reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Velká modrá kupuje berlínskou kreativní společnost Aperto

3.2.2016, Michal Hala, aktualita
Velká modrá kupuje berlínskou kreativní společnost Aperto
IBM minulý týden koupila americkou designérskou společnost Resource/Ammirati. I poté jí zjevně zůstala chuť na menší firmy zaměřené na design, takže teď kupuje berlínskou kreativní společnost Aperto.
Když IBM minulý čtvrtek zařadila do portfolia svých služeb americkou designérskou společnost Resource/Ammirati dávalo to smysl. Proč poměrně draze outsourcovat zakázky týkající se designu softwarových řešení (a případně dalších vlastních IT služeb), když je můžete realizovat uvnitř vlastní společnosti. Nota bene když jste firmou o velikosti, finanční síle a komplexnosti služeb jako nabízí IBM.

Myšlenka insourcingu kreativních agentur se Velké modré evidentně zalíbila, protože vzápětí se rozhodla koupit další designérskou firmu – v Berlíně sídlící společnost Aperto. Ta má tři sta zaměstnanců a IBM sdělila, že si je rozhodně hodlá všechny ponechat. Jinak už toho moc k celému převzetí nesdělila a všechny finanční parametry celé transakce zůstaly skryty pod pokličkou.

Nicméně je známo, že IBM buduje vlastní grafickou divizi IBM iX, která má nabídnout podnikovému zákaznickému segmentu služby v oblasti designu počínající od designové a vizuální strategie a analýzy po systémová designová řešení pro podniková, mobilní a nositelná řešení, zařízení a aplikace. Celá myšlenka vlastní grafické divize tak dává z mnoha důvodů smysl.



Zdroj: Aperto


Design samozřejmě je důležitou složkou IT služeb, které Velká modrá poskytuje. Takže mít v portfoliu svých služeb vlastní designéry jednak umožňuje dokonale sjednotit design vlastních řešení, jednak to umožňuje mít celý proces designu plně pod kontrolou. Insourcing totiž obvykle znamená lepší komunikaci, lepší tok myšlenek, nápadů a znalostí uvnitř jediné společnosti ve srovnání s komunikací přes hranice dvou vzájemně nezávislých podniků. Psychologicky řešeno jde o rozdílnost vnímání na škále vlastní-cizí subjekt.

Nákup a začlenění cizí společnosti do vlastní každopádně vyžaduje zvládnout možnou odlišnost, v horším případě střet dvou potenciálně rozdílných firemních kultur. A dá se jen předpokládat že kreativní a na design zaměřená firma bude mít kulturu odlišnou od obří společnosti zaměřené na IT služby. Ale IBM má s nákupy jiných společností zkušenosti a měla by tenhle aspekt pohlcení menší firmy zvládnout.

Přitom v době zostřující se konkurence v oblasti IT služeb v enterprise segmentu trhu může být nabídka kvalitního a jednotného designu a souvisejících komplexních kreativně-poradenských služeb mnohdy pomyslným jazýčkem na vahách při rozhodování se podnikového zákazníka. Samozřejmě při vysoké kvalitě ostatních parametrů nabídky, což by ovšem v případě IBM problém být neměl.

Nabídka služeb designérů a kreativních konzultantů navíc může být zajímavá sama o sobě. Žijeme v době, kdy design prodává, a po službách designérů a souvisejících profesí je značná poptávka. Takže nahlíženo ze všech perspektiv dává krok IBM smysl. Samozřejmě za předpokladu, že takto získaný kreativní potenciál dokáže úspěšně přetavit do finančních výsledků.

To by se jí mělo podařit, protože společnost Aperto sebou přináší své dosavadní zákazníky. A mezi nimi nechybí takové těžké váhy, jako jsou třeba Airbus, Volkswagen a Siemens.

Zdroj: ZDNet
reklama