Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Akulacz (4)
No mám to z části také podobně, dohraných věcí mám také málo, většinou mě to také po nějaké době přepřestane bavit, nebo mi to přeruší pracovní povinnosti, kdy nemám čas hrát a pak je problém se k tomu vrátit. Ale to hodně ovlivňuje skladba her které hraju, většinou to jsou grand strategy nebo RPG, kde si po nucené pauze už nepamatuji kde jsem vlastně skončil a kam jsem vlastně směřoval...
S tou obtížností to mám ale spíš opačně, většinou hraju na nějakou střední­(pokud to tedy není ve stylu když párkrát správné klikneš tak jsi vyhrál­) protože HC mode bez save mám každý den a u her si chci raději odpočinout. A když už zatoužím po tortuře tak vytáhnu Thunder in the east, rozložím si to na podlaze­(protože tak velký stůl není součástí obvyklé domácnosti­) a začnu vybírat z toho tisíce žetonků ty určené pro daný scénář. Když to mám nachystáno, tak zjistím že se potencionální spoluhráč radši oběsil na tkaničkách od bot a jdu to sklidit...
Odpovědět0  0
Jak jsem psal, síť bude mít problém hlavně se super,ultra,hyper chargery, jinak by musela zkolabovat každý den v čase oběda...
Průměrné auto u nás by mělo potřebovat dobít 5­-6kwh­/den, což bude problém na velkém sídlišti, kde bude i problém těch tisíc přípojek... V menším městě­/vesnici, obzvláště když tam je větší možnost plácnout na střechu FVE ­(když budu mít na BEV tak budu mít i na FVE­) bych nějaké výrazné problémy se sítí nečekal.
Vynucený přechod na topení elektřinou by to samozřejmě ovlivnit mohl, ale to se zase bude týkat jen těch velkých měst. Většina vesničanů už tou dobou bude sedět na Mírově za pálení petlahví, napadení úředníka při kontrole kotle a podobné přečiny...
Odpovědět0  2
Úplně stačí zrušit důchody, pak bude na chvíli rozpočet v plusu. Až ani to nebude stačit, zavede se daň z chudoby, což bude stačit na financování letu a přistání na slunci...
Odpovědět0  0
Teoreticky ty přebytky co vyvážíme, by měly být cca 10x vyšší než spotřebují osobní auta ­(jestli jsem dobře hledal, tak ta kamionová doprava má nároky asi jako polovina osobních a zbytek nákladní dopravy by mohl být podobný, takže celkově by to mohlo být 20% přebytků­), takže i s těmito ztrátami by to u nás mohlo fungovat, vyrábělo by se mimo špičku, kdy jsou některé zdroje stejně utlumovány, čímž by se poměr ještě zlepšil. U nás by vlastně stačilo jen nahradit ty ­"špinavé­" zdroje a vyřešit úložiště odpadu.
U baterií by to chtělo, aby úředníci a aktivisti přiložili ve volných chvílích ruku k dílu a pomohli s vývojem nové generace baterií. Optimálně z běžně dostupných a netoxických surovin...
A pak pořešit tu infrastrukturu, kde problém jsou velké aglomerace, čerpačky u dálnic a rychlonabíjení. Na to pomalé přes noc je vlastně dimenzován skoro každý dům­/byt kde je třeba elektrický sporák nebo kotel...
Hlavně je potřeba podporovat výzkum na více cestách a ne ­"politicky­" od stolu rozhodnout že jediná správná je X... Ale už jsem trochu ztratil ideje a moc nevěřím že by se dnes někdo odvážil změnit kurz.
Sám teď řeším za co­/jestli vyměnit aktuální vozejček. Jak jsem psal u diskuze o dacii, elektromobil by celkem splnil mé požadavky,krom ceny a pondělí a pátku, kdy se potřebuji rychle přesunout v řádu stovek kilometrů. Obyč nebo nedej bože mild­-hybrid beru jako nesmysl. Takže zůstává PHEV nebo LPG, kde u PHEV se těžko vejdu pod třičtvrtě melounu a příplatek 200­-300k se mi vrátí za 8+ let v případě stejného modelu. Když pořídím něco obyčejnějšího s lpg, tak se mi za podobnou dobu vrátí prakticky celý rozdíl ceny, když pak auto prodám. A v nižších řadách výrobci nic nenabízí leda mHEV na tužkovky...
Odpovědět0  1
Podle mě hodně záleží, komu se to auto ve skutečnosti prodává. Pokud větší část končí ve firmách, úřadech, nebo společnostech na sdílení aut, tak to může tu statistiku hodně zkreslit. Ti běžní uživatelé s tím budou jezdit, tak jak to vidíš ty, mamina s tím ráno vyklopí děti ve škole, zaparkuje v práci a odpoledne zpět s nájezdem třeba 10km, ale ty firemní auta budou opravdu jen poskakovat po městě mezi zákazníky, pobočkami, a naskáčou těch km třeba 80 jen po městě.
Odpovědět0  0
No na út­-čt,so­-ne by mi to bohatě stačilo, když tedy pominu tu cenu... Jen v pondělí a pátek bych musel mít v kufru agregát...
A když se mi rozdíl v ceně vrátí třeba po 150k... To snad radši LPG, kde emise budou srovnatelné ne­-li nižší než u mildhybridu a návratnost je někde na 30k?
Ale u nějaké rozvážkové služby­/pošty... Kde to najedou za 3 roky tam by to smysl dávat mohlo...
Odpovědět2  0
Mě to moc divné nepřijde u auta určeného do města, pokud nejedeš po průtahu, tak běžně jen poskakuješ od křižovatky ke křižovatce a kolikrát tě předbíhají i pěšáci...
Odpovědět3  0
No stále ještě při tom ­"skutečně mobilním­" použití nemůžeme očekávat výkon. Na hraní buď zásuvka, nebo nějaký steamdeck ale i ten zvládne usnout u náročnějších titulů za hodinu...
Já bych takovou 35W 4050 docela ocenil, ale v kombinaci s U procesorem. Pokud po tom nebudu chtít vysoká FPS ­(což ta 50 stejně většinou nezvládne­) tak se i to H stejně fláká.
Dost mě zajímá jak dopadne Phoenix point, takový 6c model s plnou GPU by mohl být zajímavý na středně náročné hraní. Ale bojím se ten už bude mít GPU ořezané a cena asi taky nebude úplně lidová...
Odpovědět0  0
Takovou pětijádrovou i3 jsem si vždycky přál...
Odpovědět0  0
U těch herních to je většinou jedno, protože většina lidí to přenese tak max z pokoje do kuchyně, nebo před obědem uklidí ze stolu... Jediný problém tam budou zvuky co to bude vyluzovat...
Problém je že čím dál více lidí to má jako stroj primární a tak kladou váhu na jiné parametry než se cenily dříve.
Já herní ntb beru jako možnost si zahrát i po večerech někde na hotelu a na to mi vcelku stačí 3050 na FHD displeji. Hrát na tom stále bych ale nechtěl, tady mi přijde fajn že 50 dostala více vram, ale více jsem zvědav co a za kolik předvede Phoenix point...
Odpovědět0  0
No jestli jsem něco nepřehlédl, tak většina byl hype různých leakerů.
To co slibovali přímo oni se jakžtakž splnilo, jen ty frekvence ne ale tam přiznali chybu a uvidíme jak rychle ji opraví, respektive jak na tom budou ty nižší čipy. Takže ani tento únik bych nebral moc vážně... Ono i u NV se objevovaly podobné zprávy a ta poslední, že 5xxx přinesou dalších 100% navrch... No možná v RT nebo se opravdu těch 800W nebojí :D
Ten XT model se neprodává protože má proti XTX špatně nastavenou cenu, 4090 koupí ti co chtějí to nejlepší a na ceně jim až tak nezáleží a 4080 má proti 90 tu cenu nastavenou trochu lépe ale stále dost vysoko...
Odpovědět0  0
Zase ta nekontrolovaná dodá dostatek energie okamžitě a jako benefit sníží v daném regionu potřebu dalších dodávek prakticky na nulu, takže z dnešního pohledu se jedná o zdroj velmi ekologicky, dalo by se říci i udržitelný...
Odpovědět1  1
Není, podle struktury to je Hopper H100 a ty čipy okolo jsou hbm paměti, ne chiplety s IC.
Odpovědět0  0
No asi nejsem pro to správný adept...
"Ten plukovník je ale debil, ten by zasloužil... Sakra, to se z toho... No asi prohrajeme, štáb to má za sebou a ty kalhoty by chtěly vyměnit... To by se jeden... ­" Píp,píp,píp
Odpovědět1  0
Crichton Michael: Člověk na konci... Tam to najdete a odehrává se to někde v sedmdesátách, knížku vřele doporučuji a snad to tady dopadne o trochu lépe...
Odpovědět1  0
No jsem pouhý flájboj Eda, tak dnes nerozumím spoustě věcí...
Taky žiju v domnění pokud to je v dobrém stavu, tak ať to stále jezdí. Takhle jsem nechal staré auto za balíček sušenek, chlapík investoval asi 3000 a trochu práce do servisu a jeho žena­(papíry ještě čerstvé­) se s tím ještě přes tři roky povozila a naučila řídit než to v cca 23 letech dali na likvidaci. Trochu jinak koukám na staré dízly, co jim z výfuku padají brikety...
Od nového za takový balík bych čekal, že ta úspora bude opravdová ale za 4,5 už jsem jezdil s autem z roku 87 2.4D teď mám tři hrnky benzín a ve třech do Chorvatska za 5,3 se mi docela eko zdá, i když to valím těch 130­-160­(v Německu­) na dálnici tak jsem přes 6 ještě nedostal...
Takže pokud nový nebude jezdit v reálu do 4 tak mi to smysl nedává.
Odpovědět2  0
Ještě abych to vzal konkrétně, bude to pět let co jsem si koupil Sandero na ježdění kolem komína a nájezd tak 6­-7k ročně, nejsem náročný tak to bylo dostatečně a vyhovující a spolehlivostí to předčilo skoro vše v čem jsem jezdil ­(za ty roky pouze servisní prohlídky a olej a jednou rozbité čelní sklo, zhruba stejně návštěv jako s BMW X4, 218, Kia Sportage každé zhruba čtvrt roku­)
Pak se situace změnila a začal jsem jezdit 20­-30 ročně a začal uvažovat o novém. Koukal jsem na Corollu, že bych se plácl přes kapsu ale nová generace má prý tu ­"výhodu­" že už je pouze HEV... Takže se budu asi chovat ekologicky a jezdit s tím co mám dokud se to nerozsype, nebo dokud nepřijde nějaká rozumná nabídka...
Odpovědět1  0
Za mě dává smysl jen ten plugin, který nabídne několik desítek km bez emisí a přes noc, v práci, při nákupu nabít. Obyč hybridy většinou nabízí tu úsporu paliva hodně malou a dojezd třeba 2km ­(nemluvě o pár metrech v případě některých mild na pár tužkovek­) mi přijde jen jako úlitba bohům z kanceláře...
A k té ceně, minule tu byly ty vozíčky na sluníčko za 9­-12k$, když v Japonsku mají za tu cenu 4 místný auto A segmentu s dvojnásobným dojezdem a možností jet i po dálnici­(200km+, 130km­/h­). Tak tady by bylo potřeba aby bylo v nabídce něco v B segmentu­(sandero, fabia...­) Za nějakých 350­-400 ­(takže tak do 100k příplatku­)což by si běžný člověk mohl ještě stále dovolit. V těch vyšších kategoriích se ta situace pomalu zlepšuje a v nejvyšších už se ty ceny srovnaly i s EV. Ale pokud to někdo myslí s ekologii vážně tak jsou jen dvě možnosti, buď dostat tyto technologie k běžným lidem, nebo jim ty auta sebrat...
Odpovědět3  1
To hodně závisí na způsobu nabíjení, při rychlonabíjení to klidně může být i více, při pomalém nabíjení přes noc ty výsledky budou mnohem lepší... Využitelnou kapacitu pak hodně ovlivní i vybíjecí proudy uvádí se účinnost 92­-98% s nabíječkou by to stále mohlo být přes 90%. Já mám nějaké zkušenosti s menšími li­-xx bateriemi a ty ztráty standardním 1C při nabíjení jsou poměrně malé, velký rozdíl ve využitelné kapacitě udělá až vybíjení ­(a to hlavně vnitřní odpor baterie­) kdy při 1C dokážu využít většinu energie kterou jsem dodal, při 10C jsem řekněme na 80% ale při 30C už dostanu jen 50% a zbytek přeměním na teplo.
A to samovybíjení je ­"skoro­" zanedbatelné, většinou pod 1%­/den pokud je baterie v dobré kondici.
Takže těch 25­/20kw není scénář na zítra ale spíše na 14 dní. Samozřejmě trochu jinak to bude vypadat u běžného auta a nějakého 500k vozejčku.
