AI znovu vytvořila herní engine Super Maria sledováním hry

AI znovu vytvořila herní engine Super Maria sledováním hry
, , aktualita
Umělá inteligence toho dnes díky široké dostupnosti výkonného hardwaru zvládne hodně, třeba porazit člověka v šachách i hře go, vytvořit rekord v Ms. Pac-Man, atd. Nyní ale vytvořila engine plošinkovky, že sledovala průběh jejího hraní.
K oblíbeným
reklama
Jde o klasickou plošinkovku Super Mario Bros, o které se nyní ve spojení s umělou inteligencí (AI) bude mluvit podobně jako o Space Invaders či StarCraftu. V případě těchto her ale šlo o to, že AI vytvořila nějaký rekord, nebo dokázala porazit lidského šampiona, což ostatně platí i pro šachy nebo nověji čínskou hru go, o níž se ještě donedávna tvrdilo, že ještě dlouho zůstane ze strany AI neohrožena. 
 
 
V případě Super Mario Bros tak byla umělá inteligence z Georgia Institute of Technology  schopna vytvořit, čili naprogramovat její engine především tím, že několik minut sledovala průběh jejího hraní, aby byla schopna pochopit, co se v ní děje a co je třeba udělat. 
 
Na svědomí ji mají výzkumníci Matthew Guzdial, Boyang Li, Mark O. Riedl, kteří nedávno představili práci Game Engine Learning from Video (PDF), jejíž název přesně vypovídá o náplni. Hned z úvodu práce se dozvíme, že cílem není posloužit hernímu průmyslu, ale spíše vytvořit AI, která bude schopna pochopit zákonitosti svého prostředí a na jejich základě předvídat, co se může přihodit. Můžeme si představit třeba AI pro autonomní řízení, která uvidí, že blížící se cyklista nejspíše najede na patník a z toho si dokáže vyvodit, že s velkou pravděpodobností může skončit pod koly jí řízeného automobilu. 
 
Pro prvotní trénování takové inteligence si vybrali právě jednoduché 2D plošinkovky, kde se dá pracovat s jednotlivými pixely. AI také měla k dispozici celé objekty dané hry reprezentované 2D sprity, z nichž se skládají celé mapy, objekty a výsledné animace. Už zpočátku tak věděla, co je co a mohla sledovat interakci jednotlivých objektů. Snažila se tak pochopit příčinu a následek, a to třeba toho, co se stane, když Mario zvedne minci, nebo když skočí na houbu. 
 

Výsledně vytvořený engine byl označen za "problémový, ale ucházející", ale stejně jde jen o jeden krok na cestě k tomu, jak vytvořit AI chápající reálný svět. 
 
Zdroj: Hexus.net
reklama
Nejnovější články
Intel vypustil na trh Xeon W-3300: 10nm CPU pro pracovní stanice Intel vypustil na trh Xeon W-3300: 10nm CPU pro pracovní stanice
Intel se rozhodl, že na trh vypustí 10nm procesory Xeon W-3300, které představují to nejbližší, co má tato firma k dispozici na motivy High-End Desktopů (HEDT). Jedná se ovšem spíše o konkurenci pro Threadrippery Pro, i když stále jen s omezeným výkonem.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Hot Chips 33 budou o 3D pouzdření v podání AMD, Intelu a TSMC Hot Chips 33 budou o 3D pouzdření v podání AMD, Intelu a TSMC
Uprostřed srpna proběhne konference Hot Chips 33, kde bude mezi hlavní témata patřit 3D či obecně pokročilé pouzdření počítačových čipů, a to v podání prezentujících z firem TSMC, Intel a AMD. Na co se můžeme těšit? 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
NVIDIA Ada Lovelace má nabídnout podobný skok jako Maxwell - Pascal NVIDIA Ada Lovelace má nabídnout podobný skok jako Maxwell - Pascal
Dobrá zpráva přichází od leakera zvaného Ulysses, který mluví o dalším slušném pokroku ve výkonu, který má předvést budoucí generace GeForce zvaná Ada Lovelace. Má jít totiž o podobný nárůst, jaký ukázal přechod z Maxwellu na Pascal. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Thunderbolt 5 zřejmě míří k 80 Gb/s a modulaci PAM-3 Thunderbolt 5 zřejmě míří k 80 Gb/s a modulaci PAM-3
Rozhraní Thunderbolt ve verzi 3 i 4 nabízí propustnost 40 Gb/s, čili v tomto ohledu mezigenerační pokrok nic nového nenabídl, ale právě vyvíjená verze Thunderbolt 5 by už díky PAM3 měla propustnost zdvojnásobit. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Astronomové nalezli exoplanetu vzdálenou 0,1 světelného roku od své hvězdy Astronomové nalezli exoplanetu vzdálenou 0,1 světelného roku od své hvězdy
Pokud bychom měli brát naši Sluneční soustavu jako vzor, byl by systém hvězdy COCONUTS-2 velice neobvyklý. Zahrnuje totiž velkou planetu, která obíhá daleko za hranicí, již u nás považujeme za okraj soustavy. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek