reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD FSR: konkurence pro DLSS přijde dle Coreteks už příští měsíc

7.5.2021, Jan Vítek, aktualita
AMD FSR: konkurence pro DLSS přijde dle Coreteks už příští měsíc
Ještě v březnu nám Scott Herkelman (CVP & GM, AMD Radeon) prozradil, že technologie FSR bude coby nutně potřebná variace na NVIDIA DLSS k dispozici snad do konce tohoto roku. Nyní se ale dozvídáme, že může přijít mnohem dříve. 
Scott Herkelman své vyjádření přinesl v podcastu PC Worldu a my jsme dle toho očekávali, že spíše až na podzim přijde na svět technologie AMD FSR (FidelityFX Super Resolution), kterou budou Radeony velice potřebovat, aby měly co nabídnout vedle karet GeForce a jejich DLSS. Jde totiž zvláště o to, že ray tracing na Radeonech s RDNA 2 je obecně pomalejší než na GeForce Ampere, takže AMD si zde opravdu nemůže dovolit navíc i to, aby nemělo k dispozici technologii jako DLSS, která poslouží k navýšení snímkovací frekvence. 
 
 
Leaker Coreteks, který má za sebou s ohledem na informace o AMD slušný záznam, nyní ale uvádí nové informace. Jde především o to, že FSR už mají k dispozici herní vývojáři a právě to by vysvětlovalo, proč nám právě autoři titulu Metro Exodus sdělovali, že technologii FSR nevyužijí a především pak to, že mají vlastní srovnatelnou technologii, která poskytuje přinejmenším stejné výsledky. To tak na jednu stranu podporuje tvrzení od Coreteks, ale na druhou stranu to přináší obavy, neboť TAA Upsample v Metro Exodus nabízí viditelně horší výsledky než DLSS. 
 
Od Coreteks se dále dozvídáme, že FSR nebude vyžadovat vytrénovanou AI pro každou jednotlivou hru, což bylo zřejmé už dříve, čili mělo by jít o obecně využitelnou technologii. Půjde o algoritmický supersampling s prý minimálním zatížením, který bude vyžadovat jen malé přispění ze strany vývojářů a dokonce bude i kompatibilní s GPU firmy NVIDIA. 
 
A především se máme technologie FidelityFX Super Resolution dočkat již k červnu, čili může jít o materiál pro letošní Computex. Zvědaví tak můžeme být zvláště na to, jakou kvalitu upscalingu FSR nabídne, čili zda se potvrdí slova autorů hry Metro Exodus.


reklama