Já osobně jsem zastánce toho aby se legislativní pokrok srovnal s tím vědeckým, takže s aktuální úrovní pokroku je pro mě ideál plugin s pomaloběžným generátorem, který poběží v optimálních otáčkách s minimální spotřebou a menší baterií. Po městě a okolí by to jezdilo bez emisí a pokud by přišla dlouhá cesta, tak se holt trochu benzínu spálí, při přestávce a rekuperací se něco doplní do baterie a ani ta cesta k moři by nikoho omezovat neměla... Jde o to jestli by někdo dokázal nabídnout­/vyrobit něco takového s rozumnou cenovkou, nebo je něco pravdy na té konspirační teorii, že lůza má chodit pěšky a auta mají zůstat pro pár vyvolených...
Odpovědět4  0
Já pamatuji tak asi před 20 lety někdo produkoval podobné ­"kondenzátory­" a zkoušely se v modelech, původní účel už nepamatuji.
Docela by mě zajímala efektivita a samovybíjení. Je hezké že ­"baterii­" nabiju za minutu, ale pokud na to spotřebuju násobek energie, kterou mi poté dodá. A třeba i vliv okolních teplot.
Ale pokud by tyto vlastnosti v normě, tak by mohla být dobrá kombinace s klasickými bateriemi, kde by kondenzátor sloužil jako buffer pro rekuperaci a rychlonabíjení, což li­-x bateriím příliš nevyhovuje a v případě malých nájezdů by mohl šetřit cykly.
Pokud tedy nepůjde o technologii ještě dražší a materiálově náročnější. Taková městská vozítka nebo MHD, kde takové požadavky na dojezd nejsou by mohly vystačit klidně jen s nimi...
Pokud tedy bude nabíjet čím... Protože za mého života už moc nepočítám že by se dostávěly nějaké další bloky JE.
Tak deset let než se to schválí, deště let, než seženou povolení ke stavbě a pak se zjistí, že stejně není za co :D leda že by se dala získávat energie z lidské blbosti... Taky bych si občas něco nabil...
Odpovědět2  0
Tak dnes na podobné účely, pokud stačí procesorový výkon, plně vyhoví třeba 5700G. Na hry už to je hodně velký kompromis, tam je zmíněná 2060 na fhd opravdu takový základ a aplikace dost často trpí neduhem, že vyžadují profi karty­(nebo s nimi dosahují násobně lepších výsledků­), což je i cenově dost jiná pohádka. Původně jsem koukal na RTX 4000­(TU104­) jako náhradu umřelé P2000, ale nakonec jsem rezignoval a vzal tu 6600 za polovic...
Odpovědět0  0
Tak NV tyhle kousky držela hlavně díky kryptu, takhle využili diverzifikace dodavatelů­/procesů, za normální situace by je řizli mnohem dříve. Na druhou stranu ta 2060 je ještě dnes na méně náročné použití stále velmi dobře použitelná, také jsem ji zvažoval, ale nakonec to vyhrála 6600nonXT díky lepším provozním vlastnostem. AMD mohla také nechat bouchat u GF 590ky ale to zase takové terno nebylo a musela by nabídnout lepší cenu, což se nejspíše příliš nehodilo výrobcům, když výrobní náklady mohly být hodně podobné ale rozdíl ve výkonu dost podstatný...
Odpovědět5  0
No pokud se nám brzy objeví iGPU o výkonu 6600­/3060 které bez problémů zvládne fhd, něco jako zvěsti o Phoenix point. Jen uvidíme jestli to nebude brzdit paměťová sběrnice... Už dnes taková 5600­/700G něco zvládne, ale ono to ještě není. A jak říkáš, ti co budou chtít něco lepšího, budou muset vytáhnout z kapsy ještě více...
Já třeba na grafiku měl připravených 8k respektive 16k na CPU a GPU. Nakonec jsem vzal, hlavně kvůli provozním vlastnostem obyč 6600 která moje herní nároky pokryje, ale musel jsem 3,5k přidat, protože čekat další rok už se mi nechtělo...
Odpovědět1  0
Tak u nějakého zpracování hi­-res videa, nebo jiné práce s objemnými daty by to někdo mohl využít, případně pokud se více začne používat directstorage.
Já třeba ještě nedávno jel pouze na SATA disku a přechod na nvme zas taková změna nebyla, jako u přechodu z plotny. To byl tenkrát takový malý zázrak, tohle jsou pro běžného uživatele jen malé krůčky...
Odpovědět2  0
On by možná stačil nějaký ­"B640­" chipset s rozumnou kaskádou a pouze PCI­-E 4.0, pětku potřebuje­/využije poměrně malá skupina lidí. Tam by asi neobstál argument o vysoké výrobní náročnosti a cena mohla být rozumná a pak by si tuatam možná někdo koupil i tu 7600x která mi teď nedává smysl skoro žádný...
U těch grafik to zabíjí ty ceny a co tak čtu, tak ti méně nároční raději přechází na konzole, což by mohlo trh s herními GPU­(hlavně mainstream­) poškodit ještě více. Mě to moc nevyhovuje, jednak se mi nechce kupovat hry znovu a pass mi také úplně nevyhovuje, jelikož chci hrát to na co mám chuť a ne to co je aktuálně v nabídce...
A hlavně PC užívám i na spoustu pracovních činností, takže bych musel držet stejně oboje.
Odpovědět2  0
Třeba v mém okolí rx5700 pár lidí kvůli ovladačům hned vracelo a připlatili si na 2070. Já 6600 kupoval se zpožděním, protože ani sleva ze 100 na 15k mě jednu dobu neoslovila a jediné co mě mrzí, že TDP limit jde snížit jen na 96%, tak to zatím řeším FPS limitem, než si najdu čas hledat řešení...
Ale před asi rokem jsem tak pokukoval po ntb v jednom Elektro řetězci a pán mi říká ať na ten jeden kousek vůbec nekoukám, že ho bude kupovat on. Tak jsem zkoušel nabídnout jestli by neměl místo i9300 lepší 5600, kdy zbytek konfigurace byl totožný a cena nižší.
Pán o tom přemýšlel, ale pak přišel ­"asistent prodeje­" a vysvětlil nám, že AMD procesory někam odcházejí... Tak jsem radši šel taky abych zase nebyl drzý až vyzývavý...
Odpovědět1  1
Tak oni na to mají i legislativu.
Normální auta tam platí šílené daně, Kei car mají velké zvýhodnění hlavně kvůli prostoru, který zabírají v jejich přeplněných městech. Dnes jsou omezené na tuším 3,4x1,4m 660ccm Turbo 64HP což těm prckům dá i docela hbitost a najdete tam i sporťáky v tomto provedení. Do Evropy se některé také dodávaly ­(třeba Daihatsu­), ale většinou s 1.0­-1.3l aby to tu aspoň někdo koupil.
