reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
13.6.2013, Petr Štefek, recenze
AMD se pochlapilo se svou zbrusu novou architekturou Jaguar, která má ambice na to, aby pořádně zamíchala s kartami na trhu tabletů a levných počítačů. Kvality nové architektury docenili rovněž Sony a Microsoft tím, že ji adoptovali pro své nové herní konzole.
Iron_Storm (30) | 17.6.20132:14
superzabavna recenze, vic takovych!
Odpovědět1  0
Petr Štefek (1098) | 17.6.201311:00
Jestli vás to pobavilo, tak je to super:­) ... snad již brzy vyjde článek zabývající se výhradně PS4­/Xbox One.
Odpovědět0  0
Iron_Storm (30) | 17.6.201315:08
vyborne, to se tesim :­) diky!
Odpovědět0  0
_DAVE_ | 13.6.201320:03
Superoptimalizace her byla hlavní dominantou u konzolí jako PS2 ­/ PS3 kde se i génius učil pět let dostat z překombinované konzole maxium. Dnes tu máme prostý x86 procesor, prostý HD7850 a dost RAM. To céle na jakémsi dost známémém OS. No zkrátka i ­"školák­" na to bude umět okamžitě udělat hru. Zkušené týmy pak budou schopné do roka ždímat z konzolí maximum. Žádné grafické skoky tedy rozhodně nečekejte. Pro představu, best grafika jako ty konzole nabídnou bude někde kousek nad Crysis3 v plné palbě. To samo o sobě rozhodně stačí, ale jaksi už to tady pár měsíců máme.
Odpovědět1  0
_DAVE_ | 13.6.201312:49
Já jen nechápu jak může ten Jaguar podávat přesvědčivé výkony v next­-gen konzolích kde má být CPU daleko silnější než třeba CELL. Prozatím se to jeví jako nástupce nějakého úsporného Zacate z netbooků. Absolutně tam i přes osm jader nevidím ten výkon.
Odpovědět0  1
Petr Štefek (1098) | 13.6.201315:44
Sám jsem zvědav, co tam vymysleli, protože takto na papíře to není vůbec zajímavé. Pokud mají následující konzole vydržet více než 8 let, tak je zřejmé, že to nebude žádná hitparáda. Protože vývoj konzole něco stojí a je potřeba tlačit hardware zřejmě nemístně dolů ... vydělávají hry a nikoli hardware, takže se zřejmě rozhodli, že žádnou pecku neudělají a nebudou tratit na každém kusu prodané konzole jako tomu bylo u PS3 třeba.
Odpovědět0  0
Hellghar (47) | 13.6.201316:01
Je to tím, že pro konzole je naprosto nezbytná optimalizace her.... Vem si třeba ­"autíčka­" Forza Horizon.... To co předvádí na X360 je neskutečný. V době kdy vyšel X360 vyšel by tohle bylo narosto nemyslitelný a přitom je to stále ta stejná konzole­(i když po kosmetickém faceliftu :­-­) ­). Vývojáři nesmí holt bejtlíní a trochu na hrách pracovat a ne je chrlit jen pro prachy. Pokud si s tím tu práci fakt dají, tak se možná budeme divit :­-)
Odpovědět1  0
Tralaláčik | 13.6.201320:16
Ide o to, že aký výkon tam chcete vidieť. Konzola sa nemusí pretekať či dosiahne 65 fps vs. 73 fps alebo či dosiahne 101 fps vs. 139 fps. Konzola má zaručiť hranie so stabilným hrateľným fps ­(samozrejme bez sekania­) a peknou grafikou ­(netvrdím, že s najlepšou možnou ako nar. voči PCčku­).

Ja viem, že sa opakujem, ale pozrite sa na youtube čo dosiahne napr. 64­-bit superscalar, speculative three­-issue out­-of­-order execution procesor VIA QuadCore L4700 na frekvencii 1.2GHz ­(microarchitektúra z roku 2008!­) s hrami ako je Battlefield 3 MultiPlayer, F1 2012, Mass Effect 3 s grafickou kartou ako je AMD Radeon HD6850 1GB GDDR5 so 960 Stream Processors ­(žiadna GCN­).
Nevidím naozaj problém pri optimalizácii na 8 jadier aj pri frekvencii 1.6GHz aby Jaguar v konzolách nestíhal.

Pán Štefek pekný rozbor, tiež zamrzí, že Jaguar nie je wider three­-issue superscalar, aspoň bude mať tohtoročný refresh VIA QuadCore CN­-R opäť výkonnostný náskok pričom k tomu ešte pribudne 2MB L3 cache a SIMD včetne AVX2 ­(čaká sa už len na uvolnenie kapacít aj pre VIA na 28nm TSMC litografii­) čo však nikterak nemá vplyv na to kto z nich predá viac procesorov ­(tam niet sporu­).
Odpovědět1  0
Marteen | 13.6.201320:21
Tak grafika by měla být určitě lepší. Procák mě trošku zklamal, ale snad vědí co dělaji. Ono u nových her záleží hlavně na grafice než na procáku. Už jen proto, že grafiky dnes dokážou počítat věci, které dřív musel počítat procesor, kterému se tak odlehčilo.
Odpovědět0  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.