reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.10.2022, Milan Šurkala, aktualita
Myšlenka létajícího auta je pro mnohé lákavá a nyní tu máme další takový projekt. Byl představen na Draper University v San Mateu v Kalifornii a prozatím jde jen o koncept, který má prototypy hodně vzdálené od plánované podoby.
luky_pribyl (95) | 27.10.202211:56
No osobně vidím také pár problémů. I když nepraktičnost ­(ve formě absence zavazadlového prostoru a stísněného prostoru v kabině­) vidím až na posledním místě a spíš jako nepodstatnou pro cílovku, o které přemýšlím. Je podle mě hromada vyšších manažerů a bohatších lidí, kteří by si to mohli pořídit v aglomeracích typu LA nebo jiných megapolí, aby se ze svého domu někde u moře nemuseli do centra protloukat zácpami. Na druhou stranu nevíme nic o rychlosti ­(pardon, jestli jsem přehlédl­) ve vzduchu, tzn. jestli to nevyjde na stejno jako jet nějakou průměrnou zácpou. Na zemi to pojede, pokud jsem dobře googlil a pochopil, okolo 30 až 40 km­/h. Takže k ničemu jinému, než doletět z kraje města do centra apod., nebo přes jezero, aby se nemuselo objíždět, to nebude. Ale i to by stačilo. Jenže vidím problém v doletu. Vždyť při tak krátkém doletu by i 20 30 km­/h protivítr snížil podstatně dolet, takže kdo ví, jestli by se doletělo. Jestli ten dolet není s nějakou železnou bezpečností rezervou, tak bych s tím dál než 30 40 km nelétal ­(range anxiety u elektromobilů hadr :­-D ­). Tzn. že to je tak tak z nějakého satelitu velkého města do centra, kde by bylo nutné dobít pro bezpečnou cestu zpět. A to je je ten koncový problém, který předpokládá vyřešení byrokracie a fyziky.
Odpovědět0  0
maraou (460) | 27.10.202211:08
Aerodynamicky je to úplně z prdele.
U dvojplošníků se udávalo, že až polovina aerodynamického odporu letadla je tvořena vzpěrami a dráty mezi křídly. Tohle je jedna velká síťovina. Rotory nemají ani zdaleka odpovídající velikost ani tvar, aby to rozumě protlačili.

Pokud smysluplné sériové létající auto nevzniklo v 60. letech, tak už nevznikne. Technika se sice posunula od té doby, ale bezpečnostní požadavky byrokracie v letectví i automobilizmu vzrostly mnohonásobně. A to tak, že to uzemní, každý alespoň trochu dobrý nápad.

Čest panu Kleinovy, který stále bojuje nejen s fyzikou, ale i s větrnými mlýny úřadů. Fandím mu, aby se mu podařilo dotáhnout projekt Aero mobil alespoň do kusové výroby.
Odpovědět1  0
honza1616 (3622) | 27.10.20229:46
Tohle bude normální scam na přilákání investorů, a po letech nebo spíš jen měsících vývoje se zjistí že to nebude fungovat a firma ukončí vyvoj
Odpovědět2  0
wrah666 (6205) | 27.10.202212:40
Velmi pravděpodobně. Kolem všeho, co má něco společného s elektromobilitou, bnaterkami, ­"zeleností­", ­"udržitelností­" a podobně se točí obrovské prachy a přitahuje to podvodníky jako plamen můru. Osobně bych řekl, že minimálně 2­/3 ­"projektů­" je od samého začátku podvod a jediným cílem ­"vývoje­" je oškubání hejlůů či vysátí dotací. A i naprostá většina těch vážně mínených tak nějak nefunguje. Pokusí se, ale pak to buď nedokáží vůbec vyvinout a rozjet výrobu, nebo je to ve výsledku o hodně ­"slabší­" než co bylo slibováno. A tady není moc kam slevit, aby to vůbec bylo alespoň trochu použitelné. ­(prostor pro ­"cestující­" vypadá na pohodlný pro jednoho a malým kufříkem, potažmo klaustrofobicky mrňavý pro dva. Tam se prostě nedá udělat méně... Let by dle slibu mohl být tak kolem 40 minut, což je též rozumné minimum, když se počítá s tím, že musí zůstat nějaká rezerva na nouzuvé manévrování a přistání atd. Plus, jak tady zmiňuje Maraou, ­(a jak jsem jinde psal já sám­), daleko horší bude, aby to létat smělo... ­(Natož, aby to smělo létat smysluplně. Nemá cenu, aby člověk musel vzlétnout či přistát někde za městem a letem si zkrátil cestu o 5 minut.)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.