Takže bych řekl, že většina Japonců si odplivne, půjde si koupit od Nissanu Sakuru za 11k$, krám co jede 130 a ujede až 180km... Jen nemá elektrárnu na střeše...
Odpovědět1  0
Tak tady v tom 18­" těle by snad nějaké chlazení být mohlo...
Já si teď ­"polepšil­" z i5 8250u na 1235u a je vidět že ty jádra jsou opravdu úsporná... Na baterku je to mrtvé úplně, ale zato to dlouho vydrží, v síti těch deset jader je o trochu pomalejších než původní 4c Kaby a můj starý ryzen 2500u mi dle ­"pocitu­" ­(Intel® benchmark­) přijde výkonný jak oboje dohromady. Zítra se schválně zkusím podívat, na kterých jádrech se ty apky válí a proč to je tak mrtvé...
Odpovědět0  0
Tak na courání po městě stačí třeba Aixamu na 6kw omezená ­"500­" diesel.
Za mě by bylo optimum pro normální 4 místné pohybovadlo o velikosti toho Ayga, případně trochu větších, PHEV ústrojí s baterkou aspoň na 50km­(6­-10kwh­) 50kw e­-motorem a 20­-30kw ­"generátorem­" což by mohla být nějaká dlouhozdvihová ­"650­" co by si v případě potřeby brumla na 2000ot. Ve městě a okolí by se to pohybovalo dostatečně a i na té dálnici se dalo jet a určitě by to pokrylo nároky velké části lidí...
Určitě lepší než podivné 12v systémy co sníží spotřebu o deci aby se byrokrat nažral a koza nechcípla úplně...
Odpovědět0  0
No ale když vezmeš 60mm a 3000ot tak 120mm větráku stačí těch otáček tisíc. Navíc nám to dost kazí aerodynamika a čím menší za vrtule, tím prasečťejší je tam proudění a tím horší je účinnost, proto když to jde, vždy se vyplatí použít co největší průměr. Tady nás samozřejmě omezí rozměry skříní a komponentů a nabídka jak píšeš.
A když je větrák na chladiči, tak aby překonal jeho odpor, je žádoucí vyšší tlak, čili nižší stoupání lopatek a tak může vycházet větrák nižší než u volně montovaného.
Ta fluidní ložiska se jako kluzná chovají jen než se větrák roztočí, nebo pokud jsou otáčky velmi nízké, mimo rozsah pro který byla navržena. Pak tam je místo kuliček vrstva oleje, ale opět to funguje jen když je rotor dobře vyrobený a vyvážený. Takže cvakání může značit že je nevyvážený rotor, nízké otáčky ­(kdy ještě nefunguje ložisko správně, nebo motor vypadává že synchronizace­), nebo čínské dítě blbě nalepilo magnety...
Odpovědět0  0
Tohle je zakořeněné v anglosaské populaci... Oni totiž už od dětství koukají­/čtou blbosti o nějakých fazolích co rostou do nebe... U nás se zase uchytily takové blbosti, že každej tydýt může mít funkci­(korunu­). A když se to nakombinuje, tak...
Odpovědět2  1
Ono ten chladící potenciál dokáže ovlivnit hodně věcí.
Teď ještě koukám, že jsem se přepsal v minulém příspěvku, mělo být 24% navíc.
Nejvíce ovlivňuje výkon průměr, ten jde nahoru s pátou mocninou, pak otáčky ­- třetí mocnina, pak ještě plocha, tvar a stoupání listů, tvar kanálu. Velké stoupání=velký průtok, malé velký statický tlak a tam se musí najít správný kompromis s použitým radiátorem. Proto je potřeba na jiný větrák na chladič a jiný na vyhánění vzduchu z bedny.
Například když zvětšíme průměr 2x při polovičních otáčkách, tak dostaneme 4x větší ­"chladící výkon­" ­(ale i odběr motoru­) když otáčky necháme tak 32x větší, nebo při stejném výkonu stačí otáčky 3,2x nižší pokud zachováme ostatní parametry.
Odpovědět0  0
Ono těch 5mm=14% výkonu navíc, tvar lopatek dokáže udělat ještě větší rozdíly, ale tam už bych počítal, že jsou velmi blízko optima a tam bude rozdíl minimální. Spíš jen optimalizace tvaru, kvůli snížení počtu listů.
Odpovědět4  0
Dnes jsem na firemním SP zahlédl nějakou zmínku o přechodu na 11... Ani jsem to nemusel otevírat a ntb demonstrativně spáchal sebevraždu a už nejde zapnout... Po pravdě, ani se mu nedivím, jen mám strach, že dostanu nový touto vymoženosti vybavený už od počátku... Asi promažu psací stroj, protože ten hlásil bsod, jen když jsem zmáčkl dvě klávesy najednou...
Odpovědět2  0
V případě že by dobíjení bylo ideálně rozložené tak by tento blok zhruba měl pokrýt nároky osobní přepravy na Slovensku, realita bohužel bude jiná, takže by měli přistavět ještě tak 2­-3, ale na to prokládám nebudou ani peníze ani politická vůle...
A u nás by to činilo tak 15% veškeré vyprodukované energie, což odpovídá tak jednomu bloku v Temelínu, 30% uhelných elektráren­(které tou dobou budou zavřené­) nebo 130% obnovitelných zdrojů­(ty budou plnit v příští pětiletce minimálně na 300%­). Opět za podmínky, že se budeme při nabíjení ideálně střídat... Takže v reálu ve špičce většina toho co produkují naše JE. A to neřeším pokrokové země jako Německo, kde se vyrábí energie v zásuvce a maso v obchodě v mrazáku...
Z toho mi vychází že to plánuje banda debilů, nebo je plán že lidé budou chodit pěšky a vozit se pouze ­"jelita­" národa, což bude znamenat takřka krach automobilového průmyslu, nezaměstnanost tak 25%... A nevím jestli se za tohoto stavu zvládne ještě postavit nějaká elektrárna, když se to nepovedlo za 20 let relativní prosperity... Nu budoucnost vidím hnědě...
Odpovědět2  0
Ano časové limity, aneb poručíme větru, dešti, vědcům... To je problém že o tom rozhoduje politbyro a ne pokrok...
A pokud začnu pokutovat výrobce, za to že neplní nesplnitelné tak prostě něco diktuji. A ty baterky pak výrobci volí jako nejmenší zlo, protože ostatní technologie jsou pozadu. Úplně nejlepší bylo, když mi po 11m zrušili objednávku ICE, s tím že mi dané auto nemohou dodat, že si můžu zkusit objednat jinou specifikaci ­(+150k­) s dodací lhůtou 4­-12m +­-200 let, nebo koupit auto na baterky­(+300k­) hned...

