reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Tides of Numenera: nástupce Planescape: Torment se blíží

26.1.2017, Jan Vítek, aktualita
Tides of Numenera: nástupce Planescape: Torment se blíží
Jedno z nejvíce oceňovaných klasických RPG je Planescape: Torment, v němž se v úchylném světě proháníte s Bezejmenným a jeho věrnou (a držkatou) levitující lebkou Mortem. Už brzy přitom přijde na trh jeho duchovní nástupce.
Zašlou slávu RPG od Black Isle se snažilo opět rozežhnout už několik týmů se svými tituly. Mezi ty úspěšnější patří například Pillars of Eternity, které můžeme vidět jako nástupce série Baldur's Gate, ovšem nyní se budeme věnovat hře Torment: Tides of Numenera. Ta má na trh přijít již 28. února pro PC, Xbox One a PlayStation 4, a to bez DRM. Dle slov svých tvůrců bude duchovním nástupcem slavného Planescape: Torment a jde stejně jako v případě PoE o crowdfundovaný projekt, v jehož názvu můžeme vidět jednak odkaz na samotný P:T a pak také na stolní hru Numenera zasazenou ve velice vzdálené budoucnosti (+ 1 miliarda let). A právě to je prostředí, kde se bude nová hra odvíjet.





Příznivci původního P:T se mohou těšit na to, že ve hře bude hrát prim zkoumání světa, interakce s NPC a příběh, přičemž souboje, levelování a shánění lepšího náčiní bude spíše až podružná činnost, ale nikoliv zanedbatelná nebo přehlížená. A nenechte se mýlit, i když se příběh odehrává v nedozírné budoucnosti, svět bude spíše přípomínat středověk, v němž budou technologie představovat jen relikvie minulosti. Půjde právě o artefakty Numenera jako pozůstatky věku vědy a techniky, jež v očích NPC budou vpravdě magické.





Ocitneme se v těle známém jako Last Castoff, které se stalo útočištěm pro vědomí starého muže, jenž před mnoha lety našel způsob, jak je přesouvat mezi těly, a získat tím jistou formu nesmrtelnosti. To je hned na úvod velký paradox, neboť Nameless v P:T naopak svou smrtelnost hledal. Převtělující se muž si ale neuvědomuje, že vždy, když si najde nové tělo, to staré nabyde cizího vědomí, ovšem bez vzpomínek na činy svého předchozího majitele. Činy tohoto muže přilákají pozornost starobylého tvora The Sorrow, který se snaží všechna opuštěná těla i onoho muže zničit. Našim úkolem je vyhledat ostatní lidi ve stejné situaci, svého starého pána a nakonec i odpověď na otázku: Za co stojí jeden život? I zde můžeme vidět paralelu s P:T, kde se zase neustále opakovala otázka: Co může změnit podstatu člověka?


Doufejme, že inXile Entertainment odvedli dobrou práci a připravili důstojného nástupce legendárního Planescape. Ohlasy z Early Access na Steamu jsou ostatně velice kladné, ale pokud byste snad uvažovali, že do tohoto vláčku ještě před vydáním finální verze naskočíte, zkuste si to rozmyslet, abyste nakonec nebyli zklamaní, že se ocitnete v neznámém prostředí, kde vůbec nebudete vědět co, jak a proč dělat. Herní mechanismy totiž zrovna neodpovídají tomu, co známe z her od Black Isle (nejde o AD&D).

Zdroj: Torment: Tides of Numenera

reklama