www.svethardware.cz
>
>
>
>

AMD LiquidVR: Freesync pro virtuální realitu

AMD LiquidVR: Freesync pro virtuální realitu
, , aktualita
Společnost AMD si připravila novou technologii LiquidVR, kterou se zaměřuje na virtuální realitu a jeden z jejích problémů. Jde o latence, které jsou v případě VR velmi důležité, respektive je nutné je snížit na minimum.
K oblíbeným
reklama
Zatímco v případě hraní na PC s monitorem nám latence, čili zpoždění výstupu či reakce na vstupní periferie, mohou maximálně tak zkazit zážitek ze hry, v případě VR jsou daleko důležitější. VR helma nás totiž zcela odřízne od okolního světa a pokud existuje nějaké zaznamenatelné zpoždění, může to vyvolat i velmi nepříjemné reakce jako jsou bolesti hlavy nebo ztrátu orientace.





AMD se tedy na tuto problematiku zaměřilo s pomocí své nové technologie LiquidVR, kterou můžem označit za Freesync pro VR headsety. Samotná společnost mluví o "sadě inovativních technologií zaměřených na zajištění vývoje kvalitního VR obsahu" a doufá, že přijde vhod nejen pro snižování latencí. Jak se dozvíme z obrázku popisujícího první verzi SDK LiquidVR, jde také o efektivní sledování pohybu helmy (a tedy i hlavy uživatele) s pomocí výpočetní síly GPU a také o zajištění snadného Plug and Play použití.





Další obrázek popisuje vývoj počítačových her s ohledem na "pocitu přítomnosti", čili toho, jak dobře je daná technologie schopna vtáhnout hráče do virtuálního světa. Doposud šlo především o kvalitu zobrazení hry na monitoru, jejíž posledním stupněm dle AMD je prostředí, které se chová realisticky s ohledem na stínování, hru se světlem či fyziku. Dalším stupněm už je VR, pak bude VR s fotorealistickou grafikou a nakonec má být virtuální realita k nerozpoznání od té pravé.





LiquidVR má konkrétně zajistit to, aby VR headsety mohly dobře fungovat na různých zařízeních. A aby se minimalizovala zpoždění, je dle AMD nutné, aby byl do procesu zapojen hardware, software i samotný VR systém. Musíme si ale počkat na to, co se z této nové technologie nakonec vyvine a jak vůbec zapadne do dnes vyvíjených technologií.

Zdroj: Hexus.net
reklama
Nejnovější články
Elon Musk poslal první tweet přes své satelity Starlink Elon Musk poslal první tweet přes své satelity Starlink
SpaceX Elona Muska plánuje už brzy spustit internetové připojení přes své satelity Starlink a jak to poprvé veřejně vyzkoušet lépe než tweety, kterými je Musk pověstný? Před pár hodinami se to povedlo a satelity podle všeho fungují.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
USAF má proti dronům k dispozici buginu s laserem USAF má proti dronům k dispozici buginu s laserem
Zatímco u nás se připravuje nutnost registrace všech dronů nad 250 gramů, čili v podstatě i hraček, americké letectvo půjde na věc jinak. K dispozici bude mít od firmy Raytheon zařízení, které dron sestřelí laserem. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
The Outer Worlds: nástupce Falloutu přichází, jaký je? The Outer Worlds: nástupce Falloutu přichází, jaký je?
The Outer Worlds od studia Obsidian můžeme považovat za duchovního nástupce série Fallout, s níž má společné některé mechanismy, ale i řadu lidí, kteří pracovali na vývoji. Hra už byla ohodnocena recenzenty. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Reklama Blizzardu ukazuje na připravované Diablo 4 Reklama Blizzardu ukazuje na připravované Diablo 4
Společnost Blizzard by mohla najít malou úlevu od negativních reakcí svých fanoušků na aféru s hongkongským hráčem Blitzchung, a to v urychleném představení hry Diablo 4. Nové informace naznačují, že se tak asi stane. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
EPYC Rome pod pokličkou: téměř 40 miliard tranzistorů EPYC Rome pod pokličkou: téměř 40 miliard tranzistorů
Na světlo světa se dostaly podrobnosti o tom, z čeho se skládají procesory AMD EPYC Rome, které tvoří celkem až devět samostatných čipů. Titěrný přitom není už samotný I/O čip, ale když se k tomu přičtou čiplety, vzniká monstrum. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář