reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Vyzkoušejte zdarma kancelářský balík Applu i ve Windows

15.2.2015, Michal Hala, aktualita
Vyzkoušejte zdarma kancelářský balík Applu i ve Windows
Apple nyní umožňuje vyzkoušení online verze svého kancelářského balíku iWork také uživatelům z jiných platforem. Potřebujete k tomu jen účet pro iCloud, podporovaný prohlížeč a můžete začít experimentovat.
Pokud vás zajímá, jak vypadá kancelářský balík iWork od Applu a jak se v něm pracuje, tak nyní máte šanci i ve Windows. Tedy pokud se spokojíte s online betaverzí. Stačí si snadno a rychle udělat účet pro iCloud. K tomu nepotřebujete nic jiného než jeden ze tří podporovaných prohlížečů (Internet Explorer, Firefox, nebo Safari).

A už můžete začít testovat iWork. K dispozici je jsou aplikace Pages (textový editor), Numbers (tabulkový kalkulátor) a Keynote (nástroj pro tvorbu prezentací). V lokálně instalované verzi se jedná o velmi kvalitní aplikace a řada uživatelů Apple na ně nedá dopustit.

Tenhle docela nečekaný krok společnosti z Cupertina potvrzuje jeden evidentní fakt. Konkurenční boj poslední dobou přitvrzuje a přetahovaná o zákazníky napříč různými platformami se stupňuje.


iCloud - úvodní obrazovka


Kdo by si před několika lety pomyslel, že Office budou dostupná zdarma online a za úplatu budou kromě tradiční verze pro OS X dostupná i na iPadu a iPhonu na iOS. A také na Androidu. A že ve Windows (konkrétně ve verzi 10) budou v dotykové variantě – pro mnohé potřeby zcela dostačující - dostupná dokonce zdarma.

A že naopak Apple, firma tolik si zakládající na komplexnosti a uzavřenosti svého ekosystému, začne do hájemství svých aplikací pouštět uživatele konkurenčních Windows. Každopádně, určitě se něco muselo změnit. Také máte ten dojem?

V podstatě existují dvě krajní vysvětlení změny strategií velkých hráčů, která se nemusí vzájemně vylučovat. První je ofenzivní - firmy snaží zdarma nalákat potenciální zákazníky a postupně je přetáhnout do svého ekosystému. Druhá je defenzivní – firmy reagují na aktivity konkurence a snaží se otupit jejich ostří vlastní srovnatelnou nabídkou. A klidně i zdarma.

Ve skutečnosti se obě strategie mohou velmi dobře doplňovat. Zajímavé každopádně bude, jestli se tenhle boj bude i nadále stupňovat. Asi by to nikoho z nás moc nepřekvapilo. A co v téhle situaci začnou dělat další subjekty – třeba Google?

Ten zatím dokázal na platformy Microsoftu i Applu více či méně úspěšně protlačit Chrome, Google Docs a Google Drive. A upřímně řečeno příliš neoslnil trh nabídkou Chromebooků.

Každopádně jedna strana by z toho měla profitovat – uživatel. Také se těšíte, co nám blízká budoucnost v důsledku nově „nakopnutého“ konkurenčního boje přinese?

Zdroj: Neowin, ZDNet.
reklama