budu stale nove ps 4 , ps 5 ..a podobne ja mam kazdych 5 rokov novy pocitac lebo ties samozrejme po rokoch aj pocitac aj setko stoji za hovno. ja som si kupil pocitac presne okolo toho datumu ked vyslo aj ps 3 a v hodnote tak 12 000 korun a v tejto dobe si na tom pc nezahram ani hovno na tych najslabsich detajloch mi seka napr. gta 4 ze sa to neda hrat a mam aj ps 3 a tam si zahram setky hry a pomerne na dobrych detajloch porovnavaj tak ze ked vyde ps 4 kup ju a v tej istej cene si kup pocitac a po 5 alebo 7 rokoch vyskusaj hrat hry .. a neprerabaj samozrejme pocitac vobec ako dlho ti vydrzi ..
Odpovědět0  0
DanteX25 | 5.1.201214:04
tym nechcem povedat ze ps 3 je lepsi to nie mozno po roku alebo dvoch uz pocitace dobehli ps 3 vykonovo ale chcem povedat ze porovnavajte pocitace s konzolama v rovnakej cene keby vyrobili playstation jeden ktory by sa dal prerabat ako pc teda bol by napriklad amd alebo mozno niekto iny kto by vyrabal grafiky ako na pc tak tento by vyrabal napriklad grafiky na playstation a xbox a ked uz by bola slaba konzola tak by sme si jednoducho kupili novy hardwer grafiku ,pamat, procesor, ale skrinka playstationu by ostala taka aka je tak by ste nepovedali ani ..N.. lebo by boli konzole stale rovnako silne v tom pripade ..ale takto su konzole len konzole ako ked si kupite dvd prehravac ak tam nema ten format co potrebujete kupite novy rozumiete o tom su konzole nedaju sa tuningovat tak su slabe ale v dobe ked konzole zacali tak ziadny pc sa im mozno nevyrovnal a uz vobec nie v tej cenevtej dobe sa im vyrovnal mozno pocitac tak 3 drahsi ak nie viacej..
Odpovědět0  0
jan_rehak@email.cz | 27.9.200517:35
No, abych to uvedl na pravou míru tak tech 256DDR3 na 700Mhz ma grafická karta­(což je ve skutečnosti 1400mhz­). Pak tu někdo psal, že za pul roku ta konzole bude k ničemu, proto píšu, že nevim proč by byla takovato konzole po pul roce k ničemu. Jo a kolika bytové jsou paměti se nikde neuvadi, taže nemohu mlžit:D. A o ceně her pro konzole mas naprostou pravdu, ale i tak to bude dělo:D
Odpovědět0  0
jan_rehak@email.cz | 26.9.200518:18
Milý přátelé, názor, že super nová konzole s ­"pouze 256XDR na 3.2Ghz a 256DDR 700Mhz­) bude za chvilku na nic, je asi nejvetsim LOLKEM tohoto roku.Schválně si spočítej, kolik peněz by jsi dal za počítač s těmito paramtry. Prostě to spočítat NEJDE! Jelikož pro pc paměti na 3.2Ghz nejsou a ještě pár let nebudou!To samé platí o grafické kartě a o nové mechanice, která čte 52GB media ani nemluvě a to cele bude stat maximalne 20 000.Ukažte mi procesor se sedmi jadrama!!!! Pro PC proste nic takoveho neni. Vím, že si tu každý obhajuje svůj počítač­(já mám taky XP3200+,2x512DDR,2xsata 150,Geforce 6600GT, SB live­).Taky jsem byl proti konzolím! Ale po tom, co me tato kraksna stála se všema upgradama asi 50 000,­-kč a kde je teď? Zahraju si nejnovější hry­(Chronicle od Ridick, Fear, atd. atd.­) poze v 1024x768 na high, dál už se to seká. A konzole, KONZOLE je přátelé o tom, že si koupíte konzoli a všechny hry se dělají přímo na tyto konzole, takže už po půl roce zase nemusíte upgradovat a strkat do toho nejakych 15 000­-x tisíc. O tom to cele je. Nechci nikoho o nicem presvedcovat. Pro me za me PS3 nadávej a bůh ví co ještě. Ale já si ho prostě koupím, protože me otravuje porad neco dokupovat. To je 1. věc a druhá je ta, že něco tak graficky naslintávajícího uvidím na PC až za x let.Jo a hlavně! nejde o to, kolik má paměti, ale o to, kolik dat je schopná pařenést. Pakliže máte cell na 3.2GHZ a paměti XDR na 3.2Ghz, tak už to neco malo bude. Takže to, co přenese tvoje 1024DDR400 přenese tato paměť za stejný čas asi 20x a ještě si u toho stihne dát kávu. Ono propustnost 2Tflops už asi něco znamená.No mejte se jak chcete. Cuss
Odpovědět0  0
KillerZero | 26.9.200519:08
Píšeš kraviny.
1­) nikdo netvrdil, že ta konzole bude nahovno, jen to, že ta paměť je ke zbytku stroje neadekvátně malá, chtělo by to aspoň dvojnásobek.
2­) V první větě píšeš, že je tam paměť 700MHz, potom píšeš 3.2 GHz. Dřív než něco napíšeš tak si to srovnej v hlavě.
3­) Těch 3.2 GHz neni paměť cellu, ale grafický karty. Navíc nepíšeš kolikabitová ta paměť je. Pokud je to 128bit, tak je srovnatelná s 512 bitovou na 800MHz, která možná bude v nových ATInách.

Ty hry se ti sekají kvůli grafárně, ale i tahle by ti ty chronicles měla s rezervou utáhnout aspoň na 1280x1024.