A pokud schválí methan­(který je ­"uhlíkově­" dvakrát lepší než uhlí, ale údajně 90x horší než CO2 jako skleníkový plyn­), tak bude třeba ­"vybít­" 1­/3 europarlamentu, aby jsme tu planetu zachránili... Oko za oko, poslance za krávu...
Odpovědět2  0
Jak píše Del42, pro mě dává smysl také nasazení ve městě, protože tam má elektro samá pozitiva. Teda kromě ceny a tam je zase problém, že to se snaží řešit postupným zdražováním, nebo ­"pokutováním­" spalovacích aut. Případně dotacemi což je také pěkná zrůdnost.
Pravda je že spousta těch důvodů padlo, ale ty hodně důležité stále zůstávají, cena, infrastruktura a odkud tu energii chtějí brát, když u nás za posledních 20 let snad žádný stabilní zdroj energie nevznikl, Němci a spousta dalších si je postupně likvidují... Otázka je pak ta ekologičnost, kdy mnohé studie tvrdí že se elektromobily stávají ekologickými až ve chvíli, kdy je baterie blízko smrti. Ropáka tou dobou přebíral většinou někdo méně solventní a náročný a nemuselo se vyrábět auto nové, ale když koupíte ojetinu s vidinou blízké investice v řádu několikanásobku hodnoty... Nehledě na to že stále používáme spousty vzácných materiálů, dost často z problémových oblastí, ale to platí i pro tu ropu.
A když půjdu k té 600kW nabíječce, hodně by mě zajímalo jak se podepíše na životnosti té baterie, když se bude používat hodně často... Rychlonabíjení dokáže životnost zkrátit dost podstatně a současná praxe servisu, výměna vadných článků většinou vede k rychlé degradaci těch nových případně toho zbytku. Funguje to většinou jen u lehce zatěžovaných baterií, nebo s velmi pokročilým managementem, kdy ale zase nebudeme mít k dispozici plný výkon nebo kapacitu.
Za mě osobně dokud se nevyřeší všechny ty problémy a optimálně nepřijde nová generace baterií dává smysl hybrid, s baterií dostačující řekněme na nějakých 50km doplněnou superkondenzátory a motorem sloužícím jako generátor v optimálních otáčkách. Dost mě třeba zklamala Toyota, která u poslední generace corolly uvádí jako velkou výhodu, že už to není plugin, což mi přijde jako velký krok zpět, který mě odradil od její koupě. Právě ta možnost nabít auto mimo špičku v noci, mi přišla jako optimální a většinou by to pokrylo můj běžný provoz auta a benzín bych spotřebovával jen v pondělí a pátek. ­(Kdy jedu 200­-800km do práce­)
Odpovědět2  0
No v tom případě co jsem uváděl, bývalá normál tak šestnáctka, ta cx5 je tak o 2 třídy výše a tam bych už neměl problém koupit auto ­"na baterky­" ale to o čem mluvím by i po přičtení inflace mělo stát nějakých 400? No možná se najdou státy, kde se tomu budeme blížit díky dotacím, ale ty nejdříve musí někomu vytáhnout z kapsy :⁠­-⁠
Já nakonec koupil vysmívanou Dácii, na původní účel ježdění kolem komína super auto, bohužel půl roku po koupi se mi změnilo určení auta, v týdnu pouze po městě a víkend přejezd 300­-1000km.
To pohodlí je sice nesrovnatelné ale za ty 4 roky jsem navštívil servis 4x ­(3x pravidelný servis, jednou sklo­) což zhruba odpovídá čtvrt roku se Sportage, Octavia nebo X4 které jsem měl jako služební. Jediná výjimka byla Optima, kde jsem jezdil také jen pro nový olej...
Ale když se vrátím k tématu, teď už jen čekám kdy si toho všimnou byrokrati a začnou podobná monstra zakazovat, jak už to bylo v některých státech USA, kde některé konfigurace PC nemohli nabízet. Ale i z mého pohledu mě štve jak ten růst spotřeby přechází i do mainstreamu, který jsem byl zvyklý vždy kupovat. Takže jestli nová 4060 přijde s nějakými 200W, tak se uskromním a nechám jim ji, obzvláště když úniky tvrdí, že v těchto třídách ten nárůst výkonu tak vysoký být nemá...

Odpovědět1  0
U těch aut už to také není co bývalo. Chceš menší auto s rozumným výkonem se kterým budeš jezdit hlavně po městě?
No můžeš koupit elektromobil za 700+
Nebo koupíš fabii 40,50kW což je zdechlá mrcha... Zbytek má vše turbo a to na poskakování je k prdu... 1.6 s nepřímým vstřikem ti nikdo kvůli regulaci trhu už nikdo nenabídne. A to není o tom že ty auta nikdo nechtěl, ale úředníci tato auta v Evropě znemožnili vyrábět. A to jsem dříve s dvoulitrem jezdil skoro za stejně, než teď s litrem v o třídu větším autě a když jsem chtěl předjíždět, tak tam ten krouťák byl a nemusel jsem se bát...
Odpovědět1  0
To hnaní na limit způsobuje hlavně zdražování výrobních procesů. Pro výrobce je tak nejspíše levnější investovat do dražšího chladiče, než zvětšit křemík a provozovat ho v efektivnějším pásmu. V tom hiendu většina nebude řešit ten nárůst spotřeby ani ceny, ale v těch nižších třídách to může být problém.
Když budu upgradovat třeba z 2070 tak s 4070 sice dostanu spoustu výkonu navíc ale taky o 110W vyšší spotřebu. Pak možná začnu uvažovat o 60 nebo 50Ti která bude žrát podobně, ale ten nárůst výkonu už nebude tak kulervoucí... A pro výrobce by to mohl být problém, když se mu zákazníci budou přesouvat do nižšího segmentu než celou dobu kupovali, který sice bude stát podobně ale marže tam budou nižší.
Ale třeba se pletu, většina to v klidu akceptuje a příští hiend už nám těch původně slibovaných 900W přinese...
Odpovědět0  0
Já myslím že ten kdo čeká na první uvedené 7xxx na igpu této výkonnosti hrát chtít nebude, to snad radši vydrží se starým PC a upgrade provede až bude dostupné oboje. Teoreticky by mohl mít CPU i za nižší cenu, nebo tam vrazí starou kartu, ale většina z nich v 720p na low určitě hrát chtít nebude.
Tohle je opravdu tak na přežití reklamace, pokud nemám v šuplíku náhradní GPU, nebo na aplikace, kde je potřeba vysoký výkon a nefunguje GPU akcelerace.
Ale jsem rád že tam aspoň něco takového dali, je to i bonus při servisu, kdy snaze objevíš problém s dGPU.
