reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Twitch začne prodávat hry s podílem pro streamery

28.2.2017, Jan Vítek, aktualita
Twitch začne prodávat hry s podílem pro streamery
Služba Twitch slouží pro streamování videí z her, čili jde o celou streamovací platformu, která aktuálně patří společnosti Amazon. Od letošního jara ale půjde také o platformu, která bude prodávat hry, a to se zajímavým prodejním modelem.
Lidé využívající Twitch pro streaming svých videí z her budou moci získat pětiprocentní podíl z prodeje nových her, což je zajímavá nabídka, která může řadu zákazníků přetáhnout od konkurenčních streamovacích platforem. Vedle toho Twitch také útočí na zavedené obchody s hrami, které si udržují pozornost zákazníků především různými slevovými a balíčkovými akcemi, což platí třeba pro Humble Store, GoG, Origin a samozřejmě i platformu Steam.





Twitch má výhodu v tom, že má na něm svůj účet již široká základna lidí, v jejichž případě se dá s jistotou říci, že budou mít zájem kupovat hry, takže tento krok je naprosto logický. Twitch se tak chystá prodej her propojit se streamováním videí, takže lidé sledující nějaký kanál si budou moci ihned kliknout na odkaz a danou hru si sami pořídit. Pro samotného streamera to bude znamenat, že z takto zakoupené hry získá 5 % zaplacené částky (platí pro hry i případná DLC), přičemž vydavateli poputuje 70 % a zbytek dostane Twitch. Pokud má ale někdo na Twitchi kanál a zároveň prodává hry, pak může získat až 75 % z celé zaplacené částky.

Pro ostatní Twitch plánuje také velké slevové akce podobné těm na Steamu, aby jim zkusil nabídnout tituly, o které by jinak třeba ani nezavadili. Dle manažera firmy Robina Fontaina však Twitch nebude provozovat konvenční obchod s hrami, neboť všechny prodeje budou dle něj spravovány samotnými streamery, kteří ostatně budou mít velký zájem na tom, aby lidé pod jejich souborem videí klikali na odkazy pro kupování. Pak je ale otázka, jaký vliv to bude mít na samotná videa, jejich obsah a kvalitu.

Později se ale může přeci jen objevit klasický obchod s nabídkou her. Pro začátek bude připraven pro distribuci her desktopový klient, ovšem využitelné budou i aplikace dalších stran, jako třeba Ubisoft uPlay. Zatím budou také ještě chybět předobjednávky, které také budou zprovozněny někdy později a dle všeho budou spojeny se streamy z velkých akcí jako E3. Nabídka her bude také zatím omezena, přičemž Twitch zatím navázal spolupráci s firmami jako Ubisoft, Telltale Games, Paradox Interactive, ale už ne se Segou, EA, Valve či Activision.

Nová funkce služby Twitch bude odstartována někdy na jaře, a to zatím pouze ve Spojených státech a ještě tento rok se má rozšířit do dalších zemí. Bliží informace ale zatím nejsou.

Zdroj: Extremetech
reklama