Co se týče ceny máš smozřejmě pravdu, ale zase hry na konzole stojí vždycky aspoň o pár stovek víc než ta samá hra na PC, u starších her je rozdíl ještě větší.
Odpovědět0  0
ssssss | 22.9.200522:04
K cemu tady jsou nejake super­-eXtra­-bomba konzole, kdyz za chvily budou na tom stejne, jako playstation 2..Prima vnitrnosti, to ano, zatim je to na papire a ktery blazen si mysli, ze konzole budou vladdnout HRAM, tak je na strasne velkem omylu..Ano, jsou to prave PC, kuli kterym a bez nich se delaji hry a vyrabi se stale nove a nove graficke cipy.. PC jednoznacne vladly­/vladnou­/a budou vladnout, tak se s ti smirte a serte na nejake konzole.. Stejne budou za par mesicu na nic..
Odpovědět0  0
Koťas | 22.9.200521:55
K cemu tady jsou nejake super­-eXtra­-bomba konzole, kdyz za chvily budou na tom stejne, jako playstation 2..Prima vnitrnosti, to ano, zatim je to na papire a ktery blazen si mysli, ze konzole budou vladdnout HRAM, tak je na strasne velkem omylu..Ano, jsou to prave PC, kuli kterym a bez nich se delaji hry a vyrabi se stale nove a nove graficke cipy.. PC jednoznacne vladly­/vladnou­/a budou vladnout, tak se s ti smirte a serte na nejake konzole.. Stejne budou za par mesicu na nic..
Odpovědět0  0
jan_rehak@email.cz | 20.9.200521:48
Ahoj vsichni,
jak tak koukam, tak taday kazdej hazi jakej ma doma pocitac, a kde si tu si san diego 3700+a 2gb ram a já vám chci sdělit něco, po čem vam asi spadne čelist. Playstation 3 procesor Cell 3.2GHZ da vykon 218GFLOPS, normalni procesor na 3.2Ghz da asi 8!!!! GFLOPS. rozdil cini nejakych 210GFLOPS. Graficka karta pouzita do PS3 je vykona jako 2x Geforce 7800GTX zapojena do sli!!!!!! Takze kdo tady pise, ze to konzole nové generace nezvládnou je BLAZEN!!!!! Kaslete na kompy a kupte radsi konzoli! Taky jsem nenavidel konzole, ale po tom, co jsem si spocital, kolik jsem do te masiny vrazil a jak behem jedineho roku mi nove a nove hry zacaly chodit hur a hur jsem si uvedomil, ze strkat penize do pocitace kvuli hram je nesmysl. To co zvladne behem nasledujiciho pul roku Playstation 3 zvladne pocitac nejdriv!!!!!! za 3 roky­(a ani to mozna ne­). Hlavni je na tom ta vec, ze se hry budou delat konzolim na miru, takze po dalsi ­(min 2 roky­) do toho nemusite nic dokupovat! to se u pocitacu rict neda!!!! tady je link http:­/­/www.engadget.com­/entry­/1234000050043558­/
takze setrte penizky, protoze tohle na pocitaci minimalne 3 roky neuvidite.
Odpovědět0  0
KillerZero | 20.9.200521:55
Zapomínáš na jeden podstatnej fakt, i průměrný PC má 512 MB ram, kdežto PS3 bude mít jen 256MB!!!
Odpovědět0  0
Invin | 20.9.200522:30
XDR DRAM...propustnost pres 50GB­/s...kolik maji DDR ?:­) + procesor ma vlastni velkou cache...takze neni potreba vice pameti...proc jsou dnesni naroky tak velke ? Protoze jsou programatori lini optimalizovat kod..radeji napisou kupte 1GB ram a bude to chodit OK ;­) PS3 no i XboX 360 gogo
Odpovědět0  0
jan_rehak@email.cz | 21.9.200519:03
jj az na to, ze ps3 ma 256DDR3 na 700MHZ, a 256XDR na 3.2GHZ takovej malej detail. No kdyz si myslis, ze investovat kazdou chvily do pc­(ktery je oproti PS3 asi 30x pomalejsi­) no prosim do toho, kupuj si giga a giga ram, kupuj si nove procesory za 15 000,­- kupuj si graficke karty za 17 000,­- a ten kdo nema v hlavne nas... si radsi koupi PS3 nebo xbox360 a ma na 3 roky pokoj.
Odpovědět0  0
KillerZero | 22.9.200521:28
Pokud nebude dost místa na textury tak je úplně jedno jestli ta paměť běží třeba na 25THz. Vždyť i pro Doom3 sotva stačí 512MB.
Odpovědět0  0
KillerZero | 22.9.200521:25
Ty snad myslíš že tu paměť zabírá kód??? Kód zabírá maximálně pár mega. Paměť zabírají textury a zvuky, a s tim se nic moc dělat nedá.
Odpovědět0  0
mcfarrel (2) | 26.9.200513:46
Jak již tady padlo tak paměť nežere binárka ale grafická a zvuková data. To je taky mj jeden z důvodů proč se začalo používat různých kompresních formátů na obrazová a zvuková data. pk3 a podobné legrácky na zmenšení místa zabíraného místa nadisku je jedna věc, ale dá se poměrně snadno udržovat i čisto přímo v paměti. třeba uchovávat i v paměti obrazová data v komprimované podobě a dekomprimovat až při použití ­(viz S3TC apod.­) Jenomže spíš na tohle je spousta programátorů líná. Protože to znamená uzpůsobit na to jádro nebo knihovny, aby s tím uměly pracovat. Což znamená připsat kus kódu. Pokud používáte licencované cizí jádro máte docela složák.
Jen drobný detail, je sice krásné že to či ono má tak procesoru XXX GHz a podobně ale nezáleží pouze na kapacitě paměti a taktu procesoru. Problém je v tom, že celá tahle hračka je limitovaná svým nejužším hrdlem tj. pokud máte tak na procesoru 3GHz a na pamětech 400MHz se dvěma kanály, tak za před komunikace mezi CPU a RAM bude probíhat jak rychle? Podle procesoru? Ani omylem. V tomhle případě je limitujícícm faktorem takt paměti, pokud to stíhá sběrnice ­(3GHz procesor s FSB 400MHz je fakticky 400MHz CPU!, navenek z něj větší rychlost nevymlátíte i kdyby čert na koze jezdil­) Pokud k tomu započtete i přesun dat RAM a disk pak je PATA IDE 133MHz jednoznačně ještě pomalejší.
A v neposlední řadě fault­(halt­) on zero pokud máte dlouhou pipelinu a procesor vám zkousne halt on zero, k čemuž zákonitě dřív či později dojde, a dochází k tomu až příliš často, vysype vám celou pipelinu a musí jí zaplnit znova.
Problém je v tomto případě v architektuře, nevím jak u PS??? ale u klasických 32bitPC CPU to bylo motání v začarovaném kruhu. A koneckonců pokud je 64bit zpětně kompatibilní s 086 tak jsme tam, kde jsme byli.
Odpovědět0  0
KillerZero | 26.9.200518:55
No jo, ale komprese textur se naprosto běžně používá i na PC, spíš dneska tězko najdeš hru která jí nepoužívá, stejně tak zvuk, mp3 ­(nebo dneska spíš vorbis­) se v hrách používají taky naprosto běžně.
PS3 bude taky limitovaná nejužším hrdlem: paměti je prostě málo.
Ta rychlost pamě ti je sice omezení, ale CPU má taky svojí cache, navíc tohle částečně řeší dual channel, ale jinak máš pravdu. A mimoto, ta rychlost paměti u PC se grafiky zas tak moc netýká, protože grafický karty mají svoje vlastní paměti.
Pipeline souhlas, navrhni něco lepšího co bude kompatibilní s dnešním PC :­-­)
Odpovědět0  0
McFarrel | 12.7.200511:34
Ipso Facto je Unreal Editor napodobeninou 3DStudia, a v současné době není od svého vzoru zase až tolik vzdálen.
Co se týče user­-friendly, lépe by bylo říci implementace kompletního developerského rozhraní. U UEd 1,2,3 jsme potřebovali 3DStudio ­(nebo jeho ekvivalent­), tady je implementovaná kompletní podpora ­(jak to tak vypadá­) pro tvorbu a editaci modelů. A tak by se dalo pokračovat ale...
Na drobné ­(pro někoho možná výrazné­) zchlazení. Bumpmapping v Unreal Enginu není žádnou žhavou novinkou. Je implementován již od Unreal I, jen ho nikdo moc nevyužívá. Podobně jako třeba S3TC ­(viz ucc mergedxt na vytvoření balíčků textur ve formátu DXT ­(stačí zadat do command prompt ucc help resp. ucc help mergedxt­).
Další opěvovaná pecka DoomaIII jest dynamické světlo. I v tomto případě jde o staro­-novinku implementovanou do Unreal I, kde pokud jste si v Advanced propperties odznačili dynamické světlo, tak vám nejen nefungovala baterka, ale ani ­"živá­" světla. Nemluvím ani o tzv. Volumetric lighting tedy o mlze kterážto je nedílnou součástí Unreal jádra už od prvopočátku, byť na ní a podobně i na dynamická světla například UT neskutečně hřešil.
Faktem zůstáva, že Epic Games nasadil již vydáním Unreal I vysokou laťku toho, co je možné ve virtuálním 3Dherním světě, a tuto laťku stále pozvolna zvyšuje.
Takže shrnuto podtrženo: Všeobecné kecy o hyper­-super­-ultra­-nových jádrech je třeba brát s rezervou. Jedná se vždy ­(nebo téměř skoro vždy, a i pokud se jedná o nové jádrom, vždycky tvůrci staví na něčem již známém, byť jsou to třeba jen části C skriptu apod.­) o pokračovatele ­"tradice­". Nebýt Unreal jádra 1 nebylo by ani nynější jádro 3 ­(byť zatím ve vývinu­). Jaké je asi ­"srdce­" Core.dll verze 3?

