www.svethardware.cz
>
>
>
>

AMD LiquidVR: Freesync pro virtuální realitu

AMD LiquidVR: Freesync pro virtuální realitu
, , aktualita
Společnost AMD si připravila novou technologii LiquidVR, kterou se zaměřuje na virtuální realitu a jeden z jejích problémů. Jde o latence, které jsou v případě VR velmi důležité, respektive je nutné je snížit na minimum.
K oblíbeným
reklama
Zatímco v případě hraní na PC s monitorem nám latence, čili zpoždění výstupu či reakce na vstupní periferie, mohou maximálně tak zkazit zážitek ze hry, v případě VR jsou daleko důležitější. VR helma nás totiž zcela odřízne od okolního světa a pokud existuje nějaké zaznamenatelné zpoždění, může to vyvolat i velmi nepříjemné reakce jako jsou bolesti hlavy nebo ztrátu orientace.





AMD se tedy na tuto problematiku zaměřilo s pomocí své nové technologie LiquidVR, kterou můžem označit za Freesync pro VR headsety. Samotná společnost mluví o "sadě inovativních technologií zaměřených na zajištění vývoje kvalitního VR obsahu" a doufá, že přijde vhod nejen pro snižování latencí. Jak se dozvíme z obrázku popisujícího první verzi SDK LiquidVR, jde také o efektivní sledování pohybu helmy (a tedy i hlavy uživatele) s pomocí výpočetní síly GPU a také o zajištění snadného Plug and Play použití.





Další obrázek popisuje vývoj počítačových her s ohledem na "pocitu přítomnosti", čili toho, jak dobře je daná technologie schopna vtáhnout hráče do virtuálního světa. Doposud šlo především o kvalitu zobrazení hry na monitoru, jejíž posledním stupněm dle AMD je prostředí, které se chová realisticky s ohledem na stínování, hru se světlem či fyziku. Dalším stupněm už je VR, pak bude VR s fotorealistickou grafikou a nakonec má být virtuální realita k nerozpoznání od té pravé.





LiquidVR má konkrétně zajistit to, aby VR headsety mohly dobře fungovat na různých zařízeních. A aby se minimalizovala zpoždění, je dle AMD nutné, aby byl do procesu zapojen hardware, software i samotný VR systém. Musíme si ale počkat na to, co se z této nové technologie nakonec vyvine a jak vůbec zapadne do dnes vyvíjených technologií.

Zdroj: Hexus.net
reklama
Nejnovější články
Alan Turing, otec AI, bude na 50librové bankovce Alan Turing, otec AI, bude na 50librové bankovce
Britské bankovky by nás asi vůbec nezajímaly, nicméně tentokrát uděláme trochu výjimku, neboť na novou 50librovsku se dostane vědec, který pomáhal definovat umělou inteligenci i vyhrát 2. světovou válku. Alan Turing.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Aerogely jako řešení pro selektivní terraformaci Marsu? Aerogely jako řešení pro selektivní terraformaci Marsu?
O terraformaci Marsu, čili jeho přeměnu v prostředí vhodné pro život toho bylo řečeno už dost a je zřejmé, že toto je skutečné sci-fi. Ovšem co kdyby nešlo o celý Mars, ale jen o jeho části oddělené od okolí? 
Včera, aktualita, Jan Vítek9 komentářů
Elon Musk představuje Neuralink, čip pro čtení myšlenek Elon Musk představuje Neuralink, čip pro čtení myšlenek
Společnost Neuralink, ve které figuruje i Elon Musk, měla před pár hodinami prezentaci, kde hovořila o svých průlomech ve výzkumu ovládání elektroniky pomocí myšlenek. Vyvinula totiž rozhraní pro komunikaci s mozkem.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
In Win 309: skříň s grafickým displejem přes celé čelo In Win 309: skříň s grafickým displejem přes celé čelo
Společnost In Win si pro hračičky připravila zajímavou počítačovou skříň, jejíž celé čelo může posloužit jako jeden velký displej. Nesmíme si ale představovat možnosti, která nám dávají LCD panely, jde o trošku něco jiného. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Cooler Master GS750: dobíjecí stojánek pro sluchátka nejen se zvukovkou Cooler Master GS750: dobíjecí stojánek pro sluchátka nejen se zvukovkou
Někdo v Cooler Masteru se asi zamyslel a přemítal o tom, co si asi nejčastěji potřebujeme vedle desktopu odložit. Přišel na telefon a sluchátka, přičemž aby to mělo celé smysl, bude to vhodné spojit i s funkcemi navíc. 
Včera, aktualita, Jan Vítek