Unreal Engine a postupný vývoj

Unreal Engine a postupný vývoj
, , článek
V tomto článku se podíváme na všechny generace Unreal Enginu a popíšeme si, jak byl postupně vylepšován hlavně o renderovací efekty, dále umělou inteligenci nebo o fyziku. Nakonec se podíváme, co nás čeká s přicházejícím Unreal Enginem 4.
Kapitoly článku:



reklama
Co jsou to herní enginy? Herní engine je stěžejní část každé počítačové hry, jedná se o její jádro. Vývojáři her již na počátku oddělili herní jádro od grafické úpravy a příběhu hry. To byl logický krok, protože vývoj jádra (enginu) trvá velmi dlouho a je finančně náročný. Když je engine oddělený, na jeho základě může vznikat nepřeberné množství her.

V herním průmyslů existuje několik vývojářů enginů a většina z nich již představila několikátou generaci svého produktu. Herní enginy jsou tedy rozdílné a neustále se vyvíjí, proč? Enginy totiž nabízí nové grafické animace či fyzikální modely. Například 1. generace Unreal Enginu měla maximální podporu pouze pro textury o velikosti 1024×1024 px, 2. generace však dostala podporu pro textury v rozlišení 2048×2048 a později i 4096×4096.




Takto vypadá čistá textura (Zdroj: Wikimedia)


Podobným způsobem přibývají v nových generacích enginů i další technologie, jež zlepšují osvětlení, přidávají fyzikální modely, částicové efekty. Může ale jít i o věci pod povrchem, jako je komprese textur. I když engine vývojářům hry nabízí obrovské možnosti, vývojáři je nemusí využít. Na to můžeme narazit např. u amatérských ukázek Unreal Enginu 4.

U nich totiž jedinec nebo malá skupinka vývojářů nedokáže využít plný potenciál, proto se nedočkáme např. některých odrazů, textur s vysokým rozlišením nebo pohybů listí. Jinými slovy můžeme enginy popsat jako jádra her, která dávají vývojářům konečných her technologické možnosti, jichž ale vývojáři koncových her nemusí nutně využít, ať už k tomu mají jakýkoliv důvod. Tím může být např. absence určitých scén nebo pohybů ve hrách či záměr snížit hardwarové nároky (např. pro starší generaci konzolí). A právě technickým prvkům u jednotlivých verzí Unreal Enginu se budeme věnovat v dalších kapitolách.


Nejzajímavější herní enginy



Mezi největší vývojáře herních enginů musíme pochopitelně zařadit Epic Games, společnost, jež má na svědomí Unreal Enginy. Dále se mezi nejlepšími vývojáři setkáme se společností Unity Technology, ta má na svědomí engine Unity. Ten není určen výhradně pro počítače, s hrami běžícími na tomto enginu se setkáme i na chytrých telefonech. Jde o tyto platformy: Android, BlackBerry, iOS, Linux, Mac, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One a Windows. Pro Android mohu uvést např. světoznámé hry jako Temple Run, Dead Trigger. Z her pro PC se jedná např. o Game of Thrones: Seven Kingdoms nebo Deus Ex: The Fall.

Dále zde máme společnost Crytek, která se stará o vývoj CryEnginu, ten je možné použít na těchto platformách: Android, iOS, PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Wii U, mezi hry postavené na tomto enginu můžeme zařadit např. Crysis, Evolve, herní řadu Sniper a další.




Evolve


Enginů je celá řada, z těch známějších můžeme jmenovat např. IW Engine, který byl použit v Call of Duty, nebo Havok Vision Engine či Creation Engine, který byl použit ve hrách jako The Elder Scrolls V: Skyrim a Fallout 4. Dále zde máme i další zajímavé enginy jako třeba FPS creator Reloaded, jenž zaujme tím, že je vyvíjen i pro platformu Oculus Rift, tedy pro virtuální realitu. Pokud máte zájem, projděte si seznam všech enginů.

Také doporučuji přečíst si článek o grafických enginech, kde jsou mnohé efekty rozebrány podrobněji, avšak vysvětlení všech efektů se nachází i v tomto článku.
Nejpopulárnější grafické karty
reklama
Nejnovější články
Kostní implantáty vyrobené 3D tiskem pomohou lékařům Kostní implantáty vyrobené 3D tiskem pomohou lékařům
Tým amerických vědců z Northwestern University vyvíjí flexibilní kostní implantáty, které jsou vyráběny pomocí technologie 3D tisku. Tyto implantáty mohou pomoci například i v rozvojových zemích.
Včera,  aktualita, Kateřina Hoferková
Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech
Ve spotřebitelském sektoru jsme už mnoho let odkázáni na 1Gb/s Ethernet, což se má brzy změnit. Můžeme se těšit až na propustnost 5 Gb/s, přičemž té bude možné dosáhnout na stávajících kabelových rozvodech.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  6 komentářů
K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů
NVIDIA s představením generace Pascal odstartovala také kontroverzní program, když začala vydávat na trh karty série Founders Edition. Ty mnoho výrobců vidí jako snahu slíznout smetanu, ale tak to prý není.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC
Dle Samsungu už mají brzy získat převahu SSD vybavená pro rozhraní PCI Express a protokol NVMe. Nástup nových ADATA SX8000 to jen dokazuje a jde prý také o první spotřebitelské modely vybavené 256Gbit paměťmi Intel / Micron 3D MLC.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
HP vrací možnost využívat neoriginální náplně, prozatím HP vrací možnost využívat neoriginální náplně, prozatím
Společnost HP nedávno k nelibosti mnoha svých zákazníků aktivovala DRM, které už delší dobu bylo připraveno ve firmwaru inkoustových tiskáren OfficeJet. Znemožnila tak využití neoriginálních náplní a vysloužila si hlasitou kritiku.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře