reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Valve chce přeci jen přinést placené modifikace her

14.2.2017, Jan Vítek, aktualita
Valve chce přeci jen přinést placené modifikace her
V roce 2015 se Valve spojil s firmou Bethesda za účelem, aby autoři herních modifikací měli možnost za svou práci získat také nějaké prostředky a z toho by si pochopitelně ukousl i samotný Valve s Bethesdou. Tehdy to nevyšlo, ale bude další šance.
Placené modifikace se týkaly hry Skyrim, která je možnostmi úprav pověstná. Ovšem celý tento podnik se nesetkal s velkým úspěchem, a tak byl zrušen a modifikace se opět začaly nabízet zdarma. Nicméně ve Valve na tuto myšlenku nezanevřeli a chystají se placené modifikace opět někdy vrátit na stůl.




Původní (vanilla) verze hry Skyrim ...


Valve nedávno hostil událost určenou pro tisk, v jejímž rámci se novináři mohli ptát vývojářů různých projektů a také samotného Gabea Newella. Nadneseno bylo také téma placených modifikací, na což Newell odpověděl, že "moddeři tvoří obsah s velkou hodnotou a my si myslíme, že si určitě zaslouží odměnu". Čili toto přesvědčení ve firmě Valve dále panuje a evidentně je tu problém, jak zajistit, aby se placené modifikace opravdu ujaly.




... a značně modifikovaná verze hry.


Když se podíváme právě na případ hry Skyrim, není těžké vidět důvody, proč je celý koncept placení za modifikace nesnadný. Sám Newell označil případ hry Skyrim za chaos a podotkl, že to nebyla ta pravá hra, na níž se tento koncept mohl vyzkoušet. Jde především o to, že komunita točící se kolem modifikací pro Skyrim už byla v době zavedení placených verzí dávno zaběhnuta. To s sebou přineslo i případy, kdy placené modifikace využívaly části, jež byly prokazatelně ukradeny od jiných autorů. Dále to přineslo rozdělení komunity na přívržence a odpůrce placení. A pak tu je rovněž obrovský problém se samotným využitím modifikací. Kdo si někdy zkoušel výrazně upravit třeba právě Skyrim, a to především z grafického hlediska, tak jistě ví, že modifikací se musí použít i mnoho desítek. Ty musí být korektně nainstalované, přičemž se od uživatele často vyžaduje i úprava .ini souborů, dále musí být zadáno vhodné pořadí zavádění modifikací, řada z nich na sobě funkčně závisí, takže jedna vyžaduje již předem nainstalovanou druhou a ani pak není zajištěno, že to celé bude fungovat, respektive to často jde i těžko poznat, že některá modifikace funguje a jiná ne.

Čili jen za tím, abyste si vytvořili Skyrim s pohádkovým grafickým prostředím, jsou dlouhé hodiny práce a lze si jen těžko představit, že bychom za některé takové modifikace platili. To by muselo jít skutečně o komplexní řešení distribuované se zajištěním automatické instalace. Jenže tak modifikace pro Skyrim nefungují.

Je tak zřejmé, že Valve si pro odstartování dalšího pokusu musí vybrat vhodnou hru. Skyrim je pro to nevhodný a přeci jen už starý. Obecně pak nebude vhodné do tohoto systému tahat žádnou hru s už ustanovenou komunitou, takže to bude chtít něco zcela nového, kde se bude s placením za modifikace počítat už od začátku.

Zdroj: PC Gamer
reklama