McFarrel
Team Battle for Na Pali ­- UnrealSP.org

PS: Chcete­-li vidět, co lze dělat se starým dobrým ­"dědečkovským­" jádrem Unreal 1 ­(verze 436 tj. UT­) podívejte se prosím pozorně na www.unrealsp.org do sekce reviews a upcomming maps
Odpovědět0  0
KZ | 12.7.200518:14
LOL, Unreal 1 měl jen embossed bump mapping, navíc ho nevyužíval. UE3 používá virtual displacement mapping, to je o dvě ­"generace­" lepší než to co používá Doom 3 a o jednu víc než to, co používá FarCry. ­(I když Farcry umí i VDM, ale nepoužívá ho­). Ano, dynamická svetla se používají léta, ale jaksi nevrhají stíny ;­-­) I když je pravda, že to taky neni žádná novinka. U D3 jde hlavně o to, že dynamický jsou všechny světla.
Odpovědět0  0
mcfarrel (2) | 13.7.20058:02
Samozřejmě, že je bump mapping U3 pokročilejší, pokud by nebyl, tak by bylo něco špatně.
Co se týká vrhání stínů dynamickými a nedynamickými světly tak je problém v tom, že nativně není nastaveno bCastShadows na TRUE, ale je na FALSE. Pokud někdo vrhání stínů zapne pak i v U1 tohle funguje. viz. Thievery ­(www.blackcatgames.com­).
Všechna dynamická světla. Hm no a proč by nešlo udělat i v U1 všechna světla dynamická. Je to jen otázka nastavení. Koneckonců jakýkoli zdroj světla v UX může být z principu dynamický viz paramery Light Effect a Light ... ­(teď si zrovna z hlavy nevzpomenu na jméno toho druhého­), které umí to různé poblikávání a pod.
Jen tak na okraj k systémovým nárokům: zkoušel jsem Seven Bullets ­(SP modifikace do Ut s Oldskool od Red Nemessis Team­) se zapnutými prakticky veškerými efekty renderování co jdou na následující konfiguraci:
Athlon 3000+XP, ASUS A7N8X­-E FSB:333MHz, 512­(768­)MB DDR333, ASUS 9570GE ­(NV5700chipset­), SB 5.1 Live! player, HD WDC 40GB 7200.ot,SegagateIV 80GB 7200.ot, obé s cache a UATA 100­(možná 133 teď si nejsem jistý­), OS: WinXP sp2 ­(udržovaný, čistý systém­) UT 4.36, Oldskool 2.39.
Nebudu nic nalhávat, při kombinaci rozlehlých prostor, přítomnosti mlhy, dynamických světel a zapnuté baterky, dostal počítač, který je na takovéto staré jádro dostatečně výkoný, těžce zabrat a v některých situacích i začal cukat.

