reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Windows Store a prodej her: Microsoft reaguje na připomínky

4.3.2016, Jan Vítek, aktualita
Windows Store a prodej her: Microsoft reaguje na připomínky
Nedávno se provalilo, že Microsoft se chce více zaměřit na prodej her ve svém obchodě Store, a to včetně AAA titulů. Ihned se ale objevila řada potenciálních problémů, jako třeba to, že takové hry by nemohly fungovat v opravdovém celoobrazovkovém režimu.
Hry prodávané ve Store by se totiž zařadily do Universal Apps Platform či Universal Windows Platform a jako takové by v současné podobě postrádaly třeba podporu AMD CrossFire / NVIDIA SLI nebo opravdového celoobrazovkového režimu. To by znamenalo, že by někteří uživatelé nemohli naplno využít potenciál svých sestav, ale to není vše. Takové hry by také měly chráněné soubory a postrádaly by spustitelný .exe soubor, takže na PC tak oblíbený modding her by nebyl možný. Stejně tak se mluví o stále zapnutém V-Sync a nefungujícím overlay, který se hodí třeba pro benchmarkovací aplikace.





Do debaty ohledně prodeji her v Microsoft Store v rámci platformy UWP stačil přispět už samotný Microsoft, který je ochotný debatovat o různých aspektech, ovšem toho, co k tématu může říci nyní, není moc. Firma chtěla především upozornit, že je ochotná naslouchat celé herní komunitě a chce od ní vědět, co by si představovala.

Microsoft zopakoval známou věc, že Universal Windows Platform má za úkol umožnit vývojářům snadno vytvářet hry a jiný software pro různá zařízení s Windows 10, čili v našem případě mobilní zařízení, PC a notebooky i Xbox One. A pokud jde o UWP hry na PC s Windows 10, Microsoft přiznal, že je teprve na samotném začátku a chce využívat zpětnou vazbu z komunity, která má nyní námitky ohledně využití více GPU v SLI a CrossFire nebo V-Sync a dalších záležitostí.

Čili Microsoft uznává, že tyto problémy existují a uvědomuje si, že pokud by měl AAA hry pro PC ihned prodávat ve svém Store, zákazníci by nebyli nadšeni. Proto mluvčí firmy slíbil, že v příštích měsících bude o čem diskutovat. Ihned ale byl zodpovězen častý dotaz těch, kteří se obávají, že by Microsoft v budoucnu kompletně přešel na WDDM (Windows Display Driver Model), a to tedy i u her zakoupených na Steamu či jinde. Zkrátka u všech her pro Windows 10. Mluvčí k tomu uvedl, že se do budoucna pro DX12 počítá s možností využití exkluzivního režimu plné obrazovky. S ohledem na využití hardwarových prostředků by se tedy pro hry nemělo nic změnit, a hry pro DX12 prodávané na Steamu, GOGu či jinde by se tak měly chovat stejně jako dnešní hry pro DX11.

Zdroj: PC Perspective
reklama