reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

The Interview se dostalo nejen do kin, Korea vyhrožuje

29.12.2014, Jan Vítek, aktualita
The Interview se dostalo nejen do kin, Korea vyhrožuje
Film The Interview, kvůli němuž hackerská skupina #GOP napadla firmu Sony Pictures, se nakonec dostal na veřejnost. A není divu, když se jeho producenti dočkali podpory z nejvyšších míst a celá kauza jim zajistila reklamu, o níž se jiným ani nezdá.
Však zprávy o útoku na Sony Pictures a následném zrušení plánovaného promítání filmu The Interview plnily stránky světových médií, stejně jako informace o následné hackerské odvětě na severokorejské servery. Sony Pictures se nejdříve rozhodla svým protivníkům vyhovět a zrušit promítání The Interview, ale nedlouho na to otočila a poslala jej 25. prosince do některých kin. A nejen tam, ke zhlédnutí je především na speciálně zřízených stránkách See The Interview (tam byl dokonce již před premiérou v kině), kde se na něj můžete podívat za 6 dolarů a k tomu se přidal i Google se svým YouTube a Google Play i Microsoft s obchodem Xbox Video, pouze Apple jej původně odmítl zařadit do nabídky obchodu iTunes. Ovšem včera se přidal právě i Apple.

Za zmíněných 6 dolarů je u Sony dispozici pro jednorázové zhlédnutí streamovaná verze a za 15 dolarů si můžete film stáhnout v digitální podobě. Nicméně v této době je film k dispozici pouze pro streamování či stažení na americké či kanadské IP adresy, pokud tedy mluvíme o oficiálních zdrojích. Kdo chce, může si jej během několika sekund najít a prohlédnout i tak.





Sony Pictures se tedy rozhodlo, že nehledě na hrozbu dalších zveřejněných dat vyšle do světa film, jehož natočení přišlo na 42 milionů dolarů. Když budeme uvažovat selským rozumem, pak je to logické rozhodnutí. Škody už byly z velké části stejně napáchány, americký prezident Obama firmě vyjádřil podporu a film samotný dostal takovou virální reklamu, jaké by byla velká škoda nevyužít. Co se týče hodnocení filmu, pak to je na serveru imdb.com do jisté míry ovlivněno hlasováním na protest proti původnímu rozhodnutí zrušit vysílání, kdy lidé filmu dávali nejvyšší známky. Pokud to máme krátce shrnout, pak hodnocení je rozporuplné mezi filmovými kritiky i diváky, neboť dle některých jde o zdařilou a ostrou komedii a jiným zase její humor přijde slabý a primitivní.

Co se týče hackerské přestřelky mezi USA a Severní Koreou, pak FBI má dle vlastních slov jasné důkazy, že útok na Sony Pictures má původ právě v zemi Kim Čong-una a přesměrován byl přes čínské servery. To Severní Korea samozřejmě odmítá, i když s útokem na Sony Pictures souhlasí a naopak obviňuje USA z hackerského DDoS útoku na její servery, který skončil před týdnem a vyhrožuje odvetnou akcí přímo na americké půdě.

Přímo v den premiéry filmu Korean Central News Agency (KCNA) zopakovala, že lid Severní Koreje je připraven na konflikt s USA na všech frontách včetně kyberprostoru a pokud se film bude promítat, Korea zaútočí na "celé území USA". Nyní tedy můžeme čekat, jaká tato odveta bude, ale asi nikdo by se nedivil, kdyby od této doby nastalo ticho po pěšině. Ovšem stejně tak se mohou objevit další hackerské útoky na jiné firmy.

Rozhodnutí firmy Sony Pictures nabídnout film nejdříve online je zajímavý experiment, který z The Interview učinil její zatím nejúspěšnější film z hlediska tržeb z online distribuce. Prohlédly si jej již dva miliony zákazníků, od nichž k Sony Pictures putuje 15 milionů dolarů. Největší podíl na tom má být Google a jeho YouTube a Play. Tržby kin dosáhly pouze 3 milionů USD, ovšem to je velmi ovlivněno tím, že se film nedostal do nabídky velkých řetězců, ale pouze do nezávislých kin. Čili pro řadu zájemců byl Internet jediným způsobem, jak se na film podívat. Dá se tedy říci, že obavy velkých kinořetězců o bezpečnost diváků nakonec připravily producenty o miliony, a rozhodně tak nelze tvrdit, že by šlo o předem promyšlenou akci.

Zdroj: DailyTech
reklama