Problém je holt v tom, že výkonost dnešního HW roste po logaritmické křivce, a my se pohybujeme někde nad 1, takže přírůstek je malý.
Odpovědět0  0
Baca1981 | 28.6.200515:17
Zdravim vsetkych,nech sa neurazia vsetci priaznivci Doom3,ale ten engine je,na to ako vyzera­(a ruku na srdce,az tak zase nevyzera­) strasne narocny.Ked ho porovnate s Crytek enginom­(FarCry­),tak ten je ovela flexibilnejsi­(rozbehal som ho s patchom 1.31 aj na integrovanej Intel Extreme 2 grafike­).Takisto predchadzajuce Unreal enginy boli flexibilne z hladiska vykonu.Ved si staci pozriet zivotnost­(Full Spectrum Warrior,Americas Army a pod.­),videl niekto z Vas este nejaku inu hru postavenu na Doom3 engine?­(nerata sa Quake4­).Tot vse odo mna.Majte sa
Odpovědět0  0
fuseklos | 27.6.20059:10
kouknete se na moznosti unreal3 enginu na strankach E3 2005 a stahnete si nejake videa z pripravovanych her. Napr. Darksektor, Killzone a nebo Motorstorm, ktere pouzivaji UE3
Videa jsou na IGN.com v sekci e3 2005 :o­)
enjoy!
Odpovědět0  0
fuseklos | 27.6.20059:22
oprava ­- sekce PS3. ne E3 2005
Odpovědět0  0
Lojza | 20.6.200513:11
Tim Sweeney z Epicu by mel z toho ­"o­" jiste radost :­-­)
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 21.6.200513:08
Vidis, tak to je dobra pripominka...trochu jsem ho prekrtil:­-)
Odpovědět0  0
sqely | 18.6.20059:10
bude stačit třeba
atlon xp 3000­/266 , 1GB RAM , ati 9800 ­(anebo x800­)
(svině z amd přestali vyrábět atlona 3200­/40­)

Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 19.6.20050:22
Nejslabsim clankem bych videl Radeon 9800Pro a pak hned procesor..na minimalni detaily urcite. T.Sweeney se vyjadril o tom, ze bude treba DX 9 karta, ale zaroven upozornil, ze takova takovy R9500 nebo FX5900 jsou nedostacujici, takze R9800Pro by to mohl zvladnout taktak...ale jen spekulace.
Odpovědět0  0
Bukaj _cz | 19.6.200521:35
A stacila by mi moje radeonka X800XT Platinum edition na max detaily kdys us sem za ni dal 20tisic??..
Odpovědět0  0
Womb@t | 20.6.200510:07
O plnych detailoch mozes len snivat.. Keby mas 1GB video ram ­(512MB 6800 Ultra v SLi­) alebo R520 GF7800 tak mozno.. Na Tvojej karte ­(ak mas aspon 3,0GHz­) tak 800x600 medium kamo..
Odpovědět0  0
Bukaj _cz | 20.6.200512:40
No ja myslim ze to zas tak horky nebude!!!kdys ji trochu nataktuju­(mam na ni zalmana­)tak to pude jinak mam 2Giga ramek corsair a atlonek 3700+ san diego:­)­)..
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 14.6.200510:37
ano ano...chystaju sa na nase zmysly velmi lakave ponuky, ktorym len malokto odola ­(koho samozrejme bavia PC hry­). Tak napr. ospevujete tu UE3 ale zaujimave je aj to co sa pouzije napr. pre jednu z najocakavanejsich hier ­- Oblivion. Neviete o aky graficky engine ide? Jeho moznosti prezentovane na E3 hovoria jasnou recou :­) Nakoniec kazdy mate moznost sa o tom presvedcit na videach, ktore boli poskladane z fungujucej hry a to je viac nez pravdepodobne, ze do uvedenia hry na trh sa mnohe veci este maju vylepsit. video stahujte tu ­(odporucam High quality, kedze ide o max. detaily na ktorych si vychutnate nove technologie­)

