www.svethardware.cz
>
>
>
>

AMD Freesync 2: snadnější HDR a kratší zpoždění

AMD Freesync 2: snadnější HDR a kratší zpoždění
, , aktualita
Ještě před představením herního GPU Vega nám AMD naservírovalo informace o novém standardu FreeSync 2, který bude konkurovat novému G-Sync HDR. Z velké části jde právě o HDR, ale také o lepší synchronizaci obrazu.



reklama
Vypadá to, že virtuální realita to bude mít v tomto roce ještě těžší, neboť výrobci monitorů se budou snažit o poskytnutí daleko lepšího zážitku, než na jaký jsme byli zvyklí. Představí nám monitory jako Asus Swift PG27UQ, který nabídne na rozlišení 4K až 144Hz obnovovací frekvenci, pokrytí barevného prostoru DCI-P3 a zónové podsvícení Quantum Dot pro dosažení nebývale vysokého jasu a kontrastu. Zmíněný Asus je určený právě pro G-Sync HDR, ale monitory pro FreeSync 2 by na sebe neměly nechat dlouho čekat, takže o od nich můžeme očekávat?





Dá se říci, že Freesync 2 rozšiřuje možnosti první verze, která se zaměřovala jen na synchronizaci obrazu a docílení nejkratšího zpoždění. AMD chce s novou verzí standardizovat podporu HDR na Windows na svých kartách, aby na nich bez problémů a hlavně s co nejkratším zpožděním fungovaly všechny monitory s HDR. Jde konkrétně o problém s tone mappingem pod Windows 10 pro zajištění vhodného výstupu pro monitor s HDR, což má být nyní zajištěno hardwarově. Pod Freesync 2 mají samotné hry s využitím hardwaru AMD, čili už ne monitory, provádět tone mapping do nativních barev monitoru, který musí být však s novým standardem kompatibilní. Ovladače GPU pak poskytnou panelu potřebné informace a ten již má bez dalšího zdržení ukázat výsledný snímek. Celkově to znamená snadnější použití HDR v moderních hrách a nižší lag.





S tím je spojeno i automatické přepínání režimu (Automatic Mode Switch). Windows preferují standardní sRGB, a tak pokud se přepneme do hry či aplikace využívající HDR, ovladač grafiky to zjistí a zapne HDR Rendering. To pochopitelně bude fungovat i naopak přepnutím do standardního sRGB.





AMD dále s Freesync 2 mění své požadavky na možnosti monitorů. Ty mají být pro ideální využití Freesync schopny poskytnout alespoň 2,5násobnou maximální frekvenci než minimální. To znamená, že displej musí zvládnout třeba alespoň 24 až 60 Hz. V takovém případě mohou hry využít funkci Low Framerate Compensation (LFC) pro zasílání snímků dvakrát (jeden je upravený speciálními algoritmy), aby se při poklesu framerate zachovala plynulost hry. Nyní je LFC již nedílnou součástí Freesync 2, což znamená, že tuto funkci musí podporovat všechny monitory s novým standardem.

Dále je tu fakt, že Freesync 2 bude vyžadovat podporu od vývojářů her a herních enginů, což je celkem jasné z popisu nového způsobu HDR renderingu. To a spolupráce AMD s výrobci monitorů má zajistit bezproblémové využití HDR a také to znamená, že reálné výsledky neuvidíme brzy. Firmě AMD by mohla pomoci intervence ze strany Intelu, který již v roce 2015 oznámil, že chce Adaptive Sync, a tedy i Freesync podpořit ve svých budoucích procesorech. Nedávno jsme také slyšeli o možném licencování radeonových technologií právě Intelu. AMD bude zde potřebovat všechnu podporu, neboť aktuálně hernímu trhu dominuje se svými grafikami NVIDIA, což ukazuje i nedávný průzkum na Steamu.

Freesync 2 bude na trhu dostupná během této poloviny roku.

Zdroj: TZ AMD
reklama
Nejnovější články
AOC vysílá na trh dvě herní LCD Agon s FreeSync AOC vysílá na trh dvě herní LCD Agon s FreeSync
AOC konečně vyslal na trh už dříve ohlášené herní monitory, a to 31,5palcový QHD AG322QCX s rozlišením QHD a 27palcový AG272FCX s Full HD. Oba jsou prohnuté a oba také podporují FreeSync.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře
Virus NSA pomáhá tvořit z počítačů slouhy pro těžbu Monera Virus NSA pomáhá tvořit z počítačů slouhy pro těžbu Monera
Kvůli americkým službám byl počítačový svět nedávno obohacen o útoky nových ransomwarů a nyní je na řadě jiný způsob, jímž se útočníci snaží s využitím našich počítačů vydělat peníze. Dělají si z nich otrocké systémy těžící kryptoměnu. 
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře
Gigabyte uvádí desku pro AMD EPYC Gigabyte uvádí desku pro AMD EPYC
Společnost Gigabyte si připravila novou základní desku MZ30-AR0, která je určena pro procesory AMD EPYC. Pokud máte zájem o sestavení serveru založeného na až 32jádrových procesorech AMD, zde je možnost. 
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  1 komentář
CryEngine ve verzi 5.4 zahrne podporu Vulkanu CryEngine ve verzi 5.4 zahrne podporu Vulkanu
Vývojáři CryEnginu se chystají přijít s novou verzí 5.4, která bude představovat důležitý krok pro rozšíření podpory Vulkanu. Tato nová verze má dorazit na konci července a její autoři nám poskytli možnost sledovat její vývoj.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  4 komentáře
Podivní sousedi: hnědý trpaslík býval uvnitř bílého trpaslíka Podivní sousedi: hnědý trpaslík býval uvnitř bílého trpaslíka
Asi 2700 světelných let od Země se nachází podivná dvojice hvězd, které okolo sebe aktuálně obíhají velice blízko, ale někdy v minulosti se měla jedna z nich nacházet uvnitř druhé. Jak je to vůbec možné?
Včera,  aktualita, Jan Vítek