reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Tim Sweeney: exkluzivity v obchodu Epic fungují

27.6.2019, Jan Vítek, aktualita
Tim Sweeney: exkluzivity v obchodu Epic fungují
CEO společnost Epic Games Tim Sweeney se rozpovídal o tom, jak funguje strategie obchodu Epic Games Store. Jak dobře víme, ten jde cestou exkluzivit, takže řada titulů je (zatím) pouze v jeho nabídce a to se řeší především.
Nikdo by tak moc neřešil nový obchod Epic Games Store, kdyby se jeho zástupci nesnažili mít v nabídce řadu exkluzivních titulů, což je často kritizováno. Je tak zřejmé, že díky exkluzivitám má tento obchod obrovský mediální ohlas, lidé o něm diskutují, a tím se dostává do povědomí veřejnosti. To je důležité, ať už to má pozitivní či negativní význam. 
 
 
A co k tomu může povědět Tim Sweeney? Ten opakuje, že obvyklý podíl stanovený před lety Steamem, čili 30 procent pro prodejce a zbytek pro autory, často znamená, že obchod nakonec vydělá více než autoři poté, co od utržených peněz odečtou své náklady. To označuje za katastrofální situaci pro vývojáře i vydavatele her a udává, že strategie čítající exkluzivity je odpovídající reakce na daný problém. 
 
V dalším příspěvku dodává, že pokud bude tato strategie úspěšná a Epic Games Store prosadí nový podíl 88/12, čili jen 12 procent z prodeje pro obchod, že jej budou následovat i další firmy, výsledkem bude masivní vlna investic do vývoje her. 
 
 
Čili Sweeney vidí exkluzivity jako prostředek boje proti zažitému podílu 70/30, který by měl tuto situaci zvrátit. Ta se přitom změnila jen minimálně, když Steam od konce předchozího roku nabízí sice výhodnější podíl, ale pouze pro velké vydavatele, respektive v případě her, které utrží alespoň 10 milionů dolarů (75 %) nebo 50 milionů (80 %). Epic nabízí 88 % všem bez rozdílu. 
 
Dále se tu poukazuje na nezávislé obchody (čili ne Uplay a podobné), které za řadu let své existence nedokázaly pro Steam vytvořit důstojnou konkurenci, což omezuje i možnosti toho, jaké mohou nabízet speciální akce (slevy). Právě to přivedlo Epic ke své strategii, která sice není populární, ale na základě prodejů funguje. 
 
 
Co se týče 18 % navíc pro vývojáře/vydavatele, ty dle Sweeneyho obvykle jdou jednak do investic do dalšího vývoje, pak tvoří vyšší zisk a nakonec mohou snižovat cenu výsledného produktu. A čím soutěživější toto prostředí bude, tím více peněz půjde do investic nebo padne na snížení cen. 
 
A mimochodem, Epic Games Store také pokračuje s nabízením her zdarma. Aktuálně je to Rebel Galaxy, ale ještě dnes by měl přijít titul Last Day of June. 
 
Zdroj: Tim Sweeney  


reklama