http:­/­/www.elderscrolls.com­/downloads­/media_movies.htm

uz len treba pockat a setrit peniaze na novy hardware. naroky budu urcite velmi vysoke, pre max. pozitok z hrania.
Odpovědět0  0
Wlado | 14.6.200523:27
Tak sem si to video stahnul a nejak me to po graficke strance neoslovilo.To uz byla lepsi upoutavka na Doom 3.
Odpovědět0  0
Womb@t | 17.6.200510:54
Ten engine je NIC.. nove karty vyuzije len zo stranky hrubeho vykonu a preto vyzera jak vyzera..
Odpovědět0  0
jen tak | 10.6.20057:59
Vsiml si nekdo drobneho odkazu na patch na Dooma 3 ktery otevre moznost super grafiky? jestli jo a vi jak to z tech proklatych stranek stahnout ­- dejte vedet!!!
Odpovědět0  0
kz | 11.6.20058:45
Jestli myslíš MOOD3, tak ten sem sice stáhnul, ale nespustí se. Je to jen pro nvidie a já mam jen ATI, tak sem si řek, že si necham vygenerovat ten shader a upravim ho pro ATI a vono nic:­-(
Odpovědět0  0
duky (50) | 12.6.200521:33
Mam Radeona 8500 s D3 mi jel v pohode, az sem byl prakvapeny, nebude problem spis nekde jinde?
Odpovědět0  0
KZ | 13.6.200518:17
A to ti mam věřit? Jsem si jistej že potřebuje 2.0 shadery. Jestli ti to teda funguej tak mi pošli ten soubor co ti to vygeneruje na fudzaira ­(at­) quick ­(tecka­) CZ
Odpovědět0  0
xR-> | 13.6.200521:12
On asi myslel ciste DOOM3. Ten samozrejme zadne shadery nepotrebuje. Vyse zmineny mod neznam, ale hlavni shader, co dela veskere osvetleni ­(pokud mas kartu podporujici ARB_FRAGMENT_SHADER­) lze samozrejme libovolne upravovat. U ATI si ovsem musis dat pozor na ruzne limity, jako indirekce apod. To znamena, ze jakykoliv neodborny zasah s nejvyssi pravdepodobnosti na ATI nepujde. Jinak samozrejme mluvit o 2.0 shaderech v OpenGL jaxi nema smysl :)
Odpovědět0  0
duky (50) | 13.6.200522:33
jj, sekl jsem se
Odpovědět0  0
Wlado | 9.6.200523:49
A vadi to snad?
Odpovědět0  0
duky (50) | 10.6.20058:38
V jadru veci to az tak moc nevadi, ale mohlo by se stat ze nam tu zacnou popisovat treba architekturu 486 jako horkou novinku :­-)
Odpovědět0  0
Womb@t | 9.6.200512:20
Staci do Google nahodit Unreal 3 technology video a prezriet odkazy, bezi to na Ge Force 6800 Ultra je to asi 4 min. dlhe a nema to na Quake 4!!!
Odpovědět0  0
Petr Štefek | 9.6.200512:35
Tak nevim, ja mam 160MB video, ktere neni tocene kamerou a s quake 4 se to neda porovnat...detailnejsi textury, normalove mapy a o svetelnem modelu ani nemluve. UE3 fakt nema cenu srovnavat s Doom 3 engine..propast jedne generace. Dneska je jednicka pres vsechny sve mouchy prave D3 engine, ale to se prichodem UE3 zmeni.
Odpovědět0  0
OndraS | 9.6.200514:01
Přesně tak taky jsem to video viděl a je to někde jinde.Next g.Už se těším.
Odpovědět0  0
Womb@t | 9.6.200514:08
Lenze video z Q4 co mas je z X­-Boxu a na medium detaily a komprimovane textury, engine Quake 4 na full vykurenych detailoch este vlastne nikdo ­(okrem Johnyho:­) nikdo nevidel a existuje len par obrazkov modelov aj to nenasvietenych ako to vlastne bude vyzerat! Seci ste mimo a rozplyvate sa nad rok starou zalezitostou, vtedy som bol ohureny aj ja ale dnes v dobach Nalu a Quake 4 je UT3 proste druha garda..
Odpovědět0  0
Noname | 9.6.200514:33
hmmm Q4 je postaveny na D3 engine predsa trochu vylepsenom samozrejme, a Carmack s nim ma tak spolocny mozno technical support ktory im ID soft robi ... kazdy vie ze Carmack robi na uplne na novom engine, lebo sa mu D3 nejak nevyhovoval ci co ­(napr. Maximal Texture, ET:QW,­) a hra sa s XBOXom360 a PS3 a nejakymi somarinami na mobily ... a dalsia vec ze on to nerobi sam ako sa tu moze domnievat niekto ...

... a D3 Engine obsahuje ine zaujimave technologie ktore inde este neboli ani v UE3 sa to nikde nepisalo ­(napr. pocitanie chodze enginom ­(z preddefinovanej animacie­) a pod ..­) viacej gravitacnych zon pre fyziku­(napr. viditelne v hre Pray na D3 engine ­) ­(nehovoriac, ze rozdiel medzi D3E a UE3 bude min. 3 roky!!­)
...
Odpovědět0  0
Womb@t | 9.6.200514:54
No Carmack ma z Quake 4 to, ze komplet preprogramoval Doom 3 engine, takze z neho ostalo asi 1%, Raven uz skoncil a design, animacie, sound..setko robi id Ty chitrolin..takze otvorit oci!! UE3 je stary asi ako D3 engine takze zase trefa a technologicky na id motor proste nema!!!
Odpovědět0  0
xR-> | 9.6.200519:29
Panove, prece byste se nehadali :­). Pokud chcete slyset rozuzleni od odbornika tak slyste:

DOOM3­-engine je naprogramovan pro technologii dostupnou v GeForce 1 ­(!!!­), takze z toho vyplyvaji i jista omezeni. Stiny jsou delany pres stencil­-buffer a siluety ­(zadne shadow­-maps­), takze proto musi mit modely malo polygonu. To same plati i pro osvetlovaci model, fyziku apod. Presto je to VELMI kvalitni a revolucni engine.

