AI znovu vytvořila herní engine Super Maria sledováním hry

AI znovu vytvořila herní engine Super Maria sledováním hry
, , aktualita
Umělá inteligence toho dnes díky široké dostupnosti výkonného hardwaru zvládne hodně, třeba porazit člověka v šachách i hře go, vytvořit rekord v Ms. Pac-Man, atd. Nyní ale vytvořila engine plošinkovky, že sledovala průběh jejího hraní.
reklama
Jde o klasickou plošinkovku Super Mario Bros, o které se nyní ve spojení s umělou inteligencí (AI) bude mluvit podobně jako o Space Invaders či StarCraftu. V případě těchto her ale šlo o to, že AI vytvořila nějaký rekord, nebo dokázala porazit lidského šampiona, což ostatně platí i pro šachy nebo nověji čínskou hru go, o níž se ještě donedávna tvrdilo, že ještě dlouho zůstane ze strany AI neohrožena. 
 
 
V případě Super Mario Bros tak byla umělá inteligence z Georgia Institute of Technology  schopna vytvořit, čili naprogramovat její engine především tím, že několik minut sledovala průběh jejího hraní, aby byla schopna pochopit, co se v ní děje a co je třeba udělat. 
 
Na svědomí ji mají výzkumníci Matthew Guzdial, Boyang Li, Mark O. Riedl, kteří nedávno představili práci Game Engine Learning from Video (PDF), jejíž název přesně vypovídá o náplni. Hned z úvodu práce se dozvíme, že cílem není posloužit hernímu průmyslu, ale spíše vytvořit AI, která bude schopna pochopit zákonitosti svého prostředí a na jejich základě předvídat, co se může přihodit. Můžeme si představit třeba AI pro autonomní řízení, která uvidí, že blížící se cyklista nejspíše najede na patník a z toho si dokáže vyvodit, že s velkou pravděpodobností může skončit pod koly jí řízeného automobilu. 
 
Pro prvotní trénování takové inteligence si vybrali právě jednoduché 2D plošinkovky, kde se dá pracovat s jednotlivými pixely. AI také měla k dispozici celé objekty dané hry reprezentované 2D sprity, z nichž se skládají celé mapy, objekty a výsledné animace. Už zpočátku tak věděla, co je co a mohla sledovat interakci jednotlivých objektů. Snažila se tak pochopit příčinu a následek, a to třeba toho, co se stane, když Mario zvedne minci, nebo když skočí na houbu. 
 

Výsledně vytvořený engine byl označen za "problémový, ale ucházející", ale stejně jde jen o jeden krok na cestě k tomu, jak vytvořit AI chápající reálný svět. 
 
Zdroj: Hexus.net
reklama
Nejnovější články
External Funds Used ukáže celkovou útratu na Steamu External Funds Used ukáže celkovou útratu na Steamu
Pokud by vás zajímalo, kolik peněz už jste utratili na Steamu za hry či jiné zboží, dosud jste pomocí svého klienta neměli možnost, jak to rychle a přesně zjistit. Valve nám ale tuto možnost brzy dá a půjde o nástroj External Funds Used. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Tom Forsyth, architekt Larrabee, se vrací do Intelu pomoci s vývojem GPU Tom Forsyth, architekt Larrabee, se vrací do Intelu pomoci s vývojem GPU
Intel už se nijak netají s tím, že pracuje na vývoji samostatných GPU, které mají být dost výkonné i pro moderní hry. Ostatně proto si k sobě z AMD přetáhl Raju Koduriho a ten nyní rozšiřuje svůj tým. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
První test 32jádrového Threadripperu a CPU-Z jako bonus První test 32jádrového Threadripperu a CPU-Z jako bonus
AMD si pro toto léto chystá vypuštění druhé generace procesorů Threadripper, která bude představovat velice podstatné navýšení výkonu oproti té první. Chystá se totiž i 32jádrový model. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
WHO definovala, co je to herní porucha WHO definovala, co je to herní porucha
Světová zdravotnická organizace (WHO) zveřejnila již pojedenácté dokument International Statistical Classification of Diseases (ICD). Nová verze vůbec poprvé obsahuje popis toho, co organizace nazývá herní poruchou. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Tesla začala vyrábět Model 3 i ve "stanu" Tesla začala vyrábět Model 3 i ve "stanu"
Elon Musk slíbil, že do konce června chce vyrábět 5000 vozů Model 3 týdně. Po několika odkladech to chce už konečně splnit, a tak nechal postavit jakýsi "stan". Tvrdí dokonce, že toto provizorní řešení je lepší než klasická továrna.
Včera, aktualita, Milan Šurkala