Možná by stálo za úvahu dělat ještě variantu třeba s 8CU, ta by ale asi kanibalizovala prodeje APU, kde se nejspíše prodají kousky co neprojdou binem do mobilního segmentu... A možná ani prodeje by nebyly nijak závratné, protože většina takto výkonné CPU spáruje s odpovídající kartou, nebo pro specifické úlohy tam prdne nějaké lowend Quadro které nabídne certifikované ovladače na cokoliv a 4xDP které se v těchto usecase určitě budou také hodit. Tady předpokládám že budou dva výstupy max, ale třeba se pletu...
Odpovědět0  0
No já myslel v případě přechodu fhd­-4k s ohledem na zlepšení které popisuješ, zda se jednalo o stejnou velikost, nebo jestli i v tom byl rozdíl. V mém případě vzdálenost zůstává stále stejná, jen jsem zvětšil velikost monitorů na maximum co pracoviště pojme, ne že bych se stěhoval dál.
Odpovědět0  0
A pořizoval jsi stejnou velikost, nebo o řád větší monitor?
Já třeba od monitorů sedím dost daleko, více než metr, takže i na 28­" je pro mě ­"jemnost­" fhd dostatečná, tak jsem si radši priplatil za lepší parametry, nehledě na to že 1060, kterou jsem tenkrát provozoval se ani na QHD moc nehodila. O moc vyšší monitory se mi bohužel na ­"pracoviště­" nevejdou, takže v nejbližší době se na 4K určitě nachystám, kór když vezmu v potaz cenu výměny všech tří monitorů...
Odpovědět0  0
No je to opravdu ostuda, že AMD se 128SP na procesu n6 dosahuje jen 88% výkonu 256SP na procesu ­"Intel 7­" ­(také s ddr5?­)
Ale pokud bude mít uživatel ­"dobrý pocit­" ze svižnosti zobrazování tabulek v Excelu, tak by to mohlo vydat nad všechny benchmarky.

Odpovědět4  2
Kdysi v tv jsem zahlédl, že pytlovali tmu na prodej, tak by to mělo jít i s teplem. Jen bude potřeba sehnat kvalitní pytle aby to z nich neutíkalo...
Odpovědět1  0
Jak píše Casper, vše se přemění na teplo.
U grafik i udávaná hodnota poměrně sedí­(samozřejmě různé OC edice si vezmou více, ale výrobci většinou udávají kolik­) pouze jsem někde zahlédl, že nové RTX generují poměrně velké špičky nad TDP, ale je to v řádu ms, takže co se týče vyzářeného tepla se to takřka neprojeví. Pouze to chce trochu více dimenzovat zdroj.
Odpovědět1  0
No hlavně to bude chtít airflow i v bytě... Ta kilowata co ten systém vytvoří, zvládne přitopit v běžné místnosti o 10­-15°, na zimu asi ok, ale léto nikmok... A nejhorší že se nám to promítá i do nižších tříd, kdyby 4060 vystačila s nějakými 130­-150W tak ať si 4090 žere třeba megawatt...
Odpovědět3  0
Tak lidé jsou různé... Někdo na to nemá, někdo ano a i mezi těmi jsou lidé lidé, kteří jsou ochotni do PC narvat každý rok nemalou částku a tací co ne.
Já třeba téměř vždy kupoval x6x řadu která za rozumné peníze nabídla s lehkým omezením velmi slušné zahrání a to tak jednou za 3 roky a se slzou v oku vzpomínám, na dobu, kdy šla v téhle řadě koupit pasivní karta...
Ale když budu inovovat přes tři generace, tak budu požadovat toho výkonu safra navíc a nebudu koukat na nějakou 4050, která přidá trochu výkonu a bude žrát o pár watíků méně... Takhle pokrok nevypadá :­/ za těch 6 let bych chtěl aspoň dvojnásobek, při stejné spotřebě...
Odpovědět1  0
Problém je ale když BFU uvidí že mu to místo 70 topí na 90 tak si říká že je něco špatně a někdy i že si takový krám už nekoupí, což už jsem taky párkrát slyšel...
Co se mi nelíbilo mě u zen2, že řídí otáčky podle hotspotů a pak to mělo šílený zvukový projev, chvíle ladění křivek a hystereze to spravila, ale bude to dělat běžný uživatel? Ten si řekne že to hýká jak osel a příště si půjde koupit poníka co řehtá jen když se prezere :­-D možná se to u z3 už zlepšilo, ale to se mi ještě do ruky nedostalo...
A pak je otázka jak s tím pracuje bilův plánovač... Já mám 3900 v ecot módu ale w10 v kombinaci se sw co využije 1­-2 jádra drtí většinou ty dvě preferovaná jádra, a radši je nechá podtaktovat, než aby to přehodil na jiná, která třeba zvládnou o 50MHz méně ale jsou čerstvá...
Odpovědět1  0
Ten tlak se bude roznášet po celé ploše křemíku, problém by mohl být jen pokud by tam byla pasta, ale pokud budou všechny procesory pájené, tak problém by neměl vzniknout.
Co se týče pasty... Když si jí tam někdo nakyda celou stříkačku, tak ať si to čistí, už jsem taková zvěrstva párkrát viděl. Jejím úkolem by mělo být vyrovnat nerovnosti a zbytek krýt nepatrná vrstva, na což většinou stačí jedna dobře roztrřená kapka, kdy pak ani nemá co zaprasit okolí...
Odpovědět5  0
Za mě by bylo fajn, kdyby tam přibylo čidlo, které by měřilo teplotu rozvaděče a podle toho se řídila regulace větráku, případně v kombinaci s daty z hotspotů. A data z hotspotů používat pro regulaci boostu jednotlivých jader a předávat info i sheduleru, aby zátěž přesouval mimo přetížené jádro...
Sám pamatuju v okolí zděšení z teplot u 3800X ­(jestli to nepletu tak u zen2 se začal reportovat hotspot místo průměru­) kde těch 85­-90° i s noctuou nevypadalo úplně dobře... Já tou dobou měl zen1 a ten podvoltovaný v zátěži byl kolem 50° Takže spíš tam chyběla širší osvěta, aby lid byl informován že se teď měří něco trochu jiného a nemají mít strach :­-D
Odpovědět2  0
Ona ta 3090 má polovinu SP univerzálních a druhá polovina je specializovaná na FP operace pouze. 20xx měly pouze ty univerzální int nebo FP. Proto FP výkon stoupl dvojnásobně ale třeba ve hrách jen o těch 30%, pokud by jsi dělal výpočty jen v int, tak ti výkon nahoru nepůjde skoro vůbec...