UE3 je mnohem modernejsi, protoze je psan pro soucasnou vykonnostni spicku a plne vyuziva moznosti shaderu. Mezi novinky ­(krome popsanych grafickych technik­) patri i neomezena velikost levelu ­(realtime streamovani­), podpora dual­-core procaku, podpora fyzikalnich akceleratoru, nejdokonalejsi fyzika, jaka kdy byla k videni ­(az 1000 dynamickych objektu ve scene, kapaliny, plyny, mechanicke stroje apod.­).
Videl jsem naprosto uzasne video, kde kvalita renderingu byla na urovni filmu a vse bezelo realtime na G70. Sokovala me take snadnost tvorby ­- bylo ukazane pridani nekolika pater domu primo mysi cut&paste v plne kvalite renderingu. Ukazkovy level pry byl stvoren jednim clovekem za 3 tydny...
Prvni hra postavena na UE3 bude UT2007, ze ktereho je uz hodne obrazku.
Odpovědět0  0
Petr Štefek | 9.6.200520:20
Presne jak rika xR­->, tak mezi D3E a UE3 je rozdíl minimalne jedne generace.
Odpovědět0  0
Nevim | 9.6.200520:44
DOOM3­-engine je naprogramovan pro technologii dostupnou v GeForce 1 ­(!!!­),
A na to příšels jak? Napiš nějaký zdroj
Odpovědět0  0
xR-> | 9.6.200522:36
1. Carmack to popisuje v ­".plan­"
2. Spust to na GF1­/GF2­/GF4MX ­(to je to same ­- NV1x­) a uvidis. Jedine, co nejde, jsou specialni dodatecne pridane efekty jako napr. deformace obrazu horkym vzduchem. Kvalita obrazu ovsem neni tak dobra jako na novejsich kartach, protoze je nutno udelat vic pruchodu ­(az 7 na jedno svetlo­).
3. Ten algoritmus vypoctu osvetleni neni nic jineho, nez trochu optimalizovany Phonguv svetelny model. A ten lze implementovat pomoci alpha­-bufferu, stencil­-bufferu, dot3 operaci, cube­-map, 2 texturovacich jednotek a 2 registrovych kombinatoru. Tedy nic, co by GF1 nemela.
4. V dobe, kdy DOOM3 zacal vznikat, byla nejlepsi karta GF2 GTS, coz je vlastne jen rychlejsi GF1.
Odpovědět0  0
NoName | 10.6.200519:15
hmmm ked uz sledujes jeho plan ­(momentalne mi uz dost dlho nefunguje neviem preco ...­)... tak musi ti byt jasne, ze D3 je uz stary engine, a nie je mozne ho porovnavat z UE3, a plati to co som pisal hore, ze Carmack a robi novy ...

a obrovske levely vdaka streamovaniu? ved to maju starucicke hry uz 10 rokov! ­(aj D3 mapu si nemusis parsovat celu, stacia ti viditelne nody podla vzdialenosti ...­) A jednoduchost tvorby levelov? hmm ak nepouzijes generovane light mapy tak preco nie ? ved urcite sam musis vediet ked pises take odborne veci ze 99% casu trva renderovanie light map. Video z buildovania v UE3 som nevidel tak neviem sa vyjadrit ...

V kazdom pripade netreba vsetko bastit co pisu­/prezentuju :­) Hlavne s tou fyzikou :­) ... a k filmovej kvalite maju vsetky engine graficke karty strasne daleko to vsak nebudem rozpisovat ...

A este jedna vec? ze by mal D3 engine nejaky limit na pocet polygonov na postavu? myslim ze nemas pravdu aspon podla toho co citam na devnete ...

Odpovědět0  0
KZ | 11.6.20058:41
Teoreticky ne, ale náročnost roste skoro exponenciálně s počtem polygonů
Odpovědět0  0
NoName | 12.6.200514:32
exponencialne? a to uz preco? to je nezmysel, narocnost exponencialne rastie iba na CPU pri definovani chodidiel priser ­(co sa vsak nemusi pouzit­) ... taky pavuk spotrebuje 10x viac CPU ako 2 noha prisera ... inak nema dovod rast narocnost, jedine rovnako ako v inych enginoch, a podla zdrojakov Q1,Q2 clovek vidi, ze ziadne blbosti carmack vo svojom kode nerobi­(az na niektore, teda dost vela, vlastne je to samy bordel, ale ani iny clovek by to na jeho mieste lepsie nenapisal)
Odpovědět0  0
xR-> | 12.6.200522:02
No, exponencialni to samozrejme neni, ale to nic nemeni na tom, ze pocitani siluet pro stiny je mnohem narocnejsi, nez shadow­-texturing, ktery pouziva UE3.
V dobe vzniku D3 enginu to ovsem byla jedina mozna varianta, takze se to neda povazovat za spatne udelane.
Odpovědět0  0
jsqely@centrum.cz | 10.6.200513:03
nemůžu to video najít, můžeš naspat www, odkud si to stáhl a nebo název toho souboru ?
Odpovědět0  0
Womb@t | 9.6.200510:39
Kydate tu na Carmacka a Doom3 ale tyto ludia z Epicu zatial predviedli len 3D Studio MAX.. Velke reco boli aj o Unrel 2 a jak to nakoniec vypadalo ha?? Nepochybujem o tom, ze Quake 4 zmetie tento engine i hry na nom postavene.. VIVA LA CARMACK!!
Odpovědět0  0
janyq | 9.6.200511:34
UT 2 Engine je najlepsi engine aky poznam. Ked som hral FarCry alebo HL2, tak mi nevadilo, ked som mal na rozlahlych mapach 40 ­- 50 FPS a raz za cas mi to trosku sklblo. Pre hry ako UT2004, kde su velke priestory, 17 botov, strelba hlava­-nehlava a moj ­"zivot­" zavisi od milimetrovej presnosti a nanosekundovej reakcie:­) tam potrebujem stabilny obraz limitovany uz len 100 Hz monitorom a sklbnutie by ma mohlo stat zivot. UT2004 mi nikdy nezamorzol!!! ­(a to ho hravam pravidelne od kedy vysiel­), grafika je obstojna a obraz mi nikdy netrhne.
Odpovědět0  0
Womb@t | 9.6.200511:56
No to mas pravdu ale okolo toho enginu sa robil riadny bumbuk uz pred UT2003 a Unreal 2 jaky bude ultra bombasticky, nevravim ze nie je rychly a stabilny ­(ale na Quake 3 samozrejme nema­) aj grafika je fit, len z toho co bolo slubene splnil asi tak 30% a nemyslim, ze teraz to bude inak!
Odpovědět0  0
KZ | 9.6.200522:56
Tyhle vobrázky jsou z alfaverze, navíc Epic už předváděl na E3 i UT2007 přímo v akci.
Odpovědět0  0
enriqo74 | 9.6.200510:29
Neviem, na čo tu slintáte. Tieto obrázky sú už pomaly rok staré! Sú to renderované obrázky z 3D studioMAX. Keby to boli nijaké screenshot­-i z nijakej ­- aspoň alfa verzie hry, tak nepoviem nič. Niekto tu spomína, že je to good game ­- budíček, veď tá hra zatiaľ ani názov nemá.

