reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Twitter slaví deset let od prvního tweetu

21.3.2016, Michal Hala, aktualita
Twitter slaví deset let od prvního tweetu
Před deseti lety, 21. března 2006 v 9:50 večer Pacifického standardního času, jeden ze zakladatelů Jack Dorsey poslal první zprávu: „just setting up my twttr“. Vznikla tak sociální síť, která dodnes vystačí se 140 znaky.
Společnost Twitter provozující stejnojmennou sociální síť založili počátkem roku 2006 Jack Dorsey, Evan Williams, Biz Stone a Noah Glass. První zpráva byla zaslána přesně před deseti lety, síť se dostala do ostrého provozu v červenci 2006. Od té doby se stal Twitter fenoménem, který bývá popisován jako „SMS internetu“.

Je to dáno délkou jedné zprávy (tj. tweetu), která je od počátku existence Twitteru omezena na 140 znaků. Tento limit dělí uživatele Twitteru na dva tábory – podle jedněch to vede ke stručnosti a pregnantnosti vyjadřování, podle druhých to naopak omezuje a prostě to nestačí. Přestože se už několikrát spekulovalo, že společnost limit navýší – naposledy dokonce na 10000 znaků – nikdy k tomu nedošlo a podle nedávného sdělení Jacka Dorseyho k tomu ani v dohledné době nedojde.


Logo Twitteru


Twitter slouží mnoha účelům. Jednak jako obrovsky rychlá zpravodajská síť. Velmi často se totiž stává, že Twitter je první médium, které přináší informace o nějaké události a to dříve než přední světové zpravodajské televize a tiskové agentury. Dále jde o intenzivně využívaný nástroj marketingu společností všech velikostí i oborů působnosti. No a do třetice se využívá jako normální sociální síť zajišťující vzájemný kontakt svých uživatelů.

Twitter (cloudová část) je napsán v jazycích Java,JavaScript, Ruby a Scala. Kromě samozřejmého webového klienta v prohlížeči existují také speciální aplikace pro většinu platforem. Společnost má přes tři a půl tisíce zaměstnanců a žije především z příjmů reklamy. Původní investici prý poskytli venture kapitalisté a společnost samozřejmě později vydala vlastní akcie.

Zajímavé ovšem je, že Twitter se nikdy nedostal do černých čísel a stále je ve ztrátě. Přestože má přes 300 miliónů uživatelů, zatím nedokázal tento potenciál přetavit do zisku. Uvidíme, jestli se mu to podaří někdy v budoucnu.

Zdroj: Wikipedia
reklama