www.svethardware.cz
>
>
>
>

AMD Freesync 2: snadnější HDR a kratší zpoždění

AMD Freesync 2: snadnější HDR a kratší zpoždění
, , aktualita
Ještě před představením herního GPU Vega nám AMD naservírovalo informace o novém standardu FreeSync 2, který bude konkurovat novému G-Sync HDR. Z velké části jde právě o HDR, ale také o lepší synchronizaci obrazu.



reklama
Vypadá to, že virtuální realita to bude mít v tomto roce ještě těžší, neboť výrobci monitorů se budou snažit o poskytnutí daleko lepšího zážitku, než na jaký jsme byli zvyklí. Představí nám monitory jako Asus Swift PG27UQ, který nabídne na rozlišení 4K až 144Hz obnovovací frekvenci, pokrytí barevného prostoru DCI-P3 a zónové podsvícení Quantum Dot pro dosažení nebývale vysokého jasu a kontrastu. Zmíněný Asus je určený právě pro G-Sync HDR, ale monitory pro FreeSync 2 by na sebe neměly nechat dlouho čekat, takže o od nich můžeme očekávat?





Dá se říci, že Freesync 2 rozšiřuje možnosti první verze, která se zaměřovala jen na synchronizaci obrazu a docílení nejkratšího zpoždění. AMD chce s novou verzí standardizovat podporu HDR na Windows na svých kartách, aby na nich bez problémů a hlavně s co nejkratším zpožděním fungovaly všechny monitory s HDR. Jde konkrétně o problém s tone mappingem pod Windows 10 pro zajištění vhodného výstupu pro monitor s HDR, což má být nyní zajištěno hardwarově. Pod Freesync 2 mají samotné hry s využitím hardwaru AMD, čili už ne monitory, provádět tone mapping do nativních barev monitoru, který musí být však s novým standardem kompatibilní. Ovladače GPU pak poskytnou panelu potřebné informace a ten již má bez dalšího zdržení ukázat výsledný snímek. Celkově to znamená snadnější použití HDR v moderních hrách a nižší lag.





S tím je spojeno i automatické přepínání režimu (Automatic Mode Switch). Windows preferují standardní sRGB, a tak pokud se přepneme do hry či aplikace využívající HDR, ovladač grafiky to zjistí a zapne HDR Rendering. To pochopitelně bude fungovat i naopak přepnutím do standardního sRGB.





AMD dále s Freesync 2 mění své požadavky na možnosti monitorů. Ty mají být pro ideální využití Freesync schopny poskytnout alespoň 2,5násobnou maximální frekvenci než minimální. To znamená, že displej musí zvládnout třeba alespoň 24 až 60 Hz. V takovém případě mohou hry využít funkci Low Framerate Compensation (LFC) pro zasílání snímků dvakrát (jeden je upravený speciálními algoritmy), aby se při poklesu framerate zachovala plynulost hry. Nyní je LFC již nedílnou součástí Freesync 2, což znamená, že tuto funkci musí podporovat všechny monitory s novým standardem.

Dále je tu fakt, že Freesync 2 bude vyžadovat podporu od vývojářů her a herních enginů, což je celkem jasné z popisu nového způsobu HDR renderingu. To a spolupráce AMD s výrobci monitorů má zajistit bezproblémové využití HDR a také to znamená, že reálné výsledky neuvidíme brzy. Firmě AMD by mohla pomoci intervence ze strany Intelu, který již v roce 2015 oznámil, že chce Adaptive Sync, a tedy i Freesync podpořit ve svých budoucích procesorech. Nedávno jsme také slyšeli o možném licencování radeonových technologií právě Intelu. AMD bude zde potřebovat všechnu podporu, neboť aktuálně hernímu trhu dominuje se svými grafikami NVIDIA, což ukazuje i nedávný průzkum na Steamu.

Freesync 2 bude na trhu dostupná během této poloviny roku.

Zdroj: TZ AMD
reklama
Nejnovější články
Norsko jako první na světě ruší FM rádio Norsko jako první na světě ruší FM rádio
Norsko je v mnoha oblastech průlomovou zemí. Vede např. v počtu elektromobilů nebo je zajímavé skladbou elektráren, nyní překvapuje tím, že se stává první zemí na světě, která zrušila FM vysílání.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Bitcoinový milionář rozdá přes 90 milionů USD na charitu Bitcoinový milionář rozdá přes 90 milionů USD na charitu
Na bitcoinu se dá hodně ztratit, ale i hodně zbohatnout. To se některým skutečně povedlo, a to do takové výše, že by peníze nikdy neuměli utratit. Proto jeden z bitcoinových milionářů založil fond, který rozdá přes 90 milionů dolarů v bitcoinech.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft zvažuje Python jako skriptovací jazyk pro Excel Microsoft zvažuje Python jako skriptovací jazyk pro Excel
Aplikace Microsoft Office a zejména tabulkový procesor Excel se možná v budoucnu dočká dalšího skriptovacího jazyka. Vedle dnes používaného Visual Basicu by se zde mohl objevit i dnes velmi oblíbený Python.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Synology uvádí NAS DS218 a FlashStation FS1018 pro 12 SSD disků Synology uvádí NAS DS218 a FlashStation FS1018 pro 12 SSD disků
Společnost Synology představilo dva nové NAS servery DiskStation DS218 a FlashStation FS1018. Prvně jmenovaný umí kódování do 10bitového H.265, druhý zase pojme rovnou 12 velmi výkonných SSD disků.
15.12.2017, aktualita, Milan Šurkala10 komentářů
Elite: Dangerous přiostřuje, Thargoidi útočí i na přístavy Elite: Dangerous přiostřuje, Thargoidi útočí i na přístavy
Hmyzácká rasa Thargoidů začala znepříjemňovat život hráčů v Elite: Dangerous, jak nám tvůrci ostatně slibovali. I nové video ukazuje, že ušetřeny nezůstanou ani velké vesmírné stanice a že tak bude svět v této hře jiný než dřív.
15.12.2017, aktualita, Jan Vítek1 komentář