Podľa mňa už teraz hry nie sú to čo boli. Vyrástol som ešte v DOS­-e s kolegami Duke Nukem a spol. To boli hry. Teraz len super efekty a po troch hodinách úplná nuda. Česť polovičnému životu. Ale napr. doom je len tmavá naskriptovaná diera. Živý príklad toho, že nová grafika je na úkor hrateľnosti je hra Couter Strike Source. A to starý CS má design ako Duke Nukem Atomic Edition. Výrobcovia gr. kariet si proste objednávajú čím náročnejšie enginy aby neklesli im tržby. Už pomali pri každej hre v úvode na nás čumí logo Ati al. nVidia.
Odpovědět0  0
arny_71 (74) | 9.6.200511:52
Ano, DoomIII se nepovedl, to ví všichni, kromě Doom maniaků. Ale jinak jsou tvé staromilecké řeči mimo mísu. Každý, kdo zažil staré zlaté časy her z konce 80. a začátku 90. let totiž ví, že tehdy se HRY dělali jen pro AMIGU ­(a částečně ATARI ST­). Takže tomu tvému DN se jen směju ;­-)
Odpovědět0  0
enriqo74 | 9.6.200516:31
Kecáš mimo! Tak na výške som bol druhák ­(v roku 1994­), keď s bratom sme kúpili zostavu: Cirix 150+MHz ­(už vtedy sa používalo­), 2MB S3 grafika, 16MB ram, a asi 1,6GB disk ­(asi, neviem presne­). A to už boli pentiá ­(pre chudobu amd al. cirix­). Takže možno máš super pamäť, ale asi si prespal určité obdobie a zobudil si sa neskôr. Bohožial hrať na amige som nemal možnosť ­(len minimum u priateľov a to zaručenene som bol ešte na základnej škole :­). Mal si asi šťastie, že sa ti foter dal ku komančom ­(alebo nešťastie, že neskoro­).
A tomu DN: malo to atmosferu. Alebo Heretic 1 a dvojka. Či settlers 2 ­- 3 ­(settlers V: hok ­- je už len obyčajná tuctovka, je to dobrá hra, ale takých hier sa vydáva dnešnej dobe každý štvrť rok jeden­). Alebo Quake 1 ­- to bolo proste super. Keď už fakt si taký historický hráč, tak si spomeň, že koľko hier si dohral vtedy a koľko dnes. Ja mám problém dohrať nijakú FPS­-ku ­(posledné čo som asi dohral bol HL2­).
Odpovědět0  0
BlackRider (105) | 10.6.200513:20
Tak zaprve 1994 neni ani konec 80. let ani zacatek 90. let a zadruhe Cyrix 6x86 vysel az ke konci roku 1995, takze pochybuju, ze sis ho koupil v roce 1994 :­).
A co se tyce Settleru hral sem dvojku, pak dlouho ne a az ted me chytla petka, ktera sice uz nema nic spolecnyho s puvodnima Settlerama, ale jedinou konkurenci ji vidim ve Warcraftu 3, ktery me ovsem hodne zklamal. A to ze se ted dela vic her, neni vubec na skodu, clovek ma vetsi vyber, jen tech skutecne dobrych je porad stejne. ­(ElderScrolls, Half­-Life, Civilization, GTA­). Nejvic me zklamala serie Need for Speed, protoze Road&Track je pro me porad nejlepsim dilem, kteremu se v hratelnosti priblizil jen dil Porsche Unleashed.
Odpovědět0  0
fotr | 11.6.200522:53
Je to tak. Kolega má slabší paněť. Ona ta celá sestava odpovídá tak přelom 1996­/97.
Odpovědět0  0
arny_71 (74) | 10.6.200514:05
Příspěvek byl odstraněn redakcí pro použití vulgárních výrazů.