Odpovědět0  0
No i když budu stavět někomu levnou plečku, tak pokud bude chtít skladovat hodně dat, tak tam dám obyč SATA 240SSD a k tomu plotnu odpovídající velikosti. Příplatek asi 700 a bude se to chovat civilizovaně... A mnohde je i ta 240 dostatečná a vyjde i levněji než plotna, dost často vidím, že uživatel má kromě systému tak 1GB dat a tam by stačila možná i 120...
Odpovědět0  0
Navíc toho výrobce to SSD vyjde ve finále levněji, u těch pleček kterých se to týká, je nějaká 240 dostatečná a většinou i levnější než jakákoliv plotna... Na to oživení systému stačí obyčejný SATA kousek, sám mám systém na staré SATA 240 green, používaná data a sw na rychlém nvme a polomrtvá data jako filmy na plotně, odkud je postupně cpu na NAS.
Jediné kde ještě mám plotnu na systém je řidiči PC pro CNC a laser ale tam zatím není potřeba, je tam Debian 7 a ten se chová i na plotně civilizovaně a hlavně nic náročného se tam neděje.
Odpovědět0  0
Když začneš opravdu přemýšlet a sledovat sdělovací prostředky, nezbude ti nic jiného, než dojít k závěru, že tomu nerozumí nikdo, případně nikdo neříká úplnou pravdu a hlavně každý se k tomu musí vyjádřit, ať už plácá cokoliv. A ti co se vyjadřovat měli, se za posledních 8 let nezmohli na slovo...
Hojně se tu mluví o parelele s rokem 38 a 68, ale tento rok končí dvojkou, tak schválně jestli někoho napadne i něco jiného... Kdy měl jít celý svět do pekel.

"Vďaka bohu za alianciu!­" Ono, po dvou minutách nenávisti je každému jasný třídní nepřítel, ale věci jako příčina a následek... Nic...
také naše obranná aliance, na základě vymyšlených důkazů stála život půl milionu lidí v Iráku. Pak v zhruba čtvrt milionu mrtvých v Afghánistánu při bojí proti organizacím, které sami vycvičili k boji proti rusům.
Jediné k čemu může moudrý člověk dojít, je že lidi jsou kurvy a jsou se schopni vraždit kvůli čemukoliv...
a někteří jsou za to následně odměněni Nobelovou cenou...
Odpovědět2  0
Zase když nebudu omezovat 5800 tak taky budu mít výkon jinde... A tam už mnohem víc zaúřaduje kvalita aktuálního kousku.
Být tenkrát 5700 k dispozici tak vezmu ji, šestijadro bylo málo a 3900 jsem sehnal v akci za stejnou cenu jako 5800 a díky dvoum čipletům se snad i lépe chladí...
Ta moje 3900 celkem prdí kolik do ní teče a podává stále stejné výsledky :D v Eco mode klesl MT o 2% a paradoxně ST šel o 2% nahoru
Odpovědět1  0
10% výkonu a ceny navíc to mi přijde jako plichta, k tomu pro někoho nevýhoda horších provozních vlastností u 5800.
Samozřejmě je lepší počkat až si ceny trochu sednou...
Odpovědět1  0
Proč ne, pokud ty úsporné modely v nabídce opravdu budou. Treba 65W 3900 mimo OEM není nikde vidět, podobně jsou na tom T modely od Intelu ještě komety byly běžně v obchodech ale novější už se moc neobjevují...
Já nakonec vzal 105W model a provozuji ho v Eco mode na 65W, ten pokles výkonu ­(2% v CB­) mi za ty lepší provozní vlastnosti stojí.
Trochu mě naštvala grafika, stará 1060 uměla jít s power limitem na tuším 50­-120%, když jsem ji měl na těch 50% tak fps šly dolů o 5­-10% a efektivita a provozní vlastnosti byly mnohem lepší...
U nové 6600 mohu jít jen na 94% :­/
Odpovědět1  0
Nově se bude moci hrát jen v zimě nebo za chladných nocí, v létě pouze na NTB a mimo budovy, aby se nemusela zapínat klimatizace.
Nebo přijdou na řadu ty počítače na kliku, jak plánovali do Afriky, na takovou x9 a 4090 k tomu budou potřeba 4 sportovci a za odměnu se budou moci dívat...
Odpovědět4  0
Zcela jistě není, je to za samá plecka, jen ořezaná o čtvrtinu výkonu.
Všechny špatné vlastnosti krom spotřeby zůstaly zachovány.
Odpovědět0  0
Tak ten Asus ROG jsem už viděl skladem za 15 ale ty levnější 1­-2 větrákové edice byly za 13­-14 :­/
Těch 7199 předpokládám že je česká doporučená cena a ještě nějakou dobu bude trvat než se k ní začneme aspoň blížit...
Odpovědět0  0
Když tak koukám do krámu v evropě, tak ten Asus ROG je jen 10% nad doporučenou cenou z tabulky a ten 249$ Zotac ­"jen­" o 90%... Takže je vyrábí ale tabulka nikoho nezajímá...

Odpovědět0  0
Je fajn zlepšení že se tam vejde už vyšší chladič, ale zase škoda že nejde odklopit vršek a že tak vylezla cena. Původnímu modelu za pár kaček se dalo lecos odpustit...
Odpovědět1  0
Tak dnes všemu vládne marketing a nezájem lidí zkoumat věci do hloubky. Ale ty dobré testy většinou i ukazují rychlosti po zaplnění cache a po pravdě, většina uživatelů takové rychlosti ani nepotřebuje. Možná tak když bych chtěl ukládat video ve vysokém rozlišení bez komprese nebo nějaký jiný specializovaný účel, ale pak se nebudu koukat na běžné komerční disky, ale hledat nějaké specializované profi řešení. A 250G disk co bude za minutu plný?
Pro běžného uživatele většinou nebude ani problém s přepisy­/životností QLC, když vezmu svůj systémový disk, tak jsem na nějakých 7 přepisech za rok, takže předpokládám že většina těch disků zemře na morální zastarání nebo jinou závadu...
Odpovědět1  0
A když nepomůže dort, tak aspoň cihlu...
Mě napsali, že až cena klesne na 0, tak mi dají vědět, že můžu objednat. Asi budu mít čekání trochu delší...
Odpovědět1  0
Asi naráží na doby kdy výkon byl rozumný a cena víc než slušná, Já teď měl hodně velké dilema jestli vzít 5x nebo 3x... Bohužel 5700 bez G se neobjevila, tak jsem po nezralé úvaze vzal jen zen2. Zapnul ECO mode a jsem spokojený a ten co zdědil 2x Ryzen taky, že mohl vyhodit Sandy i5, spotřebou jsme se dostali z 95>50W ­(UV­) a najednou je PC krásné tiché i s box chladičem.
