reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
5.2.2019, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA společně s autory 3DMarku přidala do testu Port Royal vyžadující podporu ray tracingu také možnost využití vyhlazovací technologie DLSS. Pomůže to však výkonu, když omezující může být především výkon jader RT?
JakubL (205) | 5.2.201912:27
Jak já chápu DLSS, to je nějaká neuronová síť natrénovaná na konkrétní aplikaci. Pokud jí tedy nVidia trénuje na nějakém benchmarku ­(3D mark, FF­), který běhá pořád stejně, musí být výsledek zákonitě mnohem lepší než u obrazu ze hry, kde není tak snadné predikovat vývoj scény. Takže o kvalitě DLSS ve hrách benchmarky neříkají vůbec nic..
Odpovědět0  2
Hnizdo (433) | 5.2.201913:10
Chybne pochopeni. Neuronova sit neni trenovana na obrazek ­- obsah, ale na rozdil mez aliasovanym a dealiasovanym framem. Principem je vyloucit z rozhodovani prave ten obsah, a zabyvat se jen rozdilem, tedy zpusobem, jakym dany engine tvori na hranach zuby. Je tedy jedno, co clovek ve scene vnima. Algoritmus se zajima jen o aliasing, nic jineho nevidi. Kuprikladu pokud by byl obraz rozlozen na jednotlive harmonicke slozky, muze se jednat o odriznuti nekterych minoritnich slozek.

BTW v demu pouzity DLSS pracuje v modu nizsiho rozliseni, DLSS a nasledny upscale. Ve 4k to prinasi az 100% fps ­(2080Ti, 14fps­->31fps­).
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.