Štěpán Mrázek
Svět hardware
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 10.6.200514:50
Ale no tak..nasili az v posledni rade:­-­). Je to velmi primitivni, ale na druhou stanu zase velmi ucinne:­-­). Ja bych uplatnil nejaky druh psychickeho teroru.
Odpovědět0  0
fotr | 11.6.200522:55
Vystavíš někde na webu fotky z ­"setkání­"?
Odpovědět0  0
arny_71 (74) | 13.6.200513:42
Bohužel, ­"pozvaný­" se nedostavil. Škoda.
Odpovědět0  0
simpin@volny.cz | 9.6.200512:09
Jojo, všechny kvalitní hry už dávno vyšly. Novinky jsou pouze plagiáty.Je to bída.Vyjde hra a ani ji nemusim hrát, neboť jsem ji už hrál v lepším provedení dříve.Kua chci nový Might and Magic. Jediný co je dnes zajímavý jsou MORPG a jiné Online hry, to je nová cesta. Zdar všem
Odpovědět0  0
petzed (5) | 9.6.200513:04
Ja uz videl par videi z predvadecky enginu a bylo to super!
Odpovědět0  0
snehulak | 9.6.200513:49
ale prd :­) je mi 24 od roku 1986 mam pocitac tehda atari 800xl prosel jsem si klasicky pres atari , amigu, atari st az po PC a nerekl bych , ze stare casy byly super a ted to stoji za prd . hraju porad dal.
na tyhle kecy zacinam byt alergicky je to jak u starych lidi ­-­- jooo to byly casy a ted to stoji za prd.
nakonec jsem vyrostl na hrach jako je civilizace , simcity , flight simulator no a u techto her travim spoustu casu porad akorat v jejich novych verzich . Rozhodne takove simcity 4 rush hour je parada jak po graficke strance tak i hratelnosti ­(samozrejme pro ty co bavi tento typ her­) nebo dalsi dily civilizace anebo flight sim. Dodnes pamatuju jak jsem slintal obrazky z nejakeho svazarmovskeho casopisu o flight simulatoru tusim verze 2 s titulkem vzdyt letat je tak snadne :­)­)­)­) tehda se pohybovala cena 386 neco kolem 100.000 :­) no a dnes si flight simulator uzije kazdy s pocitacem za 15­-20 tisic. to je parada. vsechno se posunulo dal a je to super.
Odpovědět0  0
KZ | 9.6.200522:55
Není to z 3DSMax, je to z alfa verze co se pouštěla na loňský E3
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 9.6.200510:06
Nebylo by lepší používat české slovo souřadnice?......
jinak fajn článek, už mam připravený prkýnko a kladívko, jdu trhat R9800PRO z AGP slotu a hurá na ní ... stejně jak to tak čtu bude k ničemu...
Odpovědět0  0
petzed (5) | 9.6.20057:56
Skoda , ze to asi nebude podporovat SLI nebo Cross fire ­(stejne si to asi nekoupim, ale...­) :­(
Pak se mi nezdal ten stin na 3. strane u toho panaca. Mne se zda vice realisticky ten prvni, ten druhy snimek je az moc rozmazly zacatek je dobrej, ale hlavne ten konec to se mi zda az prehnany.
Ale jinak good game. Vypada to nadherne no...... :­-p
Odpovědět0  0
Petr Štefek | 9.6.20058:55
Samozrejme, ze podpora SLI a CrossFire bude jen nebude mozne vyuzit AFR.
Odpovědět0  0
petzed (5) | 9.6.200510:26
Uz sem si toho vsimnul , sem to spatne precet
Odpovědět0  0
arny_71 (74) | 9.6.20059:35
S tim stinem souhlasim, ten rozplizlej kruh by se hodil spis pro demonstraci rozptylu svetla ve vode, ale urcite to neni realisticky stin ­- vzdyt to vypada jako dym :­-­/

Jinak clanek je to zajimavy, clovek si tak nejak uvedomi, kolik technologii se skryva za nablyskanou fasadou her...
Odpovědět0  0
mico78 | 9.6.20056:52
Tak to je huste! Uz sa neviem dockat!!! Neuveritelne...
Odpovědět0  0
Petr007 | 9.6.20056:19
Petr Štefek píše pro Svět hardware. Zůstal na PC tuningu vůbec ještě někdo?
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1068) | 9.6.20059:51
Z původní gardy, která tento web doposud dělala, v podstatě ne :­-­) ­(až na J.K. samozřejmě)
Odpovědět0  0
SataN XerxeS (31) | 9.6.20054:13
engine to bude hustej, ale myslim si, ze si firma nedovoli vydat neco, co nepujde na predchozi generaci karet na max detaily...., tezko muzou pocitat s tim, ze nekdou utrati dalsich 15K jen proto, aby si zahral Unreal s trochu lepsi grafikou...myslim ze na my X800XTPE@550­/575MHZ to pojede na max detaily ktery SM2.0 umozni plynule ­(asi jediny co hra vyuziva a co X800 nepodporuje je HDR, a to ozelim, zas tak drasticky rozdil to VETSINOU neni­). Mimochodem vi se uz jak to bude s podporou PPU a MULTICORE? Doufam ze se celkova cena GPU a PPU nutnych pro cca 40fps ve full detailech nevyskrabe vys nez cca 16K :­-)
Odpovědět0  0
ShanDo (42) | 9.6.20056:49
tak podla mna to az take narocne nebude. Ved nove technolie su casto menej narocne ako stare. Ale tak novu grafiku urcite treba uz len tak pre srandu:D
Odpovědět0  0
KZ | 12.6.200517:56
Všechny ATI od 9500 vejš HDR podporujou. Nevim kdes přišel na to že ne.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.6.200510:11
No v pouziti PS 2.0 a PS 3.0 nebude moc velky rozdil ve vizualni kvalite ­(mozna zadny­)...ale na PS 3.0 to diky DFC a jinym vychtytavkam pojede o poznani rychleji ­(opet mozna:­-­)­).
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 9.6.20052:24
Už se těšim :­) to bude pokoukáníčko ....
sice mi tedy asi moje x800Xl stači na rozumné hraní bude ale musim říci že plné detaily jsou návikové a nevim jestli to bez nich vydržim :­) ..... asi už vim co chci od ježížka :­) ... jednu NV 7800GX pls :)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.