Teď už jen sehnat náhradu za 1060, za rozumnou cenu, naděje vkládám v 6600 bez XT, pokud bude mít 120W jak se aktuálně uvádí tak to bude moc fajn
Odpovědět1  1
Ono je kolikrát i problém tu mašinu dostavět, když máš třeba 2­-3 certifikované dodavatele komponent a nic jiného tak nemůžeš dát...
A pak po třičtvrtě roce co máš objednáno, ti napíšou, že letos už ti stejně asi nic nepošlou, pak už nezbývá než začít některé věci kreslit odznova...
Odpovědět0  0
Za mě dobrá volba, i kdyby šlo jen o pouhé zobrazovadlo, které by zvládlo běžné základní činnosti, video, kancl... Aspoň by to pro nehodě GPU nebyla jen mrtvá cihla něco jako Vega 3 v athlonu.
A trochu přidat u APU, tam by s DDR 5 nějaká ­"rx6300­" byla taky fajn
Odpovědět0  0
Tak to jsem nějak nepostřehl, byly to s integrovaným CPU, nebo i se standardní paticí? Většinou jsem viděl jen řešení s pico­-PSU, případně to byly desky z nějakých NUC.
Já mám aktuálně dvě itx Atom v nasu a AMD e­-1 na řízení CNC a v době kdy jsem to kupoval jsem v maloobchodu na nic takového nenarazil, ale třeba jsem pátral málo

Odpovědět0  0
Hlavně jsem zvědav jak budou vypadat nové itx desky v tomhle standardu, když tam budou muset nacpat další měniče+konektory...
Odpovědět1  0
Třeba se zase vrátí do kurzu ty nadupané mašiny co plánovali do Afriky... Z boku klika a není potřeba elektrárna, a zároveň uděláš něco pro kondičku.
Jen u FPS to bude na pendrek, vždy když budeš točit klikou tak tě někdo sundá.
Odpovědět4  0
Jestli je 3060 vyšší třída, tak se musím zeptat kam zmizel mlíkař... teda mainstream.
Odpovědět6  0
Těch socek bude většina, třeba já to mám úplně stejně. Hraju a ještě nějaký pátek budu jen ve fHD a ta 1060 už je občas málo. Rád bych ji poslal v rodině o PC dále a pořídil něco na úrovni 2060S s co nejnižší spotřebou. Optimálně aby šla přiškrtit tak na 100W aby bylo ticho...
Odpovědět0  0
Pokud to půjde spustit i na chytrém WC tak produktivita určitě stoupne...
Odpovědět0  0
A když počkáme do roku 2005 tak to bude 10 GHz.
Odpovědět1  0
Ty ceny vypadají docela dobře, snad tam nebude příplatek v obchodech za igpu... ta 5700G Už by mě možná přesvědčila k upgradu z R5 2600.
Odpovědět0  0
To jde vyřešit čtečkou karet s usb­-c například, je to prostě levná krabice pro méně náročné použití. Kdo by chtěl nějakou lepší výbavu nebo nějakou výkonnější sestavu cpát dovnitř si nejspíš připlatí na nějakou lepší bednu.
Já mám tu původní a jediné za co bych ji vyměnil by byl desktop ale tam nabídka hodně prořídla hlavně v té nižší cenové relaci...
Odpovědět1  0
Také jsem byl s ME spokojený a nějaké zásadní problémy mě minulý... Později k nim přibyl W2000 v multibootu.
XP byl dobrý až po pár SP, podobně W7 časem to dotáhly na opravdu povedený systém.
10 už neladí ke spokojenosti uživatelů, ale jen té své což je krok do pekla podle mě...
Odpovědět0  0
No ještě by to chtělo srovnání s Vega iGPU, pokud koukám na správné testy tak by Xe bylo dvakrát rychlejší ale tam mi pak nesedí to 2,5x vs starší Intel iGPU.
Za mě to je vcelku dobrý směr pokud iGPU bude vhodné i na nějaké to nenáročné hraní. Aktuálně mám R2500u a tam je to mnohde nepoužitelné. Pokud by to ale zvládalo fHD při nějakých 30fps tak by to nebyla špatná volba pro ty, co nechtějí dedikovanou kartu...
Odpovědět1  0
To je asi příprava na plánovaný zákaz benchmarků, výkon se bude už měřit pouze watmetrem...
Odpovědět0  0
Moc pěkné jen představa že budu čtvrt roku o hladu, nebo bych za tu kartu musel vyměnit auto mě trochu odrazuje :­-D
Pokud by si nešetřili RTX 3000 do ntb mohla být také pasivní a za ­"lidovou­" cenu.
Odpovědět0  0
Škoda že nepřidali rozhraní pro něco jiného než mSD.
Možnost připojit SATA adaptér přes gpio by byla skoro tak dobrá jako aspoň jeden port na desce...
Odpovědět3  0
No aspoň se bude moct využít ten displej na MB jak kdosi předváděl jako vizi budoucnosti...
Jinak se tedy cítím poškozen, prohlou skříň jsem měl už před lety. Na začátku bitvy ve WOT se ukázalo 14x siemka a následně se skříň vysokou rychlostí vymrštila na mou nohu... Určitě to okopčili prevíti.
Odpovědět2  1
Kdo jinému jámu kopá, sám do ní Intel...
Odpovědět12  0
Tak co koupit v roce 2035 víme... Něco v bližší budoucnosti bude mít od této firmy smysl koupit?
Odpovědět1  0
AI je určitě třeba zavést, protože inteligence lidstva strmě klesá... a hlavně rychle dokud ještě někdo zvládne naprogramovat něco funkčního...
Odpovědět3  0
Tak pokud by to odpovídalo slabší verzi 1060 tak by to pro mne bylo výkonově odpovídající. Jen by to chtělo trochu lepší cenu... Hodně jsem pokukoval po RX 570 ale tam mne odrazuje spotřeba­/tepelná ztráta. Musel bych kupovat nový zdroj a jelikož mám menší skříň tak v ní udělat pořádný průvan ==kravál. A jelikož většina her či hraju je staršího data ­(zatím jsem třeba nehrál nic lepšího než JA2 grafika sice už je tragédie ale hratelností se tomu vyrovná máloco­) tak více než 5k za grafiku je zhýralost ;D radši si koupím pěknou deskovku ­(někdy i v ceně nějaké té slabší grafiky­) Ale chápu i ty co za ní vypláznou několikanásobek... Vše je otázka priorit
Odpovědět0  0
Za tu cenu by měla být aspoň nad 1060 3GB, jinak by to koupil jen blázen.
Odpovědět3  0